1396-01-30 12:27
1772
0
38022
آتش سهل انگاری بر دامان طبیعت؛

جنگل کردکوی دچار آتش سوزی شد + تصاویر

غفلت و سهل انگاری در استفاده صحیح از منابع طبیعی که این روزها با گرم شدن هوا و رفتن به دامان طبیعت فزونی یافته شعله های آتش را به جان جنگلها و مراتع می اندازد.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، آتش سوزی در منابع طبیعی و جنگلهای شهرستان کردکوی از مدتها پیش تاکنون تکرار این حادثه ناخوشایند به تیتر رسانه ها و از حوادث ناگوار منطقه تبدیل شده است.

شهرستان کردکوی دارای عرصه های پهناور منابع طبیعی و جنگلی است که ثروت عظیم خدادادی به شمار می رود.

حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی به نوعی حفاظت از ثروت و دارایی ملی است که البته مردم بیش از هر کسی در حفظ این عرصه ها می توانند سهیم باشند و بلکه در این خصوص مسوولیت دارند.

با فرارسیدن فصل تابستان و افزایش دمای هوا میل انسان به طبیعت گردی بیشتر می شود و تمایل خانواده ها برای حضور در طبیعت در دل یک روز گرم و در سایه سار درختان لذتی است که هر انسانی می پسندد و می خواهد که تجربه کند.

افروختن آتش برای پخت غذا و چای با بوی خوش طبیعت لذتی است که دل هر طبیعت گردی را متوجه خود می کند اما بی توجهی و غفلت برخی افراد به کرات موجب بروز آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی شده بطوری که از سال گذشته تاکنون این نوع حریق ها افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

بنابراین گزارش یک فقره وقوع آتش سوزی جنگل به اداره آتش نشانی شهرستان کردکوی اعلام شد.

نیروهای آتش نشانی بلافاصله در محل آتش سوزی حاضر شدند و اقدام به اطفاء حریق کردند.

آتش پس از مدت کوتاهی توسط نیروهای زحمتکش آتش نشانی مهار شد اما متأسفانه علت آتش سوزی را سهل انگاری مردم در زمان تفریح اعلام کردند.

بیاییم بیشتر به فکر جنگل باشیم زیرا امانتی است برای آیندگان سرزمین سرسبز کردکوی.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.