1394-02-02 10:58
1671
0
13647
جلسه برنامه ریزی مراسم معنوی اعتکاف کردکوی؛

ولی نژاد: فرهنگ اعتکاف مهمتر از خود اعتکاف است

حجت الاسلام ولی نژاد در جلسه ستاد اعتکاف کردکوی،فرهنگ اعتکاف را مهمتر از خود اعتکاف عنوان کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان در جلسه برنامه ریزی مراسم معنوی اعتکاف کردکوی که با حضور اعضای ستاد برگزاری این مراسم در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، در سخنانی از سنت حسنه اعتکاف به عنوان عاملی برای خودسازی افراد یاد کرد و با بیان اینکه اعتکاف خودسازی درونی است و روح انسان‌ها را صیقل می‌دهد، افزود: اعتکاف باعث خودسازی انسان می‌شود و نهادینه کردن سنت حسنه اعتکاف در جامعه یک ضرورت است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان، فرهنگ اعتکاف را مهمتر از خود اعتکاف عنوان کرد و حضور مردم در این مراسم معنوی را جلوه ای از تلاش انبیاء و اولیاء الهی دانست و بر تلاش ادارات و نهادهای فرهنگی، مساجد و پایگاه های بسیج در برگزاری هرچه با شکوهتر آن تأکید کرد.

وی همچنین به تأثیرات بسیار ارزشمند اعتکاف در زندگی مردم به‌ویژه جوانان اشاره کرد و افزود: مراسمات اعتکاف باید به سمت و سویی پیش رود که در زندگی افراد به ویژه جوانان ما که در حوزه فرهنگ بیشتر مورد تهاجم دشمنان قرار دارند، تاثیر خوب بگذارد.

این مقام مسئول در ادامه با بیان این مطلب که باید به گونه ای برنامه ریزی شود که ایام اعتکاف برای معتکفین پربار باشد، اعتکاف را سنت انبیاء اعظام و مورد سفارش ائمه اطهار (ع)، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری دانست و از تمامی متولیان امر درخواست کرد نسبت به برگزاری هرچه با شکوهتر این مراسم معنوی همکاری و هماهنگی نزدیکی با اداره تبلیغات اسلامی داشته باشند.

حجت الاسلام ولی نژاد در خاتمه به تاثیرات معنوی برگزاری مراسم اعتکاف در سطح جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: افرادی که برای پاکسازی روح و جان خود، سه روز در مساجد معتکف می‌شوند، با حضور در بین مردم، روحیه معنوی و مذهبی را برای همگان ترویج می‌کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.