1395-01-26 08:02
1380
0
30375
با مشارکت بنیاد برکت؛

بیمارستان ۱۵۵ تخت‌خوابی مینودشت آماده‌ افتتاح شد

بیمارستان ۱۵۵تخت‌خوابی مینودشت در استان گلستان با مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تکمیل و آماده‌ی افتتاح و بهره‌برداری شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم، به منظور ارتقای سلامت محرومین و حمایت از برنامه‌های درمانی کشور، تفاهم‌‌نامه‌ای در 18 خرداد سال 1394 میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی برای تکمیل و ساخت 10 بیمارستان با ظرفیت 1000 تخت در مناطق محروم کشور به امضا رسید. براساس این تفاهم‌نامه، مقرر شد عملیات تکمیل این بیمارستان‌های نیمه‌تمام که از 5  تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند طی دو سال به اتمام برسد.

تفاهم‌‌‌نامه‌ی فوق که به منظور ارتقای سلامت محرومان کشور و حمایت از برنامه‌های درمانی دولت در مناطق محروم با پی‌گیری و مساعدت رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اجرایی شده، در راستای اجرای فرامین ابلاغی سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» است.

بیمارستان 155 تخت‌خوابی مینودشت نیز که عملیات ساخت آن با 69 درصد پیشرفت فیزیکی و به دلیل کمبود منابع مالی نیمه‌تمام مانده بود، با اعتبار مورد نیاز 255 میلیارد ریال در فهرست ده بیمارستان این تفاهم‌نامه قرار گرفت تا با مشارکت و مساعدت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تکمیل و آماده‌ی بهره‌برداری شود.

هم‌اینک عملیات ساخت و تجهیز این بیمارستان به اتمام رسیده و قرار است با بهره برداری در ماه مبارک رجب و طی روزهای آینده خدمت‌رسانی به مردم شریف مینودشت و دیگر شهرهای استان گلستان در این بیمارستان آغاز شود.

مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حاشیه‌ی مراسم امضای این تفاهم‌نامه در سال گذشته اظهار داشت: حوزه‌ِ‌ی سلامت به دغدغه‌های جدی مسئولان نظام تبدیل شده است و توان و تدبیر استفاده‌ از ظرفیت‌های غیردولتی کشور در این حوزه می‌تواند برای دیگر بخش‌های کشور نیز الگو باشد.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از آذر ماه 1386 با تأسیس بنیاد برکت، اقدامات گسترده‌ای در زمینه‌ی محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور از طریق توانمندسازی اقتصادی و اجرای طرح‌های زیربنایی، توسعه‌ی فضاهای آموزشی، ارتقای سلامت جامعه و خدمات عام‌المنفعه انجام داده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.