1396-03-20 15:02
1596
0
40088

حادثه ای که توسط آتش نشانی کردکوی مهار شد/آتش سوزی در کمین مزارع گندم/ کشاورزان دقت کنند + تصاویر

دراثر آتش کشیدن بقایای محصولات کشاورزی در یکی از زمین های زراعی شهرستان کردکوی، چند صد دسته کاه بسته بندی شده را در آتش سوخت و مزارع گندم را تهدید می کرد که توسط آتش نشانی مهار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ با شروع فصل برداشت محصول از مزارع گندم جنبه‌های متفاوتی از کشاورزی و طبیعت مشاهده می‌شود.

آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی مبحث چندین ساله و گسترده‌ای است، دلیل اصلی روی آوردن کشاورزان به آتش زدن کاه و کلش گندم و جو کنترل آفات و علف‌های هرز، پاک شدن سریع زمین از بقایای گیاه قبلی و آسان شدن عملیات شخم برای محصول بعدی است ولی غافل از اینکه به کار بردن تناوب زراعی صحیح و استفاده مناسب از سموم نتیجه‌ای بسیار مطلوب تر دارد.

این آتش سوزی‌ها علاوه بر اینکه چهره نازیبایی از طبیعت نشان می‌دهند باعث بروز مشکلات زیست محیطی زیادی برای مردم و اکوسیستم منطقه و همپنین وارد آمدن خسارات اقتصادی می‌شود.

گاهی آتش به مزارع همسایه نیز سرایت کرده و با سوزاندن خوشه‌های طلایی حداقل باعث خسارات مالی و روحی جبران ناپذیری می شود.

بنابراین گزارش؛ باتوجه به تأکیدات مکرر مراجع مربوطه عده ای در شهرستان کردکوی همچنان تأکید و استمرار بر آتش زدن کاه و کلش و بقایای محصولات کشاورزی زمین های زراعی دارند که بسیار خطرآفرین است.

دراثر به آتش کشیدن بقایای محصولات کشاورزی در یکی از زمین های زراعی شهرستان کردکوی واقع در بزرگراه کردکوی – گرگان، آتش سوزی به قدری شدت یافت که چند صد دسته کاه بسته بندی شده را سوزاند و با سرعت تمام به سمت مزارع گندم همسایه های مجاور این زمین درحرکت بود که توسط مأموران زحمتکش آتش نشانی کردکوی مهار شد.

کشاورزان زحمتکش و شریف کردکوی در این خصوص بیشتر دقت کنند تا شاهد به آتش کشیدن زراعت دیگر کشاورزان زحمتکش نباشیم.

تصاویری از این حادثه:

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.