1393-11-06 11:01
2246
0
9478
فرمانده انتظامي مينودشت خبر داد:

افزايش 46 درصدي كشف سرقت طي 10 ماه اخیر در مينودشت

فرمانده انتظامي مينودشت از افزايش 46 درصدي کشف سرقت طي ده ماهه سال جاري خبر داد.

به گزارش گلستان ما، سرهنگ محمد اكبريان فرمانده انتظامي مينودشت در گفت و گو با مینوخبر، گفت: مبارزه با سرقت يکي از مطالبات و انتظارات به حق مردم و از اولويت هاي اصلي ماموريت پليس با راه اندازي قرارگاه عملياتي مبارزه با سرقت در سال جاري مي باشد.

وي تاكيد كرد: تشديد اقدامات فرهنگي، اجتماعي عامل مهمي در پيشگيري از سرقت و جرايم در سطح جامعه مي باشد که اميدواريم با همکاري و همياري تمام نهادها و سازمانهاي مرتبط و مشارکت مردم به اين مهم دست يابيم.

اين مقام انتظامي با بيان اينکه همه ابزارها و اختيارات براي حذف کامل بزه سرقت تنها در اختيار پليس نيست، خواستار توجه بيش از پيش ساير دستگاه هاي دخيل در پيشگيري از سرقت شد و اظهار کرد: پليس نهايت تلاشش را براي از بين بردن اين بزه خواهد کرد .

وي غفلت مالباختگان را عامل اصلي وقوع سرقت در سطح شهرستان دانست و گفت: رعايت نكات آموزش همگاني و حذف زمينه وقوع سرقت توسط مالباختگان و شهروندان با رعايت نكات ايمني را مهمترين راهكار پيشگيري از سرقت دانست.

سرهنگ اكبريان با اشاره به افزايش 7 درصدي دستگيري شدگان جرايم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل طي اين مدت افزود: دستگيري اتباع بيگانه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 273 درصد افزايش داشته است.

فرمانده انتظامي مينودشت گفت: اتباع بيگانه كه به صورت غير مجاز در حاشيه شهر به صورت كارتن خواب اسكان پيدا كرده از جمله تبعات ورود افراد فاقد مدارك هويتي افزايش وقوع جرايم ،بيكاري، انتقال بيماري و متكدي گري مي باشد.

پيشگيري از سرقت و ايجاد ناامني براي سارقان را از اصلي ترين اهداف قرارگاه مبارزه با سرقت عنوان و بر مشارکت مردم و تعامل بين پليس و آحاد جامعه در اين خصوص تأکيد کرد.

وي همچنين به برگزاري کلاسهاي متعدد آموزشي در قالب شوراهاي معتمد در راستاي آشنايي شهروندان و افراد روستا نشين درباره پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي و استفاده از ظرفيتهاي مردمي در مقابله با جرائم در محلات و مساجد و مدارس اشاره كرد.

فرمانده انتظامي مينودشت در پايان ضمن تشکر و قدرداني از همکاري مردمي بيان كرد :شهروندان نسبت به رعايت نکات ايمني و مراقبتي به جهت حفظ اموال و تجهيزات خود تلاش كنند تا شاهد کاهش سرقت ها باشيم و هرگونه موارد مشکوک و موارد خود را با پليس از طريق تلفن 110 در ميان بگذارند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.