1395-03-14 09:54
2077
0
33024
سهل انگاری یا ... ؟

بیماری که در بیمارستان «فاطمه الزهرا» مینودشت به کما رفت

همراه بیماری که ساعت ها منتظر رسیدن پزشک و پرستار بر بالین بیمارش است در حالی که اشک از چشمانش جاری است می گوید: ساعت هاست مادرم را به اوژانس منتقل کرده ایم ولی نبود امکانات و حتی یک پزشک متخصص که وی را معاینه کند باعث شد حال مادرم وخیم و به کما برود.

 به گزارش گلستان ما به نقل از مینوخبر ، بهداشت و درمان یکی از مولفه‌های توسعه یافتگی کشورها در همه جهان به شمار می‌رود که هر چه سرانه خدمات در مناطق مختلف بیشتر باشد در نمودار توسعه یافتگی آن منطقه موثر است، اما این مساله در شهرستان مینودشت انگار کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

نبود یک بیمارستان مناسب در مینودشت در این سال‌ها به طور دائم موجب بروز مشکلات و ناگواری‌هایی برای مردم شده بود که همین موضوع تلخ‌ترین حوادث یعنی مرگ را در اثر دیر رسیدن بیماران به بیمارستان رقم زده است.

علیرغم افتتاح پر حرف و حدیث بیمارستان فاطمه الزهرا (س) باز هم نبود امکانات پزشکی در این شهرستان مردم را با مشکلاتی روبرو کرد.

فرزند یکی از بیمارانی که صبح امروز به اوژانس مینودشت مراجعه کرده بود به خبرنگار ما گفت: «به دلیل مشکل قلبی مادرم به اورژانس مراجعه کردیم اما امکاناتی در اورژانس مهیا نبود تا مادرم را معاینه کنند؛ در جواب ما گفتند بروید خودتان پزشک متخصص پیدا کنید و بیاورید. متاسفانه گذر زمان باعث شد مادرم به کما برود.»

وی با اشاره به تاخیر بیمارستان در پذیرش یک بیمار با عوارض قلبی در همان ابتدای ورود و نبود پزشک معالج اظهار داشت: «با توجه به اینکه بیمارستان فاطمه الزهرا به ساختمان جدید منتقل شده خدمات دهی در اورژانس ساختمان قدیم بیش از اندازه ضعیف است.»

فرزند این بیمار در پایان خطاب به مسئولان در مورد وضعیت بوجود آمده اعتراض کرد و افزود: «شهرستانی که یک بیمارستان نداشته و آن هم که افتتاح شده امکانات و پزشک در آن وجود ندارد پس چه لطفی دارد؟»

در این خصوص خبرنگار ما برای روشن شدن ابعاد بیشتر این موضوع با دکتر «موسی استیری» رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مینودشت تماس گرفت که وی در جواب عنوان کرد من در این خصوص چیزی نشنیده ام.

شایان ذکر است؛ مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که مردم از لحاظ سلامت باید در وضعیت قابل قبول باشند و بیمار و خانواده اش نباید دغدغه و رنجی، جز رنج بیماری داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.