1396-07-18 13:58
1205
0
45097
۱۷ شهریور؛

روزی که فراموش شد/ عدم تکریم سالروز تولد شهرداری کردکوی

۱۷ شهریور ۹۶ با پاشیدن غبار فراموشی و بی توجهی بر چهره خاطرات شهر گذشت و هیچ کس در شهرداری و شورای شهر کردکوی نامی از آن بر زبان نیاورد.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ ۶۸ سال قبل در چنین روزهایی، فعالان اجتماعی یا به تعبیر گذشتگان معتمدین و بزرگان کردمحله به نیابت از ۸ هزار ساکن محلی، با ارسال نامه به نخست وزیر وقت خواهان تبدیل کردمحله به شهر شدند و در ۱۷ مهرماه سال ۱۳۲۸ این درخواست منجر به آن شد تا کردمحله در قامت یک شهر جانی دوباره بگیرد.

حالا از آن روزهایی که بزرگان جسور و با شهامت با کمترین امکانات اما اراده قوی و انسجام خدشه ناپذیر برای اعتلای کردمحله دست در دست یکدیگر دادند و سنگ بنای اداره امور کردکوی را با سرپرستی لطف اله بنی عقیل و سپس شهرداری شمس الدین میر کاظمی _ اولین شهردار کردکوی _ بنا نهادند قریب به ۷ دهه می گذرد، اما دریغ از نصب یک بنر در سالروز تاسیس شهرداری کردکوی!

۱۷ مهرماه ۹۶ با پاشیدن غبار فراموشی و بی توجهی بر چهره خاطرات شهر گذشت و هیچ کس در شهرداری و شورای شهر کردکوی نامی از آن بر زبان نیاورد.

همایشی برگزار نشد، بنر و پارچه و پلاکاردی نصب نشد، شاخه گلی دست به دست نشد و خاطره ای از خدمات گذشتگان برای نسل جدید بازگو نشد تا محکم تر و بیشتر عیان شود که این روزها نمایندگان مردم در شورای شهر کردکوی به هوای انتخاب شهردار، “روز کردکوی” را هم فراموش کرده اند.

خاطره تلخ ۱۷ مهر ماه ۹۶ مانند لکه سیاهی در ذهن تاریخ شهر و صفحه عملکرد شهردار و شورانشینان ماندگار شد اما کاش به جای درگیر شدن به حاشیه ها و صرف انرژی فراوان برای مسائل غیر ضروری، سالروز تولد شهرداری کردکوی را به تکریم می نشستید تا حداقل برای خودتان یادآوری شود که چه افراد با لیاقت، با غیرت و کارآمدی در گذشته کاشته اند که اکنون شما در حال درو کردن آن هستید…

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.