1397-10-05 09:23
752
0
59855
فرماندار مراوه تپه:

دستوالعمل‎های دست و پاگیر موجب کندی مقاوم‎سازی مسکن در مراوه تپه است

فرماندار مراوه تپه ضمن گلایه از بانک های این شهرستان گفت: دستوالعمل های دست و پاگیر علی رغم ضرورت مقاوم سازی، باعث کندی در این امر میگردد.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه اترک، یازمراد کوسه غراوی در جلسه روز ایمنی در برابر زلزله که به مناسبت ۵ دی برگزار شد، افزود: در این شهرستان به دلیل دامدار و کشاورز بودن اکثر اهالی و کمبود کارمند برای ضمانت، ‌اخذ تسهیلات مقاوم سازی مشکل بوده و این مشکل باید از طرف مدیریت بانک های استان مرتفع گردد.

کوسه غراوی افزود: هر انسانی قبل از هر چیز نیاز به مسکن داشته ولی دستوالعمل های دست و پاگیر علی رغم ضرورت مقاوم سازی، باعث کندی در این امر می گردد.

فرماندار مراه تپه همچنین گفت: مسکن اکثر روستاها در معرض خطر بوده و بانک ها در راستای مقاوم سازی و جلوگیری از خسارات بیشتر با متقاضیان همکاری نمایند.

وی افزود: از حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی این شهرستان ۸هزار و ۳۴۹ واحد مسکونی کم دوام بوده و با این روند، مقاوم سازی چندین دهه طول می کشد.

کارشناس مسئول اعتبارات بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گلستان هم در این نشست گفت: وجود ۸هزار ۳۴۹ واحد مسکونی غیر مقاوم در شهرستان مراوه تپه بیانگر کندی روند مقاوم سازی بوده و زنگ خطری برای مردم و مسئولین می باشد.

محسن محسنی افزود: متقاضیان تسهیلات این شهرستان حداقل ۴ ماه در صف بانک ها هستند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.