1394-03-22 05:21
1938
0
15997

اولین نشست علماء و روحانیون کردکوی در سال ۹۴ + تصاویر

اولین نشست علماء و روحانیون شهرستان کردکوی در سال 94، با حضور روحانیون مساجد شهر و روستاهای کردکوی، در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، اولین نشست علماء و روحانیون شهرستان کردکوی در سال 94، با حضور روحانیون مساجد شهر و روستاهای کردکوی، در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام غلامحسین محمودی ضمن خیرمقدم و قدردانی از عملکرد روحانیون، با بیان اینکه روحانیون باید محور اصلی فعالیت‌های فرهنگی در مساجد باشند، نقش روحانیت را در نظام اسلامی نقش محوری دانست و گفت: روحانیت با روح، جان و فکر مردم کار دارند لذا باید بسیار هوشمندانه و متعهدانه عمل کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کردکوی در ادامه با اشاره به اهمیت تبلیغ در مناطق روستایی گفت: امروزه نقش روحانیون در راستای گسترش و تبیین آموزه‌های اسلام و ائمه اطهار (ع) در محل های مختلف تبلیغی، موضوعی مهم و انکارناپذیر است.

حجت الاسلام محمودی همچنین با بیان وظایف روحانیون در مساجد و محلات، خاطرنشان کرد: روحانی باید ارتباط گرم و صمیمی با جوانان و نوجوانان برقرار کند و آنها را به سمت و سوی کارهای فرهنگی جذب کند تا بتواند رسالتی را که بر دوش دارد به ثمر برساند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام علی کیاء از اساتید حوزه و دانشگاه کردکوی، با بیان این مطلب که، حضور آگاهانه روحانیون در صحنه های اجتماعی و فرهنگی پیامد های مثبت و خوبی را برای مردم به ارمغان خواهد داشت، خاطرنشان کرد: روحانیون با حضور در جمع مردم و اجرای برنامه‌های عبادی، فرهنگی و تبلیغی نقش بسزایی در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام سید نصرالله حسینی روحانی روستای دنگلان، به نقش روحانیت در ترویج باورهای دینی و مذهبی مردم اشاره کرد و گفت: شواهد موجود حاکی از کاهش قابل ملاحظه ناهنجاری های اجتماعی در مناطقی است که مبلغان در آن ها فعالیت های فرهنگی انجام می دهند.

حجت الاسلام شفیعی روحانی مستقر اداره تبلیغات اسلامی کردکوی در دهستان یساقی در بخش دیگری از این نشست، با بیان این مطلب که، کارهای فرهنگی سخت تر از همه کارها است و روحانی یکی از مهمترین فعالیتهایش فعالیت فرهنگی است خاطرنشان کرد : روحانی و سخنران باید به نوعی روانشناس باشد و نیاز جامعه را بداند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام مهدی تقی پور رئیس مجتمع رستگاران کردکوی، با اشاره به اهمیت نقش روحانیون در زندگی فردی و اجتماعی خاطرنشان کرد: معاشرت و ارتباط روحانی با مردم در ارتقای فرهنگ دینی، زندگی اجتماعی، ایجاد و توسعه فعالیت های فرهنگی و دینی تاثیر شگرفی دارد.

حجت الاسلام محمودی در خاتمه این نشست، نکات دهگانه ای را به سمع حاظرین در جلسه رساند و گفت : از این پس سعی خواهیم کرد که نشست های بیشتری با هم داشته باشیم تا از نظرات همدیگر بیشتر استفاد کنیم.

http://radkana.ir/wp-content/uploads/2015/06/DSC00546.jpg

DSC00576

DSC00549

DSC00581

DSC00565

DSC00582

DSC00578

DSC00551

DSC00567

DSC00591

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.