1396-07-30 09:20
1262
0
45597
امام جمعه مینودشت:

هجوم عاشقان حضور در پیاده‌روی اربعین، دشمنان را ترسانده است

امام جمعه مینودشت با اشاره به اینکه اربعین حسینی نماد جاودانگی و عزت ابدی مظلومان است، گفت: هجوم عاشقان پیاده‌روی اربعین به سمت نجف و کربلا دشمنان را ترسانده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از مینوخبر، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی صبح امروز در نشست مشترک هیئت امنای مساجد، ائمه جماعات و مداحان شهرستان مینودشت که در حسینیه آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) شهرستان مینودشت برگزار شد، با اشاره به اینکه عزت ابدی در ایستادگی در برابر ظلم و باج ندادن به ظالم است، اظهار کرد: آنچه تاریخ به ما می‌آموزد این است که با وجود خواست دشمنان اسلام و تلاش آن‌ها برای حذف نام امام حسین (ع) در تاریخ و حتی چندین بار شخم زدن مرقد مطهر ایشان، اما نام و یادی که سرافرازتر از همیشه بر فراز تاریخ گیتی می‌درخشد نام این امام همام است.

وی با بیان اینکه امروز که هنوز چندین هفته به اربعین حسینی مانده اما شور و شوق مردم برای زیارت اربعین وصف ناشدنی است، افزود: هجوم خادمان و نوکران امام حسین (ع) که به سمت پیاده‌روی نجف تا کربلا می‌شتابند و پشت دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب را به لرزه در می‌آوردند آیا معنا و مفهومی جز عزت ابدی برای بزرگ مردی دارد که در برابر ظالم ایستادگی کرد؟

امام جمعه مینودشت با اشاره به اینکه در روایات متعدد به شیعیان و آزادگان جهان توصیه شده است که یاد مظلومیت اهل بیت را زنده نگاه دارند، خاطرنشان کرد: همواره مومنان توصیه شده‌اند که در محافل و مجالس خود این شجره طیبه را یاد کنند تا موجب برکت و نصرت برای خود شوند.

حسینی با تاکید بر اینکه در روایات آمده است که برپایی و اقامه عزای امام حسین (ع) آن‌قدر ثواب دارد که اگر گناهان آدمی به اندازه دریاهای بزرگ هم باشد باز به واسطه خدمت و اشک و اقامه عزای ایشان بخشیده می‌شود، ادامه داد: یکی از نویسندگان مسیحی می‌گوید اگر حسین (ع) از ما مسیحیان بود در تمام دنیا برای او پرچم زده و منبر درست می‌کردیم تا نام و یاد او را در دنیا پراکنده کرده و به آن تا به ابد افتخار می‌کردیم.

وی با انتقاد از بی‌توجهی به موضوع محتوا در عزاداری‌ها، تصریح کرد: این عزاداری‌های مقدس و انسان‌ساز آسیب‌هایی نیز دارد، تصریح کرد: اگر در این عزاداری‌ها به محتوای آن توجه نکنیم به طور قطع و بدون تردید عزاداری‌های ما کم کم و به مرور از درون تهی خواهد شد.

امام جمعه مینودشت با اشاره به اینکه برخی با تاسی از رسانه‌های غربی با ترویج شیعه انگلیسی فردی را به عنوان خروجی هیئت به جامعه تحویل می‌دهند که نه تنها بر معنویات او افزوده شده بلکه او را با ولایت دارای زاویه می‌کند، تاکید کرد: هیئت امنا، روسای هیئت‌ها و مسوولان فرهنگی بدانند که هیئت‌ها باید مبتنی بر محتوای سالم و انسان باشد نه اینکه جوان ما را با هیجانات کاذب سرگرم کرده و مفاهیم پوچ غربی را به او بخورانند.

حسینی با بیان اینکه هرچند این گونه هیئت‌ها بسیار کم و به ندرت وجود دارند اما بازهم برای جامعه اسلامی یک آسیب بزرگ به شمار می‌آیند، گفت: برخی از هیئت‌ها که خود را به شیعیان چسبانده و یا فریب خورده‌اند در عزاداری به مقدسات اهل سنت و یا به نزدیکان و صحابه پیامبر (ص) اهانت می‌کنند که نشان می‌دهد دشمن در آنها نفوذ کرده و از حنجره آنها برای تفرقه‌انگیزی استفاده می‌کند.

وی با ارائه این طرح که همین 10 الی 15 هیئت محوری شهرستان مینودشت بیایند در هر ماه یک جلسه دور هم جمع شوند و یک مراسم متمرکز برگزار کنند، اضافه کرد: بنده خودم روحانی و مداح کشوری دعوت می‌کنم تا ضمن نزدیکی قلوب این افراد، در این جلسات مباحث فنی و اساسی در این هیئت‌ها مطرح شود و نگذاریم هر مفهومی وارد هیئت‌هایمان شود.

امام جمعه مینودشت با تاکید بر اینکه سخنرانان در مراسمات باید از منابع اصلی و منابع روایی ثابت شده و دسته اول استفاده کنند، گفت: انتظار ما این است که سخنرانان عزیز روی هوا و غیر مستند صحبت نکنند و مداحان نیز مقاتلی را خوانده و از آن روضه نقل کند که داری سند درست باشد که انصافا این کتاب‌ها کم نیستند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.