1396-11-19 13:58
1417
0
50215
از شایعه تا واقعیت؛

فیلم/ سرخ شدن رودخانه کریم ایشان + توضیح مسئولین

مردم روستای کریم ایشان از قرمز بودن آب رودخانه جاری این روستا به مدت دو روز خبر دادند.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه اترک، روز جمعه تعدادی از مردم روستا متوجه شدند که آب رودخانه وسط روستا قرمز رنگ شده است.

با مشاهده این رنگ، برخی از فرضیات و خیال بافی ها نیز در بین مردم شایع شد.

آمدن نفت به درون آب یکی از فرضیات مطرح شده بود که برخی از اهالی اعلام کردند که در زمان قدیم این گزارش مطرح شده و تحقیقاتی نیز صورت گرفته است.

فرض دوم، رشد جلبک های قرمز رنگ درون آب رودخانه است که این امر هم نمی توانست صحت داشته باشد، چرا که هیچ گزارشی مبنی بر وجود جلبک نشده و در ضمن مبارزه ای نیز با این جلبک نشده که بعد از دو روز رنگ قرمز آب تمام شود.

فرض سوم این بود که شاید یک کشتارگاه مرغ یا چیزی شبیه این خونابه های خود را در رودخانه خالی کرده است که احتمال صحت این امر تا حدودی وجود دارد چرا که آب رودخانه همراه با کف بسیار زیاد است که این را شما هم می توانید در فیلم زیر ببینید.

سرخ شدن آب رودخانه به واسطه تخلیه ضایعات کشتارگاه مرغ بوده است

برای روشن شدن علت این امر با محمد قلی تاتار، رئیس اداره محیط زیست شهرستان مرزی مراوه تپه گفتگو کردیم.

تاتار ، در خصوص علت قرمز شدن آب رودخانه در روستای کریم ایشان گفت : این امر به واسطه تخلیه ضایعات کشتارگاه مرغ به داخل رودخانه ایجاد شده است.

تاتار ادامه داد: با توجه به عدم وجود کشتارگاه در حوزه شهرستان مراوه تپه در حال پیگیری موضوع جهت شناسایی عاملین ایجاد آلودگی و اقدامات قانونی می باشیم.

دکتر رحمان بردی اوزونی دوجی، رئیس شبکه بهداشت شهرستان مرزی مراوه تپه نیز در همین خصوص گفت: علت قرمزی رودخانه تخلیه فاضلاب کشتارگاه بوده است که در حال تحقیق در خصوص عامل این تخلیه هستیم.

ریختن خونابه به درون رودخانه ها و فضای طبیعی می تواند موجبات آلوده کردن محیط زیست شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.