1395-02-19 16:57
1046
0
31691
توسط بسیج سازندگی شهرستان مینودشت انجام شد؛

اجرای 250 طرح اقتصادی مقاومتی و صنایع تبدیلی در سال 94 / اشتغال‌زایی برای 250 نفر در مینودشت

کارشناس بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه مینودشت از اجرای 115 طرح اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از مینوخبر، سروان پاسدار «محمد قزلسفلی» در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: هدف بسیج سازندگی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در عرصه‌های مختلف و کمک به دولت است.

1871

وی افزود: این سازمان از زمان تشکیل تدابیر لازم جهت محرومیت‌زدایی و آبادانی شهرها و ‌روستاها را در دستور کار قرار داده و هرساله پروژه‌های متعددی از سوی این نهاد به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

قزلسفلی با اشاره به عملی کردن شعار بسیج سازندگی در هر سال با مضمون «مردم‌داری و مردم‌دوستی»، ابراز داشت: با اجرای پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و ... هر ساله برخی از مناطق کم برخوردار توسط بسیج سازندگی بازسازی و احیا می‌شوند.

کارشناس بسیج سازندگی شهرستان مینودشت خاطرنشان کرد: سال گذشته 250 طرح اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی با اعتباراتی بالغ‌بر 28 میلیارد ریال اجراشده است.

به گفته قزلسفلی اجرای این طرح ها برای 250 نفر به صورت مستقیم و 950 نفر غیر مستقیم ایجاد اشتغال پایدار کرده است.

وی اظهار داشت: بسیج سازندگی شهرستان در سال گذشته در زمینه پرورش مرغ بومی و پرورش ماکیان، پرورش زنبور عسل، تولید کندوی زنبور عسل، ترشیجات، قارچ خوراکی، کشت زعفران، کارگاه های صنایع‌دستی و قالیبافی، کارگاه تولیدی پوشاک، پرورش ماهی، محصولات گلخانه‌ای، صنایع تبدیلی کوچک، دام سبک و سنگین و ... از بسیجیان و جوانان جویای کار شهرستان در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی حمایت کرده است.

قزلسفلی افزود: سال گذشته همچنین بعضی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی که توسط خود مردم راه‌اندازی شده بود و در آستانه ورشکستکی و یا تعطیلی بودند با اعطای تسهیلات توسط بسیج سازندگی شهرستان فعالیت خود را توسعه داده و توانسته اند علاوه بر تولید در محل زندگی خود اشتغال نیز ایجاد کنند.

وی گفت: بسیج سازندگی سپاه شهرستان علاوه بر اعطای تسهیلات در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی، دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای با تعامل با اداره فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی شهرستان مینودشت را در سطح شهرستان برای 900 نفر با بکارگیری 13 نفر از مربیان بسیجی در رشته های صنایع دستی، پرورش قارچ، تعمیر لوازم برقی، نوغانداری، پرورش دام و گیاهان دارویی اجرا کرده است.

به گفته وی بسیج سازندگی مینودشت همچنین در عرصه‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی نیز طی سال گذشته 2125 نفر در قالب اردوهای جهادی یک روزه و 94 نفر از دانش آموزان در قالب اردوهای 10 روزه هجرت 3 در مناطق مختلف شهرستان در زمینه های ساخت و تعمیر مساجد، پاکسازی محیط زیست، ویزیت رایگان و ...به کار گیری کرده است.

کارشناس بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه مینودشت از کلیه متقاضیان فعالیت در عرصه های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی دعوت کرد برای کسب اطلاعات بیشتر به حوزه های مقاومت و بسیج سازندگی سپاه شهرستان مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.