1393-12-21 17:58
3079
2
11774
احمد کبیری:

عشق به خاک عامل اصلی ساخت "مجله تصویری نوبهار" بالاجاده + تصاویر

طی یک حرکت کاملا بدیع و مانا، جمعی از جوانان فعال فرهنگی و ارزشی روستای بالاجاده در قالب گروه هنری تصویر بالاجاده اقدام به ساخت مجموعه فرهنگی “مجله تصویری نوبهار” ویژه سال 1394 کرده اند.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، طی یک حرکت کاملا بدیع و مانا، جمعی از جوانان فعال فرهنگی و ارزشی روستای بالاجاده در قالب گروه هنری تصویر بالاجاده اقدام به ساخت مجموعه فرهنگی “مجله تصویری نوبهار” ویژه سال 1394 کرده اند. جهت کسب اطلاعات از چند و چون ماجرا گفتگوی صمیمانه ای با احمد کبیری تهیه کننده این اثر داشته ایم:

آقای کبیری خسته نباشید،مثل اینکه این روزها حسابی درگیر پروژه نوبهار هستید ؟

سلام ، بله شکر خدا بعد 4 ماه فکر و برنامه ریزی و دویدن به مرحله ضبط رسیدیم و الان برنامه در مرحله تدوین به سر می بره.

لطفا در مورد برنامه “نوبهار” توضیحات کاملی ارائه بدید:

مجله تصویری نوبهار یه برنامه 2 ساعتست که به همت جوونهای بالاجاده عزیزمون در قالب گروه هنری تصویر بالاجاده ساخته شده و در مورد آداب و رسوم و فرهنگ و عقاید مردم روستای بالاجاده صحبت می کنه.

هدفمون از ساخت این برنامه این بوده که بالاجاده و ظرفیت های اون رو از طریق قرار دادن برنامه در صفحات مجازی وب درعید نوروز به کشور ایران نشون بدیم و همچنین این برنامه رو به لطف حمایت برخی از بالاجاده دوستان در قالب دی وی دی رایگان هم به مردم هدیه می دیم.دیگه چی از این بهتر؟

واقعا خسته نباشید، هدف بسیار سخت و پیچیده ای رو انتخاب کردید:

آقا ما رو کلا ساختن که کارای سخت انجام بدیم و خواب و خوراکمونم درست و درمون نباشه، هدفش بله سخته، درست می فرمایید شما ببینید من به عنوان تهیه کننده باید کلی دغدغه و دردسر رو به جون بخرم و حلشون کنم تا حداقل بچه ها واسه ساخت برنامه احساس نارضایتی نکنن، از یه طرف دیگه باید واسه تامین منابع مالی دویید، از یه طرف دیگه هم وسیله ها و امکانات مناسب رو با وضع افتضاح مالی جورشون کرد، دوباره از یه طرف دیگه (کمی مکث) آقا بی خیال سردرد می گیری…

IMG_2237.jpg (450×354)

۲۰۱۵۰۲۲۶_۱۴۳۹۰۱

جایی از صحبت ها گفتین که هدفتون نشان دادن آداب و رسوم و عقاید مردم روستا بوده ولی در عمل از تصاویر مشخصه در ضبط برنامه در یک لوکیشین کاملا شیک و مدرن دارین ضبط برنامه رو انجام می دین.پس چطور می خواین ماهیت روستا رو در این قالب نشون بدین:

بله، ضبط این برنامه در یک خانه کاملا شیک و مدرنه ولی در اتاق فکری که ما ماه ها قبل رو این برنامه تصمیمات گرفته شده به این نتیجه رسیدیم که در نوبهار 1 ما در یک خانه کاملا سنتی که نشان دهنده زندگی روستایی بالاجاده بوده که باید تو پردانتز بگم الان کمتر از این خونه ها در روستاها دیده می شه ضبط برنامه رو انجام دادیم ولی امسال در یک خانه کاملا شبک ضبط کردیم تا در یک فضای کاملا متفاوت برنامه ضبط بشه تا خود مردم انتخاب کنند زندگی در  خونه های سنتی با صفا یا راحتی خونه های جدید…

برداشت من از فرمایشات شما این بوده که خیلی نسبت به مسائل مالی گله دارید:

بله ، یعنی خیلی زیاد، متاسفانه هیچ کسی واسه این کار فرهنگی که یک اثر بسیار خاص و نوآورانه هست ازمون حمایت نکرده.

یعنی حمایت شده ولی درخور نبوده، باور بکنید عشق به خاک و محلمون نبود هممون از ادامه کار دست می کشیدیم.

بعد 5 پروژه فرهنگی واسه بالاجاده که انتظار هیچ برگشت مالی نداشتیم می تونم بگم فقط خسته ایم، عاجزانه از کسایی که صدام بهشون می رسه می خوام که نگاهی بهمون بندازن، اگه دغدغه جوون امروزی رو دارین بفرمایید اینم دغدغه حالا حمایت کنید، بارها گفتم و این بار هم می گم جوون هایی که دغدغه این شکلی دارن رو حیف نکنید.

IMG_20150227_193254

احسنت برشما که هوای همکاران خود را دارید، لطفا دست اندرکاران برنامه رو هم معرفی بفرمایید:

اول اینو بگم که برنامه نوبهار نسبت به 4 پروژه قبلی خیلی حرفه ای تر و با صبر و حوصله قوی ساخته شده، چون برنامه ریزی خیل قوی پشت این برنامه بوده.

کارگردان این برنامه آقای یاسر بالاجاده از هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون کشورمون هستن که به خاطر عشق و علاقه به بالاجاده ما رو مورد لطف قرار دادن و کارگردانی برنامه رو به عهده گرفتن که انصافا خیلی حرفه ای و منظم کارشون رو پیش بردن.

اجرای این برنامه با دوست و داداش عزیزم سید محمود بنی هاشمی بوده، آقا سید هم از مجریان صدا و سیماست که واقعا به برنامه جون داد و امسال همه بچه ها بابت پیشرفت روز به روزش تشویقش کردن، البته دیگه تعریفی ازش نکنم بهتره چون بعدا بیشتر اسمشو می شنوید. انشالله…

دوستان دیگه هم آقایان محمد منتظری و کامیار مهدیانی وسیدعلی بنی عقیل تصویر برداری را برعهده داشتند.

آقای سید مظاهر حسنی عزیز صدابرداری و تدوین.

آقایان محمد کبیری، محمد تقی هزارجریبی، حسن پورمحمد حسین و سید حسین بنی هاشمی که بیشتر از زحمات به دوش اونها بوده و واقعا بدون اونها نمی شد کار رو راحت پیش برد، واقعا کلی تشکر بهشون بدهکارم.

سرکارخانم طاهره مهدیانی زحمت دکور رو کشیدن.

آقای سید علی حسینی اپراتور.

امیرمحمد معاری عزیز که زحمت عکاسی رو به عهده داشتن.

از همه دوستان و عزیزانم از ته دل تشکر و قدردانی می کنم. شاید در توان من نباشه اما دعا می کنم که عاقبت به خیر شن.

IMG_20150227_195637

اگر حرفی و نگفته ای مانده ، بفرمایید:

حرف زیاده ولی دوست دارم یه روز یه مسئولی بیاد سر ضبط برنامه مون و ببینه با چه امکاناتی داریم برنامه سازی می کنیم، بقیه حرف ها و حاشیه هاش بزار تو دلم بمونه، ولی باز هم عاجزانه از همه کسایی که دغدغه فرهنگ و هنر این مرز و بوم رو دارن می خوام که به فکر جوون های فعال باشند.

انحرافات فکری و جبهه نرم دشمن همه جوونها رو تهدید می کنه پس می خوام که بیشتر بهمون توجه کنن.

از پدر و مادرهای عزیزمون که باعث شدن با حمایت و نگرانیشون ماها به اینجا برسیم و از آقای عبدالرسول جوادی بالاجاده ، آقای نعمت اله مهدیانی که با مشاوره و راهنماییشون ما رو برای ساخت هر چه بهتر برنامه تشویق کردن تشکر می کنم.

پایگاه خبری تحلیلی رادکانا، برای این دسته از جوانان که از دل یک روستا برخاسته اند و با همت مضاعفشان توانایی خود را نشان دادند، موفقیت، سربلندی و عاقبت بخیری آرزومند است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.