1395-03-08 16:56
1026
0
32728
رییس اداره حفاظت محیط زیست کردکوی خبر داد:

آغاز سرشماری بهاره وحوش در منطقه حفاظت شده جهان نما

رییس اداره حفاظت محیط زیست کردکوی گفت: سرشماری بهاره وحوش در منطقه حفاظت شده جهان نما و دیگر زیستگاه های این شهرستان واقع در غرب استان گلستان از امروز شنبه آغاز شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، وحید عرب امیری رییس اداره حفاظت محیط زیست کردکوی گفت : مدت سرشماری بهاره قوچ، میش، کل و بز در زیستگاه های حیات وحش به شرایط اقلیمی و جوی منطقه بستگی دارد.

وی ادامه داد: سرشماری از گونه های حمایت شده به منظور آگاهی از چگونگی تغییرات جمعیتی آن و کسب اطلاعات لازم در خصوص وضعیت آماری و پراکنش این پستانداران در مناطق مختلف زیستگاهی شهرستان انجام می شود.

به گفته وی، همه ساله با رسیدن فصل بهار در اواسط اردیبهشت ماه زایمان میش ها و بزهای وحشی انجام می شود و با گذشت دو تا سه هفته پس از آن و فراهم شدن امکان مشاهده مستقیم بره ها، فعالیت های سرشماری آغاز می گردد.

عرب امیری ادامه داد: با سرشماری می توان اطلاعات آماری وهمچنین وضعیت جمعیتی این گونه ها، نرخ زاد و ولد، بقا، مرگ و میر را کسب کرد.

وی اضافه کرد: با تحلیل و تجزیه این اطلاعات و مقایسه با آمار سال های گذشته نیز می توان مدیریت مطلوبی را برای حفاظت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت زیستگاه ها برنامه ریزی کرد.

عرب امیری همچنین با اشاره به مشارکت حدود 20 نفر درطرح سرشماری این گونه ها، افزود: مجموعه یگان حفاظت محیط زیست کردکوی ، استان گلستان و شهرستان های همجوار ضمن شناسایی محل های حضور این حیوانات حمایت شده در قالب گروه های مختلف اقدام به سرشماری با روش مشاهده مستقیم حیات وحش یاد شده ،می کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.