1396-04-31 13:02
1790
0
41756
در اثر گرمایی شدید رخ داد؛

خشک شدن آب سد خاکی کردکوی + تصاویر

سد خاکی یا همان آب بندان شهرستان کردکوی که حجم بسیار زیادی آب را در خود جای داده بود متأسفانه این روزها رو به خشکی رفته است.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، توسط جامعه شناسان هشدارهایی مبنی بر ایجاد چالش های جدی ناشی از بحران کم آبی هر ازچندگاهی مطرح می شود.

خشکسالی و بحران کمبود آب در ایران از مرز هشدارها گذشته است.

سالهاست مقامات دولتی، کارشناسان و شهروندان مسئول در مورد ابعاد رو به گسترش کمبود آب در ایران هشدار می دهند.

کاهش سطح آب و خشک شدن دریاچه ها، پائین رفتن بستر آبهای زیرزمینی در بسیاری از نقاط کشور، خشک شدن آب برخی رودخانه ها، کاهش سطح ذخیره آب پشت اغلب سدهای کشور، تخلیه تعدادی از روستاها طی چند دهه گذشته، خالی شدن چندین روستا در حاشیه دریاچه هامون، گسترش کویر و بیابان های لایزرع و خشک، هر روز سرزمین ما و ساکنان آنرا به سوی یک فاجعه ملی و زیست محیطی نزدیک تر می کند

معضل و بحران خشکسالی تنها مختص کشور ما نیست و این بحران هم اکنون دامنگیر بسیاری از کشورها و حتی تعدادی از ایالتهای غربی آمریکا بخصوص کالیفرنیا نیز شده است.

روند گرمایش کره زمین به علت پخش مونواکسید کربن منجربه تغییرات آب وهوایی ونزول باران های شدید در برخی نواحی جهان، باران های متوسط در برخی نقاط دیگر و خشکسالی در نواحی وسیعی از جهان می شود.

از این رو خشکسالی وبحران کم آبی در غرب آسیا و خاورمیانه (شامل بخش وسیعی از خاک ایران) دارای یک روند افزایشی طی سه دهه آتی می باشد

مشکلات کمبود آب در ایران و راهکارهای آن شیوه مدیریت منابع آب، تغییر روشهای انتقال آب از کانالهای سنتی به کانالهای بتونی، جلوگیری از هدر رفت آب در شبکه توزیع، رفع فرسودگی شبکه و تغییر روشهای آبیاری باغ ها و مزارع و بازیافت آب فاضلاب بعنوان راه حل های کمبود آب مطرح می شوند.

گرچه همه این روشها می باید مورد توجه سازمان های مسئول قرار گیرد اما تامین دراز مدت آب و فراهم نمودن امنیت آبی کشور تناقضی با اصول مدیریت پیشرفته آب و منابع آبی نداشته و لزوما” باید به موازات هم پیش بروند.

اکنون باید راه حل هایی را جستجو نموده و بسرعت و با شتاب مناسب پروژه های منطقی و باصرفه اقتصادی را اجرایی نماییم.

دو دیدگاه صرفه جویی در مصرف آب و تامین و ذخیره بیشتر منابع آبی را باید به موازات هم دنبال کرد.

بنابراین گزارش؛ سد خاکی یا همان آب بندان شهرستان کردکوی که حجم بسیار زیادی آب را در خود جای داده بود متأسفانه این روزها رو به خشکی رفته است.

در تصاویری که در ذیل این مطلب برایتان درج خواهیم کرد به خوبی مشاهده خواهید کرد که آب سدخاکی کردکوی خشک شده است.

هم وطنان و همشهریان گرامی لطفا در مصرف آب به بهترین نحو ممکن صرفه جویی کرده تا شاهد کم آبی در هیچ نقطه از ایران عزیز نباشیم.

تصاویر:

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.