1397-04-10 11:33
1143
0
54822
سرپرست سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان:

دستگیری موتورسوار در کردکوی در راستای حکم قضایی بوده است

سرپرست سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان گفت: اقدامات انجام شده برای دستگیری موتورسیکلت‌سواری که در بهمن‌ماه سال گذشته فیلم دستگیری در فضای مجازی منتشر و باعث تشویش اذهان عمومی شد، در راستای اجرای دستور قضایی بوده و فرد مورد نظر مرتکب جرم مشهود شده بود.

به گزارش گلستان ما، بهمن‌ماه سال گذشته فیلمی از دستگیری یک موتورسیکلت سوار به شدت در فضای مجازی منتشر شد و برخی در شبکه‌های اجتماعی داخلی و رسانه‌های بیگانه با سوءاستفاده از انتشار فیلم به موج‌سواری رسانه‌ای پرداختند.

در این فیلم، موتورسیکلت‌سوار که از فرمان پلیس سرپیچی می‌کند، برای فرار از قانون و دستگیری توسط پلیس اقدام به مقاومت و فریاد زدن و درخواست کمک از اطرافیان کرده که در ادامه پلیس برای دستگیری و مهار وی از تجهیزات همراه خود همانند اسپری اشک‌آور استفاده می‌کند.

روزهای گذشته رئیس‌کل دادگستری گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه از بررسی قضایی از نگاه حقوق شهروندی در این پرونده خبر داد و گفت: پرونده در دادگاه کیفری عمومی در حال رسیدگی است و مامور برای ادای توضیحات به دادگاه احضار شده است.

در ادامه پیگیری خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان از سرپرست سازمان قضایی نیروهای مسلح درباره این پرونده، رحیم رحیمی سرپرست این سازمان اظهار کرد: موضوع حقوق شهروندی از اهمیت قابل توجهی در سازمان قضایی نیروهای مسلح برخوردار است.

وی تاکید کرد: آن موتورسیکلت‌سوار در راستای اجرای دستور قضایی دستگیر شده و مرتکب جرم مشهود شده بود و بررسی وقایع در خصوص جرم مشهود در دادگاه کیفری عمومی انجام خواهد شد.

سرپرست سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان گفت: پس از آن اتفاق و انتشار فیلم در فضای مجازی بلافاصله برای ماموران و متهمان تامین مناسب صادر شد و رسیدگی به جرم در لحظات نخست آغاز شد و پرونده در دادگاه کیفری عمومی در حال رسیدگی است.

رحیمی بیان کرد: زمان انتشار فیلم من در ماموریت شیراز بودم و تصویر را از طریق فضای مجازی مشاهده کردم و متاسفانه انتشار این تصاویر جز تشویش اذهان عمومی فایده دیگری ندارد و براساس قانون تشویش اذهان عمومی حسب مورد جرم تلقی می‌شود و براساس قانون، قاضی موضوع را مورد رسیدگی قرار می‌دهد و مجازات برای آن تعیین می‌شود.

انتهای پیام/فارس

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.