1394-02-02 07:55
2822
0
13639

برپایی نمایشگاه هفته سلامت در کردکوی + تصاویر

 نمايشگاه سلامت به همت مركز بهداشت کردکوی و به مناسبت هفته سلامت در این شهرستان برپا شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، وزارت بهداشت «ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره» را به عنوان شعار بهداشتی سال 1394 اعلام کرد البته این شعار الهام گرفته از شعار سال 2015 سازمان جهانی بهداشت است، چرا که اهمیت تغذیه باعث شده است سازمان بهداشت جهانی امسال را سال ایمنی غذا از مزرعه تا سفره نامگذاری کند.

با توجه به افزایش تولید مواد غذایی بی کیفیت و نامطلوب توسط تولید کنندگان و سوء استفاده از نیازهای تغزیه ای مردم به نظر می آید که این شعار می تواند در ارتقای سطح آگاهی مصرف کنندگان و به طبع آن افزایش بهداشت تغزیه ای جامعه روند مطلوبی را ایجاد نماید و منجر به توجه ویژه مردم و مسئولین به این مهم شود.

هفته سلامت با شعار عزم ملی مسولین دولتی، کشاورزان، تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، متخصصان بهداشت و سلامت و همچنین مصرف کنندگان برای دسترسی عادلانه به خدمات سلامت از ۷-۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ در سراسر کشور در حال برگزارییست.

DSC09179

این نمایشگاه که در جوار مرکز بهداشتی و درمان شماره 1 کردکوی در خیابان ولیعصر (ع) برپا شده، دارای 22 غرفه است و از روز دوشنبه تا پایان روز سوم اردیبهشت از صبح ساعت 8 تا 12 آماده بازدید خانواده ها و نیز علاقه مندان به حوزه مواد غذایی و سلامت می باشد.

برای برپایی این نمایشگاه، علاوه بر معاونت های مختلف مرکز بهداشت شهرستان کردکوی، برخی دستگاه های اجرایی شهرستان چون آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی، جهاد کشاورزی، بیمه سلامت، بهزیستی، انتظامی، اورژانس 115، انجمن معتادان گمنام، دامپزشکی، محیط زیست و برخی تولید کنندگان مواد غذایی مانند شرکت تولیدی عالیای گلستان و همکاری داشته و در آن حضور دارند.

00

محمدرضا امیدی کارشناس مسئول واحد کنترل مواد غذای شبکه و مسئول برگزاری نمایشگاه در این خصوص به خبرنگار ما گفت:ایمنی غذا از مزرعه تا سفره با آموزش دادن به مردم و کشاورزان امکان پذیر است و اگر جدی گرفتن نشود سبب مصرف سرمایه‌های کشور در بخش درمان خواهدشد.

امیدی افزود: ایمنی غذا از مزرعه تا سفره را می توانیم به وسیله آموزش، برپایی نمایشگاه و همایش های مختلف سطح آگاهی خانواده‌ها را افزایش دهیم .

وی تصریح کرد: ما باید در مرحله تولید به شیوه درست و علمی از کودهای سمی، شیمیایی و دامی در مزارع استفاده کنیم تا بتوانیم از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کنیم.

???????????????????????????????

امیدی اعلام کرد: مرکز بهداشت شهرستان کردکوی به مناسبت هفته سلامت برنامه های متنوعی را در قالب برپایی پایگاههای ارائه خدمات سلامت، اجرای نمایش های میدانی، برگزاری همایشها و کارگاههای آموزشی، در دستور کار دارد.

به گفته امیدی، برگزاری سفره های غذای سالم شامل نوشیدنی ها و غذاهای رژیمی و لبنیات، با هدف آشنایی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان در خصوص شاخص های غذاهای سالم و نحوه تولید آن از برنامه های هفته سلامت در شهرستان کردکوی است.

???????????????????????????????

همچنین هفته سلامت نیز در سال جدید با شعار «عزم ملی برای دسترسی عادلانه به خدمات سلامت» از 1 تا 7 اردیبهشت برگزار خواهد شد، که روزشمار این هفته به شرح زیر است:

سه‌شنبه 1 اردیبهشت 94: سیاست‌های کلی سلامت، همکاری بین‌بخشی

چهارشنبه 2 اردیبهشت 94: سلامت و سبک زندگی ایرانی- اسلامی

پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 94: عدالت در سلامت و ارتقای خدمات بهداشتی- درمانی

جمعه 4 اردیبهشت 94: سلامت، آموزش همگانی و خودمراقبتی

شنبه 5 اردیبهشت 94: سلامت و مشارکت‌های اجتماعی

یکشنبه 6 اردیبهشت 94: سلامت و ارتقای ایمنی غذا

دوشنبه 7 اردیبهشت 94: سلامت و توسعه سرمایه‌گذار

???????????????????????????????

بر اساس اطلاعیه سازمان جهانی بهداشت، مواد غذایی ناسالم باعث مرگ 2 میلیون نفر در سال می شوند که عمده این تعداد را هم کودکان تشکیل می دهند.

مواد غذایی حاوی باکتری های مضر، ویروس ها، انگل ها و یا مواد شیمیایی، مسئول بروز بیش از 200 بیماری – از اسهال گرفته تا سرطان – هستند.

 5 نکته کلیدی سازمان جهانی بهداشت (WHO ) برای غذای سالم راهنمایی فروشندگان و مصرف کنندگان:

نکته اول: تمیز نگهداشتن

نکته دوم: جدا نگهداشتن مواد غذایی خام از مواد غذایی پخته

نکته سوم: پختن کامل مواد غذایی

نکته چهارم: پختن غذا با درجه حرارت مناسب

نکته پنجم: استفاده از آب و مواد غذایی سالم

هفته سلامت همه ساله به منظور جلب مشارکت همکاری های بین بخشی و دستگاه های مرتبط با سلامت مردم، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در راستای ارتقای سلامت و تاکید بر اصلاح روش های زندگی برای تأمین سلامتی مردم و به ویژه با موضوع شعار سال، جلب مشارکت مردم و همکاری عمومی در راستای توجه به نقش سلامت و پیش گیری برای داشتن جامعه ای سالم و برجسته سازی موفقیت ها و دستاوردهای حوزه سلامت و بیان چالش های موجود و انتظارات برگزار می شود.

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.