1393-10-05 11:56
2178
0
7765
فرمانده نیروی انتظامی مینودشت:

محیط نامطلوب خانواده انگیزه تمایل اعتیاد را در فرزندان بارور می کنند

فرمانده نیروی انتظامی مینودشت گفت: بالغ بر ۵۰ % زندانیان, اعتیاد به انواع مختلف مواد مخدر دارند و استعمال مواد مخدر صنعتی خطرناک ترین دشمن جدی انسان ها است.

به گزارش گلستان ما، سرهنگ اکبریان فرمانده نیروی انتظامی مینودشت در گفتگو با خبرنگار مینوخبردر خصوص مواد مخدر صنعتی گفت : دلایل اعتیاد به مواد اعتیاد آور متعدد هستند، در این بین یک سلسله از عوامل زمینه و شرایط مساعدی را برای آغاز انحراف و تمایل به مواد اعتیادآور را فراهم می سازد, شرایطی مانند پایبند نبودن به اصول خانواده و نظام ارزشی خاص می تواند از مواردی باشد که فرزندان و دیگر اعضای خانواده را به سمت کج روی های اخلاقی بکشاند, البته وضع اقتصادی، اخلاقی و فرهنگی و ... می تواند در مجموع شکلی از خانواده از هم پاشیده را پدید آورند.

وی افزود : علل محرکی دیگر که فرد را به سوی این انحراف سوق می دهد, شامل نارضایتی از شرایط موجود زندگی و شکست و ناکامی های پشت هم هستند,در واقع اعتیاد نوعی ساز و کار اشتباه است که برخی برای فرار از عذاب و موقعیت رنج آور خود به آن متوسل می شوند, این دو عامل علت اساسی اعتیاد به مواد اعتیاد آور را تشکیل می دهد.

سرهنگ اکبریان در ادامه تصریح کرد: مصرف داروهای اعتیاد آور به وسیله والدین سبب الگوبرداری اشتباه از سوی کودکان می شود و آنها بدون درک و تصور درست به سمت اعتیاد می روند.,همچنینی استفاده مکرر از این داروها کنجکاوی رادر کودکان و نوجوانان بالا می برد و آنها ترغیب می شوند خودشان نیز حالت خلسه و از خود بی خود شدن را تجربه کنند.

وی در ادامه اذعان داشت :ناسازگاری والدین و محیط نامطلوب و متشنج خانواده می تواند به تنهایی انگیزه تمایل اعتیاد را در فرزندان بارور کنند, البته نباید فقر مرگ، غیبت های طولانی والدین را در به وجود آمدن چنین شرایطی نادیده گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی مینودشت در پایان تاکید کرد:بالغ بر ۵۰ % زندانیان ,اعتیاد به انواع مختلف مواد مخدر دارند و استعمال مواد مخدر صنعتی خطرناک ترین دشمن جدی انسان ها است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.