1394-04-11 06:03
2378
0
16977
باحضور مسئولین در سالن جهاد کشاورزی کردکوی برگزار شد؛

آئین تودیع و معارفه رئیس شبکه بهداشت و درمان کردکوی + تصاویر

مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان کردکوی باحضور مسئولین استانی و شهرستانی در سالن جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان کردکوی باحضور مسئولین استانی و شهرستانی در سالن جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد و از زحمات چندساله جمالزاده تقدیر بعمل آمده و ساورعلیا بعنوان رئیس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان معرفی شد.

گسترش بیماری های غیرواگیر در کردکوی بسیار نگران کننده است

هنرور، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان، در این مراسم، از زحمات چندساله جمالزاده قدردانی کرد و افزود: ساورعلیا به عنوان مدیر جدید شبکه، از مدیران لایقی است که درحوزه بهداشت و درمان کارنامه موفقی دارد.

IMG_1807

هنرور در این مراسم، با بیان اینکه در دوره کنونی تلاش برای خدمت به مردم باید مضاعف باشد، افزود: اولویت دولت تدبیر و امید کاهش و رفع مشکلات مردم است و در این راستا همگی باید در این مورد بصورت شبانه روزی تلاش کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه کردکوی در زمینه بهداشت و سلامت دارای رتبه بسیار خوبی می باشد، به وجود برخی مشکلات و نواقص در این شهرستان اشاره کرد و خواستار ساماندهی مراکز درمانی در این شهرستان شد و افزود: تمام تلاش مجموعه بهداشت این است که جامعه از نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رضایت داشته باشد و در شهرستان کردکوی نیز هرکجا که کمبودی احساس شود، برای رفع آن تلاش خواهیم کرد.

هنرور با اشاره به اینکه گردشگری درمانی و بهداشتی امروزه از رو به رشدترین بخش‌های صنعت گردشگری جهان است، در خصوص گسترش بحث توریسم درمانی در کردکوی تأکید کرد و گفت: عدم انجام تبلیغات مناسب برای شناسایی توانمندیهای پزشکی و نبود سیستم یکپارچه برای هدایت و جذب گردشگر سلامت از جمله دلایلی است که منجر شده سهم درآمدهای ارزی از طریق ارائه خدمات پزشکی به گردشگران در اقتصاد این شهرستان ناچیز باشد.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان همچنین از میزان 9/5 درصدی وجود فشار خون و 8/1 درصدی دیابت در کردکوی خبر داد و یادآور شد: در شهرستان کردکوی، شاخص بیماری های واگیری زیاد نگران کننده نیست، اما بیماری های غیر واگیری مثل دیابت،فشار خون و… بسیار نگران کننده است که در این زمینه نیز باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

هنرور در خاتمه با تأکید بر فرهنگ سازی در امر سلامت گفت: نقش برخی دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش در این مسئله بسیار مهم است و باید چگونه زیستن را از مهد کودک و مدرسه به فرزندانمان آموزش دهیم .

بیمارستان قلب کردکوی، برند توسعه این شهرستان است

حسین احمدی، معاون فرماندار کردکوی، در این مراسم، ضمن قدردانی از زحمات جمالزاده، از ساورعلیا به جهت قبول این مسئولیت سنگین تمجید کرد.

IMG_1788

احمدی در ادامه ضمن بررسی مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان، خواستار پیگیری و رفع این مشکلات شد و خاطرنشان کرد: امروز مسئله بهداشت و درمان یکی از مسائل اصلی مردم است و همه مسئولان شهرستان باید با عزم راسخ و با مدیریت جهادی به این مهم بپردازند.

وی با تأکید بر اینکه مدیران حوزه بهداشت و درمان شهرستان توجه به مقوله سلامت مردم را در رأس کار خود قرار دهند، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان کشور مربوط به حوزه بهداشت و درمان است که باید با کمک خیرین و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی بخشی از مشکلات حوزه درمان و بهداشت شهرستان را مرتفع کنیم.

معاون فرماندار کردکوی در ادامه با تأکید بر اینکه، همه روزه باید برای پیشرفت و توسعه بهداشت و درمان شهرستان تلاش کنیم، به برخی مشکلات زیست محیطی در منطقه که سلامت مردم را به مخاطره انداخته اند اشاره کرد و افزود: یکی از آسیب های جدی که شهر و روستاهایمان را تهدید می کند، زباله ها و پسماندها است که می طلبد در این بخش تدبیر جدی متولیان بهداشت و درمان و محیط زیست را داشته باشیم.

احمدی در خاتمه با بیان اینکه در حال حاضر کردکوی به عنوان یکی از نقاط مهم درمانی و بهداشتی در سطح کشور شناخته شده، از بیمارستان تخصصی قلب کردکوی، بعنوان برند توسعه این شهرستان یاد کرد و گفت: بیمارستان قلب کردکوی، باتوجه به وجود پزشکان متخصص و ماهر در حال حاضر به عنوان یکی از قطب های درمانی کشور در زمینه ناراحتی های قلبی معرفی شده که علاوه بر پاسخگویی نیازهای شهروندان کردکویی، نیازهای درمانی هموطنان از استانهای دیگر را نیز مرتفع می سازد.

تشریح عملکرد رئیس سابق مرکز بهداشت و درمان شهرستان کردکوی

محسن جمالزاده رئیس سابق شبکه بهداشت و درمان شهرستان کردکوی در مراسم تودیع خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقاء وضعیت بهداشتی و زیست محیطی شهرستان در طول دوران خدمت خود افزود: در سالهای گذشته در برخی نقاط حاشیه ای شهر با چالش های بهداشتی و زیست محیطی متعددی روبرو بودیم که با همکاری و تعامل مناسب صورت گرفته دستگاه های اجرایی نظیر شهرداری، دامپزشکی، مرکز بهداشت و نهادهای انتظامی و قضایی بسیاری از این مشکلات مرتفع شد که از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفت که جا دارد از همه این عزیزان تشکر و قدردانی کنم.

IMG_1793

وی در ادامه به ارائه گزارشی اجمالی از عملکرد مرکز بهداشت در دوره ریاست خود پرداخت و ساخت، راه اندازی و تجهیز انبار داروئی با هزینه بالغ بر 4میلیارد و 500 میلیون ریال، راه اندازی بخش پست پارتوم در بیمارستان امام علی (ع) کردکوی، ساخت و راه اندازی اتاق عمل شماره 4، ساخت و راه اندازی و تجهیز ساختمان دیالیز و تالاسمی، خرید تجهیزات بازتوانی قلب، راه اندازی کلینیک دیابت در بیمارستان، ساخت و راه اندازی شوفاژخانه جدید بیمارستان، افتتاح خانه بهداشت در روستاهای دنگلان، رادکان، سرکلاته، خرید و راه اندازی یک دستگاه اتوآلیز، استقرار یک دستگاه آمبولانس در مرکز بهداشت جهت رفاه حال بیماران، تجهیز شبکه شمس، تشکیل اتاق فکر 30 نفره جهت شناسایی چالش های شهرستان، کاشت 130 اصله نهال در مراکز بهداشتی و درمانی روستایی، نصب تابلو های هشداردهنده در سطح شهرستان، برگزاری همایش های مختلف با موضوعات سلامت در نقاط مختلف شهرستان، برگزاری همایش تجلیل از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثار گران در مناسبت های مختلف، برگزاری جشنواره های غذای سالم در نقاط مختلف شهرستان، کسب رتبه نخست حاکمیت بالینی در سال 91 و دریافت تندیس بیمارستان برتر، برگزاری بیش از 85 کارگاه آموزشی و کنفراس علمی در شهرستان، احداث ساختمان جدید پایگاه اورژانس 115 کردکوی، اهداء لوازم التحریر، کیف بهداشت و درمان به دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، جذب بیش از 2 میلیارد و 800 میلیون ریال از محل خیرین سلامت را از جمله برنامه‌های مرکز بهداشت و درمان کردکوی در زمان ریاست خود برشمرد.

وی در ادامه با اشاره به آمار بسیار بالای دیابت در کردکوی که تقریبأ دو برابر میانگین استانی می باشد، راه اندازی کلینیک دیابت در بیمارستان امام علی (ع) کردکوی را اقدامی موثر برای تحول در حوزه بیماری‌های دیابتی دانست و تصریح کرد: برای اینکه دسترسی بیماران دیابتی به این مرکز راحت تر باشد این مرکز را در بیمارستان کردکوی راه اندازی کردیم.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی مرکز آموزشی پرستاری، هدف از این اقدام را ارتقاء سطح علمی پرستاران عنوان کرد و گفت: با راه اندازی این مرکز فرصتی فراهم شد تا پرستاران عزیز با بهره گیری از صاحبنظران، از آموزش های لازم در زمینه های مختلف پرستاری برخوردار شوند و از این طریق بتوانند از همان بدو خدمت رسانی از عوارض ناخواسته در فرد بیمار پیشگیری نمایند.

گفتنی است جمالزاده در خاتمه سخنان خود از کلیه مسئولان ،جامعه پزشکی، پرستاران، پرسنل مرکز بهداشت و کلیه افرادی که طی سال های ریاست وی با او همکاری داشتند قدردانی کرد.

???????????????????????????????

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.