1395-01-20 16:58
1891
8
30091
رئیس شورای شهر مینودشت

عملیات اجرایی پارک 3 هکتاری امام رضا (ع) بزودی آغاز می شود

رئیس شورای شهر مینودشت گفت: در سال جدید زمینی به مساحت 3 هکتار در جاده کمربندی مینودشت جنب هتل قصر برای ساخت پارک امام رضا(ع) خریداری شده که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از همشهری، از جمله مواردی که در سال‌های اخیر مورد توجه کارشناسان و مدیران شهری قرار گرفته است بحث فضای سبز شهری و توسعه آن است. توجه به این مقوله اثرات زیادی در فضای شهری برجای خواهد گذاشت و می‌توان از مهم‌ترین اثرات آن در شهرها به کارکردهای محیط زیستی آن اشاره کرد. چرا که فضای سبز موجب تعادل بخشی در متابولیسم شهر و از سویی دیگر  افزایش سطح زیبایی آن خواهد شد. این عوامل در مجموع سبب افزایش كیفیت زیستی شهرها می شوند. در واقع مجموعه اثرات فضای سبز حضور آن‌ها را در شهرها اجتناب ناپذیر می كند، به طوری كه بدون وجود آن ممكن نیست شهرها پایدار باقی بمانند.

در حالی که تلاش مدیران شهری برای توسعه فضای سبز شهری است اما با نگاهی به شهرهای مختلف ایران به خصوص شهرهای شمالی از جمله شهرهای گلستان می‌توان دریافت که وضعیت فضای سبز این شهرها مناسب نیست. در این میان شهرهای کوچک و شرق استان که چهره محروم تری دارند از این مشکلات بیشتر رنج می‌برند. یکی از این شهرها، مینودشت است که شهروندان آن خواهان توسعه فضای سبز شهری در این شهرستان هستند.

رئیس شورای شهر مینودشت در رابطه با وضعیت فضای سبز این شهرستان به همشهری گفت: به دلیل محدودیت‌های مالی و مشکلات اقتصادی دولت در سال‌های گذشته، شهرداری‌ها نیز با منابع مالی محدود مواجه بودند و آن چنان که می‌بایست نتوانستند برای ارتقای کیفیت خدمات شهری گام‌های مؤثری بردارند.

«سید علیرضا نریمانی» افزود: در آغاز به کار شورای جدید، با توجه به شرایط منطقه فضای سبز شهری در شأن مردم این شهر نبود. بنابراین شهرداری و شورای شهر مینودشت تمام تلاش خود را برای توسعه فضای سبز شهری به کار برد و ماحصل این تلاش‌ها افتتاح چند پارک در این شهرستان بود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین اقدامی که در سال گذشته برای توسعه فضای سبز شهری انجام شد این بود که فضای سبز برون سپاری و به یک شرکت خصوصی تحویل داده شد. در سال گذشته 2هزار مترمربع در شهرک رزمندگان را به عنوان فضای سبز شهری در نظر گرفتیم و در این راستا پارک عرفان افتتاح شد. پارک جدید شهریار نیز در حال آماده سازی است. پارک ورودی شهر نیز افزایش داده شد و بعد از رسیدگی به فضای سبز آن اکنون برای استفاده مسافران و مردم شهر آماده است.

رئیس شورای شهر مینودشت به مهم‌ترین اقدامات برای توسعه فضای سبز شهری مینودشت در سال جدید اشاره کرد و گفت: در سال جدید زمینی به مساحت 3 هکتار در جاده کمربندی مینودشت جنب هتل قصر برای ساخت پارک امام رضا(ع) خریداری شده که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود. هم چنین ایجاد پارک گل در خیابان ساحلی از جمله اقدامات در دست اجرا برای توسعه فضای سبز شهری مینودشت در سال جدید است.

نریمانی ادامه داد: شهرستان مینودشت با جمعیتی قریب به 30 هزار نفر اکنون 14 هزار متر مربع فضای سبز شهری در آن وجود دارد؛ گرچه این مساحت با استاندارد سرانه فضای سبز شهری اختلاف دارد اما در شورای جدید تمام تلاش برای ارتقای آن به کار بسته شده است. شهردار فعلی در آغاز به کار خود با 2 میلیارد تومان بدهکاری این نهاد را تحویل گرفت. اما با تمام مشکلات، اعتبار شهرداری مینودشت برای سال جدید 7 میلیارد تومان برآورد شد.

این موضوع نشان از همت و تلاش مجموعه شهرداری و شورای شهر مینودشت دارد که می‌تواند برای توسعه فضای سبز اقدامات مهمی دهند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

اکبر

احتمالا منظورش زمین گروهی مقدم است که در چندین سال قبل خریداری شده است . اما بنده خدا به نام خودش داره تمام میکنه . مردم آگاه هستند .

0
0
پاسخ
1395-01-21 06:58
پسرکلو

آره همان زمینه . اشکال نداره از این حرفا تو این دوره شورا زیاد شنیدیم .

0
0
پاسخ
1395-01-22 07:22
الیاسی

علی آقا بعضی ها هنوز خیال میکنند مردم نمیدانند کی راست میگه کی دروغ ..........بماند .

0
0
پاسخ
1395-01-24 13:14

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.