1396-07-18 15:59
989
0
45100
کاهش دمای هوا و شروع فصل پاییز در حال انجام است؛

بازگشت کوچ نشینان دهکده ییلاقی درازنو

با کاهش دمای هوا و شروع فصل پاییز و نزول نزولات جوی در ارتفاعات، کوچ نشینان دهکده ییلاقی درازنو میل بازگشت به موطن خود دارند.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ درازنو روستای ییلاقی است که بیشتر ساکنین آن از روستای بالاجاده و در یزدان محله از اهالی روستاهای النگ، کردکوی، روستای ییلاقی و محله ولاغوز می باشند.

این اهالی کوچ نشین با شروع فصل گرما از نیمه دوم خرداد ماه به این منطقه خوش آب و هوا ییلاق می کنند و در ماههای گرم سال در آن اسکان می گزینند.

کوچ نشینیان به پرورش زنبور و دام و تهیه و تولید محصولات کوهی چون زرشک، آلوی وحشی (ترش هلی) و گیاهان دارویی اشتغال دارند.

در سالهای اخیر ورزشکاران در رشته های مختلف بالاخص کایت سوارها، دوچرخه سواری کوهستان، موتورسواری و… نیز به این دهکده ییلاقی سفر می کنند.

درازنو؛ علاوه بر اهالی روستاهای پایین دستی (بالاجاده، النگ، چهارده، ایلوار، یساقی، ولاغوز، کردکوی و…) میزبان مهمانان و گردشگران از سایر شهرستانهای استان و برون استانی نیز می باشند.

اگر چه درازنو در طول سال میزبان گردشگران است و در فصول مختلف جوانان منطقه از چشم انداز طبیعی آن در فصول مختلف استفاده می کنند؛ در سالهای اخیر با اقدام شایسته دستگاههای دولتی بخش اعظمی از جاده دسترسی به درازنو آسفالت شده و شرایط گردشگران برای مسافرت آسانتر شده است.

انشاءالله در سالهای آتی با خدمات رسانی دستگاههای دولتی در این منطقه گردشگری شاهد رشد و توسعه صنعت گردشگری در این منطقه باشیم و خدمات ضروری موردنیاز تأمین آب شرب و سرویس بهداشتی و حمام عمومی و استراحتگاه برای گردشگران زمینه بهره مندی بیشتری از این منطقه فراهم شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.