1397-11-10 17:25
896
0
60789
به برکت انقلاب اسلامی؛

انقلاب توسعه ای و عمرانی در مراوه تپه رخ داده است

فرماندار مراوه تپه گفت: به برکت انقلاب اسلامی، انقلاب توسعه ای و عمرانی در مراوه تپه رخ داده است.

به گزارش گلستان ما، یاز مرادغراوی ظهر امروز نشست خبری ستاد خبری چله انقلاب که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان مراوه تپه دارای 61 هزار نفر جمعیت و 108 رو ستا و 3 هزار 500 کیلوتر وسعت است.

وی با بیان اینکه درمراوه تپه انقلاب توسعه ای و عمرانی در مراوه تپه رخ داده است، افزود: قبل از انقلاب این شهرستان که در آن زمان یک روستا بود، محروم ترین در استان بود امروز حرف های زیادی برای گفتن دارد.

فرماندار مراوه تپه تصریح کرد: در قبل از انقلاب 15 مدرسه در مقطع ابتدایی وجود داشت اما امروزه 140 مدرسه در حال فعالیت هستند و پوشش تحصیلی آن نیز 98 /3 درصد است.

غراوی بیان کرد: هم اکنون این شهرستان دارای دانشگاه است ودر دانشگاه پیام نور آن با دارا بودن 2 رشته بیش از 300 دانشجو دراد که از نظر آمار جمعیت در کشور زبانز است .

وی با اشاره خدمات بهداشتی و درمانی در بعد از انقلاب گفت: شهرستان مراوه تپه هم اکنون دارای 38 خانه بهداشت و 5 مرکز جامع سلامت و یک مرکز درمان بستر است در حالی که هیچ یک از این خدمات در مراوه تپه وجود نداشت.

به گفته غراوی ؛ با استقرار 30 دستگاه اجرایی بعد از شهرستان شدن مراوه تپه به مردم خدمات می دهند.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی شهرها ای این شهرستان 100 درصد از نعمت شبکه آب شرب و در روستاها 70 درصد برخوردار شدند.

مرادغراوی با بیان اینکه در قبل از انقلاب اسلامی راه ها به صورت جاده شنی بود، گفت: راه های شهری در همان سال های اوایل انقلاب اسفالت شد و در حوزه راه های روستایی نیز بالای 70 ردصد اسفالت شده است .

وی ادامه داد: در حوزه گاز رسانی هر دوشهر 100 درصد و روستاهای نیز از بیش از 60 درصد از نعمت برخوردارند .

مرادغراوی گفت: 25 هزار نفر از مردم محروم بی بضاعت این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان قرار دارند.

وی با اشاره به برنامه های ایام دهه فجر این شهرستان ، توضیح داد: 96 پروژه عمرانی اقتصادی و اشتغال زایی داریم که با اعتباری بالغ بر 33 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی می شود .

غراوی اضافه کرد: گازرسانی به تعدای از روستا و برق رسانی که روستایی پس از خارج شدن از طرح کوچ ، پرورش شتر و بسته بندی دوغ شتر و پروژه های بنیاد مسکن را خواهیم داشت.

فرماندار مراوه تپه درخصوص برنامه های فرهنگی این شهرستان بیان کرد: گردهمایی چهره های قرآنی در حوزه جشنواره موسیقی ترکمن و پیاده روی خانوادگی و گفتمان شوراهای دانش آموزی وجنگ شادی و جشن روز فرهنگی مراوه تپه و جشنواره شهرستانی شعر از برنامه های فرهنگی در دهه فجر اجرا می شود .

 انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.