1395-12-26 19:58
2868
1
36641
فرزند ارشد پیشکسوت کشتی کردکوی:

انتظار داشتیم اعضای هیأت کشتی گلستان به عیادت پدرم می آمدند/ پیشکسوتان ورزشی را فراموش نکنید

فرزند ارشد قربان توان گفت: حداقل انتظار ما بعنوان یک خانواده ورزشی از هیأت کشتی گلستان این بود که به عیادت پدرم می آمدند و یا حتی جویای احوال پدرم می شدند.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، مهران توان فرزند ارشد پهلوان قربان توان پیشکسوت کشتی شهرستان کردکوی در گفتگو با خبرنگار رادکانا با بیان اینکه پدرم عمری در ورزش کشتی فعالیت داشته است، گفت: ایشان در این دوران عناوین درخشانی را در سطح استانی، کشوری، آسیایی و جهانی کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه از دوران کشتی آن روزها صدمات و جراحات ورزشی بسیار زیادی همواره همراه پدرم شده که روز به روز برآن افزوده می شود؛ افزود: درد و رنج هایی که امروز بسیار خسته کننده و طاقت فرساست. که خانواده هم همراه درد و رنج های پدرم همواره رنج می کشد و صدمات و جراحات پدر را تحمل می کند.

بستری شدن پیشکسوت کردکویی کشتی جهان در بیمارستان

توان با بیان اینکه پدرم باوجود اینکه مدتهاست کشتی را ترک گفته همچنان از صدماتی که بر تن دارد رنج می برد و حتی شبهای بسیاری که نمی خوابد، اظهار داشت: پهلوان توان در تاریخ 9 دی ماه 93 که به همراه یکی دیگر از پیشکسوتان کشتی برای تمرین به خانه کشتی کردکوی رفته بودند تصادف می کنند و شدیدا آسیب می بینند.

فرزند ارشد قربان توان ادامه داد: شکستگی از ناحیه دنده و پارگی از ناحیه کتف و تاندوم و شکستگی سر و مصدومیت های دیگر نتیجه این تصادف بود.

انجام عمل پیوند شانه و عفونت شدید مفصل

وی به انجام عمل پیوند شانه در تاریخ 20 خردادماه 94 بر روی پدر خود اشاره کرده و گفت: بعد از گذشت چند ماه داخل کتف ایشان کیستی بوجود آمده که در اثر پیشرفت باعث عفونت شدید مفصل می شود.

مهران توان افزود: به همین منظور این پهلوان کشتی کردکوی به مدت حدود 25 روز در کلینیک موسوی و بیمارستان حکیم جرجانی گرگان بستری شد.

انجام دو عمل جراحی طی 25 روز

فرزند ارشد این پیشکسوت کشتی کردکوی با بیان اینکه پدرم طی مدت 25 روز دو بار تحت عمل جراحی قرار گرفت، اظهار داشت: پهلوان توان در این مدت روزهای بسیار سختی را سپری کردند.

وی با اشاره به اینکه خبر بستری شدن پدرم در بیمارستان در رسانه ها منتشر شده بود در مدتی که پدرم در بیمارستان تحت مداوا بود پیشکسوتان کشتی، ورزشکاران و ورزش دوستان زیادی به عیادت ایشان آمدند، ابراز داشت: اما باتوجه به اینکه پدرم در گرگان بستری بود متأسفانه برخی دوستان و عزیزان ما در هیأت کشتی استان گلستان و برخی مسئولین ورزشی به عیادت این پیشکسوت کشتی استان گلستان و کشور عزیزمان ایران که عمر خود را صرف ورزش کشتی و کسب افتخار برای این مرز و بوم کرد نیامدند.

انتظار داشتیم اعضای هیأت کشتی گلستان به عیادت پدرم می آمدند

مهران توان با بیان اینکه قصد گله کردن از این عزیزان را نداریم، بیان کرد: حداقل انتظار ما بعنوان یک خانواده ورزشی این بود که به عیادت پدرم می آمدند و یا حتی جویای احوال پدرم می شدند.

فرزند ارشد پهلوان قربان توان با عنوان اینکه غیراز ملاقات و عیادت از پدرم انتظار دیگری از هیأت کشتی گلستان نداشتیم، افزود: همیشه امیدوار بودیم این عزیزان سراغی از پهلوان توان می گیرند اما نگرفتند.

توجه به پیشکسوتان ورزشی دیروز باعث ایجاد انگیزه ورزشکاران امروز می شود

وی خطاب به مسئولین ورزش گلستان تأکید کرد: توجه به پیشکسوتان ورزشی گلستان باعث ایجاد انگیزه و روحیه مضاعف بین نونهالان، نوجوانان و جوانان این استان خواهد شد زیرا با اینگونه اقدامات ارزشمند باعث اطمینان خاطر ورزشکاران امروز می شوید.

مهران توان ضمن قدردانی از تمامی مردم شریف شهرستان کردکوی، اظهار داشت: جا دارد از پیشکسوتان کشتی گلستان آقایان؛ اویس ملاح، سید فتاح عقیلی، سید سجاد عقیلی، بشیر عقیلی، محمود سیدالنگی، منوچهر مسلمی، قربانعلی رضایی، محفوظ مقدم، فرهاد کیا، طاهر محمدی، علی جمعه کیا، رضا رحیمی، ابوالحسن طیاری که همواره جویای احوال پدرم بودند تقدیر و تشکر نمایم.

فرزند ارشد قربان توان افزود: همچنین از آقایان فرهاد رسولی رئیس محترم ورزش و جوانان شهرستان کردکوی و یاسر محمدی از کارکنان این اداره قدردانی می کنم که به عیادت پدرم آمدند و مایه سرافرازی و خرسندی خانواده ما شدند.

قربان توان کیست؟

قربان توان فرزند محمد متولد 1334 متولد روستای لیوان شرقی از توابع شهرستان بندرگز می باشد.

وی از همان سالها کشتی حرفه ای به توصیه برخی دوستان ورزش کشتی که علاقمند به وی بودند پیشنهاد سکونت در شهرستان کردکوی را به وی دادند که ایشان نیرز قبول کردند.

توان کشتی را در سال 1348 روستای لیوان شرقی آغاز کردند که طی سالهای متمادی موفق به کسب عناوین درخشانی در سطح استانی، ملی و بین المللی شد که در ذیل به این عناوین اشاره می شود.

نامگذاری کوچه ای در کردکوی بنام پیشکسوت کشتی جهان

گفتنی است؛ حدود دو ماه اخیر طی مصوبه شورای شهر و کمیته انطباق فرمانداری به پاس زحمات و افتخارآفرین های پهلوان قربان توان کوچه جنب اداره تأمین اجتماعی بنام این پهلوان نامگذاری گردید.

همچنین جا دارد از رضا روشناسان معاونت واحد عمران وقت شهرداری کردکوی که در این خصوص زحمات بسیار زیادی را متحمل شدند تقدیر و تشکر کنم.

** رزومه ورزشی قربان توان به شرح ذیل است:

* نفر اول انتخابی مسابقات جهانی

* مقام سوم سوم جهان در کشور ژاپن – توکیو در سال 1350

* مقام سوم بزرگسالان ایران در سال 1351

* قهرمان مسابقات بین المللی جام ناطق نوری در سال 1361

* قهرمان مسابقات بین المللی جام ناطق نوری در سال 1362

* قهرمان مسابقات بین المللی جام ناطق نوری در سال 1363

* قهرمان کشور در مسابقات کشوری استان کرمانشاه در سال 1353

* قهرمان مسابقات کارگران کشور در سال 1362

* نفر اول انتخابی مسابقات جوانان جهان در میامی آمریکا در سال 1353

* نفر اول انتخابی تیم ملی برای حضور در منیس شوری در سال 1975 میلادی

* قهرمان باشگاه های اختصاصی ایران در سال 1354

* نائب قهرمان مسابقات کشوری در کرمانشاه

* مقام سوم مسابقات کشوری در بروجرد در سال 1354

* قهرمان جام گندم طلایی در سال 1355

* نائب قهرمان مسابقات کشوری رشت در سال 1355

* قهرمان مسابقات کشضوری در تهران

* قهرمان اولین دوره مسابقات لیگ قبل از انقلاب اسلامی ایران – بعنوان ستاره تیم انتخاب شد در سال 1355

* نائب قهرمان جام لودز کشور لهستان

* نفر اول منتخب مسابقات جهانی میامی آمریکا – بزرگسالان در سال 1357

* قهرمان مسابقات کشوری در سال 1359

* قهرمان مسابقات لیگ در ترکیب تیم برق مازندران که بعنوان ستاره تیم انتخاب شد – در سال 1362

* انتخاب شش دوره بعنوان نفر منتخب تیم ملی

* 14 سال نفر منتخب استان مازندران

* نفر اول مسابقات انتخابی تیم ملی در زنجان

* نفر اول مسابقات انتخابی تیم ملی در استان مازندران در سال 1364

پایگاه خبری تحلیلی رادکانا؛ برای این پیشکسوت ورزشی شهرستان کردکوی، استان گلستان و کشور عزیزمان ایران موفقیت و سربلندی آرزومند است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

کاسب امین

قابل توجه مسئولین دولتی؛پروژه ورزشی که به فراموشی سپرده شد!+عکسپس از گذشت 10 سال، سالن ورزشی شش هزارنفری گرگان، در هاله ای از ابهام تکمیل شدن را سپری میکند که متاسفانه این موضوع به فراموشی سپرده شده است.http://kasebeamin.ir/2013-09-29-08-06-12/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%85%D9%84%DB%8C/12873-%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D8%B3%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%B4%D8%AF-%D8%B9%DA%A9%D8%B3

0
0
پاسخ
1395-12-27 04:24

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.