1396-07-16 11:59
1058
0
45010
فرمانده انتظامی شهرستان کردکوی خبر داد؛

کاهش ۸ درصدی سرقت در کردکوی/ کشف ۱۲۲ کیلو مواد مخدر و بیش از ۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در کردکوی

فرمانده انتظامی شهرستان کردکوی گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری با تعامل و همکاری خوب شهروندان و مرجع قضایی، با کاهش ۸ درصدی وقوع سرقت نسبت به سال گذشته در شهرستان کردکوی مواجه بودیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ علی اکبر خرمی ظهر امروز شنبه بمناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی، در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان گفت: هفته نیروی انتظامی از تاریخ 14 مهرماه با شعار “پلیس برای امنیت و امنیت برای همه” آغاز شده است.

تشریح برنامه های هفته نیروی انتظامی در شهرستان کردکوی

وی دیدار پرسنل نیروی انتظامی با امام جمعه و فرماندار شهرستان کردکوی، شرکت پرسنل نیروی انتظامی در نماز جمعه، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح باحضور مسئولان و اعضای شورای تأمین در ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان، برگزاری رژه خودرویی و نمایش اقتدار، دیدار با خانواده های معظم و معزز شهدا و جانبازان نیروی انتظامی، حضور کارشناسان، روسا و فرماندهان نیروی انتظامی در مساجد و مدارس بصورت دیدار چهره به چهره با مردم و دانش آموزان را از برنامه های ناجا در هفته نیروی انتظامی اعلام کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کردکوی افزود: برگزاری همایش پلیس و اصناف و همایش شوراها، دهیاران و معتمدین با پلیس، قرائت پیام مهر در یکی از مدارس کردکوی، عطرافشانی گلزار پاک و مطهر شهدا، کوهپیمایی و پیاده روی پرسنل نیروی انتظامی، اهدای خون توسط پرسنل نیروی انتظامی، تست فشار خون و قند خون بصورت رایگان برای نمازگزاران نماز جمعه از دیگر برنامه های نیروی انتظامی در این هفته می باشد.

امنیت مقوله مهم نیروی انتظامی و نیاز ضروری جامعه ماست

خرمی با بیان اینکه امنیت مقوله مهم نیروی انتظامی و نیاز ضروری جامعه ماست، اظهار داشت: تمامی مردم، ادارات و سازمان ها در جهت حفظ و تأمین امنیت تلاش کنند تا بتوانیم آن را ارتقاء دهیم.

وی تصریح کرد: مسأله “سرقت” از موضوعات مهم و از اولویت های مأموریتی ناجا محسوب شده و هرساله بر روی آن تأکید بسیار می شود.

کاهش 8 درصدی سرقت در 6 ماه نخست سال در کردکوی

این مقام انتظامی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع سرقت سرلوحه کار ناجا است، افزود: در 6 ماهه نخست سال جاری با تعامل و همکاری خوب شهروندان و مرجع قضایی، با کاهش 8 درصدی وقوع سرقت نسبت به سال گذشته در شهرستان کردکوی مواجه بودیم.

علی اکبر خرمی ادامه داد: 45 درصد کاهش سرقت موتورسیکلت، 40 درصد کاهش سرقت خودرو، 27 درصد کاهش سرقت منزل، 25 درصد کاهش کیف قاپی و 14 درصد کاهش سرقت اماکن دولتی در 6 ماهه نخست سال جاری در شهرستان کردکوی است.

بیشترین افزایش سرقت مربوط به سرقت محتویات داخل خودرو است

وی با اشاره به اینکه بیشترین افزایش سرقت مربوط به سرقت محتویات داخل خودرو است و افزایش 117 درصدی را به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: باتوجه به هشدارها و آگاه سازی های ناجا نسبت به سرقت محتویات داخل خودرو شهروندان همچنان نسبت به این موضوع توجه لازم و کافی را ندارند.

فرمانده انتظامی شهرستان کردکوی بیان کرد: 80 درصد سرقت ها در شهرستان کردکوی در سال جاری کشف شد.

خرمی با اشاره به اولویت فراوانی جرایم در 6 ماه نخست سال جاری، افزود: سرقت از اماکن خصوصی رتبه اول، سرقت از منزل رتبه دوم، سایر سرقت ها سومین اولویت، سرقت موتورسیکلت چهارمین اولویت، سرقت محتویات داخل خودرو پنجمین اولویت و سرقت احشام ششمین اولویت را به خود اختصاص داده است.

کشف 122 کیلوگرم انواع مواد مخدر در کردکوی

این مقام انتظامی با بیان اینکه طی پاکسازی نقاط آلوده شهرستان موفق به کشف 122 کیلوگرم انواع مواد مخدر شده ایم که در مقایسه با 6 ماه سال قبل 4 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر داشتیم، افزود: 185 درصد افزایش جمع آوری معتادان در 6 ماهه نخست سال جاری و 10 درصد افزایش دستگیری خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر عملکرد ناجا در این شهرستان است.

کشف مبلغ 8 میلیارد و 170 میلیون ریال کالای قاچاق و ممنوعه در کردکوی

وی با بیان اینکه مسأله کالای قاچاق و ممنوعه که شامل البسه خارجی، محصولات کشاورزی و لوازم خانگی می شود، افزود: ارزش ریالی کالاهای کشف شده 8 میلیارد و 170 میلیون ریال است.

علی اکبر خرمی کشف سلاح شکاری و جنگی را یکی از مسائل مهم نیروی انتظامی عنوان کرد و ادامه داد: 60 درصد کشفیات مربوط به سلاح شکاری و جنگی در شهرستان کردکوی است.

توقیف 591 دستگاه موتورسیکلت و 391 خودروی متخلف در کردکوی

فرمانده انتظامی شهرستان کردکوی به توقیف 591 دستگاه موتورسیکلت و افزایش 62 درصدی در شهرستان کردکوی اشاره کرد و افزود: تعداد 391 دستگاه خودرو در شهرستان کردکوی توقیف که با 64 درصد افزایش روبرو بودیم.

وی به کاهش 50 درصدی فوتی و کاهش 9 درصدی جرحی در تصادفات درون شهری اشاره و اذعان کرد: در تصادفات برون شهری در بخش فوتی 100 درصد افزایش و جرحی 80 درصد افزایش داشتیم که در مجموع 7 نفر فوتی را در بر می گیرد.

4513 تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110 در کردکوی

این مقام انتظامی با بیان اینکه 4513 مورد تماس از سوی شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110 بعمل آمد، افزود: نسبت به سال قبل در 6 ماه نخست سال جاری با افزایش 2 درصدی روبرو بودیم.

خرمی همچنین به 375 پرونده مشاوره ای ارجاع داده شده در 6 ماهه نخست سال جاری به واحد مشاوره نیروی انتظامی شهرستان کردکوی اشاره کرد و اظهار داشت: با ارائه خدمات مشاوره ای که به صاحبان پرونده ها شد 319 فقره معادل 83 درصد منجر به صلح و سازش شده است.

وی افزود: مسائل خانوادگی، نزاع و درگیری، مسائل حقوقی و اجتماعی این پرونده ها را تشکیل می دهند.

پلمپ 57 واحد صنفی متخلف در کردکوی

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کردکوی با بیان اینکه 57 واحد صنفی متخلف در 6 ماهه نخست سال جاری در شهرستان کردکوی پلمپ شدند، گفت: 382 مورد بازدید از واحد صنفی در شهرستان کردکوی، 134 مورد اخطار پلمپ و 13 مورد اجرای طرح از سوی پلیس اماکن و اطلاعات در شهرستان کردکوی انجام شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.