1394-04-25 15:58
1383
0
17656
یکی از فعالین فرهنگی اجتماعی شهرستان کردکوی:

خانواده‌ها نباید شرایط برای ازدواج جوانان را سخت گیرند / جوانان به ازدواج آسان اهتمام جدی ورزند

صابر کشیری گفت: جوانان باید نسبت به امر ازدواج آسان حساسیت بیشتری نشان دهند و خانواده‌ها نباید شرایط برای ازدواج جوانان را سخت گیرند زیرا مانع‌تراشی در این راه سبب می‌شود از اصل تربیت اسلامی و راه و روش صحیح زندگی فاصله گیرند و سن ازدواج بالا رود.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا ، صابر کشیری یکی از فعالین فرهنگی اجتماعی شهرستان کردکوی در گفتگو با خبرنگار ما ، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج ازدواج آسان، گفت: بعضی از خانواده ها برای استحکام پایه های زندگی فرزندشان و جلوگیری از طلاق دست به دامن مهریه های سنگین می شوند در حالی که آن امری که سبب استحکام و استقرار کانون خانواده می شود مهریه سنگین نیست بلکه صفا و صمیمیت بین زوجین است و مهریه سنگین سبب از بین رفتن محبت و تزتزل در زندگی آنان خواهد شد.

وی پیروی از ارزش های راستین دین اسلام و سیره عملی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را در زمینه ازدواج، بهترین الگو برای نسل جوان جامعه عنوان کرد و گفت: ازدواج به‌هنگام، آسان و به دور از هر چشم و هم چشمی و آلودگی به گناه از معیارهایی است که باید به آن توجه شود.

کشیری با تأکید براینکه فرهنگ ازدواج آسان باید درجامعه رواج بیشتری یابد، افزود: ازدواجی مورد پسند ائمه و خداوند است که آسان، دارای معیارهای اسلامی و در راستای تشکیل خانواده و اجرای دستورات خداوند باشند.

این جوان فعال ادامه داد: جوانان باید نسبت به امر ازدواج آسان حساسیت بیشتری نشان دهند و خانواده‌ها نباید شرایط برای ازدواج جوانان را سخت گیرند زیرا مانع‌تراشی در این راه سبب می‌شود از اصل تربیت اسلامی و راه و روش صحیح زندگی فاصله گیرند و سن ازدواج بالا رود.

وی در خاتمه با اشاره به ضرورت فراهم کردن بسترهای موردنیاز برای ازدواج آسان جوانان، افزود: انتظاری که بعنوان یک جوان از اقشار مختلف مردم، رسانه ها، مسئولان اجرایی به ویژه نهادهای فرهنگی و فعال در حوزه جوانان دارم این است که در این راه گام برداشته، تشریفات و برنامه‌های دست و پاگیر را از پیش‌روی ازدواج جوانان بردارند.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.