1396-10-07 16:58
955
0
48421
رئیس بنیاد مسکن مراوه تپه:

80درصد خانه‎های مراوه‎ای ها کم دوام یا بی‎دوام هستند

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراوه تپه گفت: براساس آمار نفوس و مسکن سال 95 ، حدود80 درصد واحدهای مسکونی کم دوام و یا بی دوام هستند.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه اترک، جلسه بررسی وضعیت مقاوم سازی مسکن روستایی شهرستان مراوه تپه با حضور شهری و شهرستانی این شهرستان برگزار گردید.

حسینی نیا، معاون فرماندار مراوه تپه در این جلسه اولویت حال حاضر شهرستان را مقاوم سازی دانست و ضمن اشاره به زلزله های اخیر این بلایای طبیعی ررا برای شهرستان هشدار دانست.

مرتضی صابری مدیر بنیاد مسکن شهرستان مراوه تپه با اشاره به آمار سرشماری نفوس مسکن سال 95 ، وضعیت واحدهای مسکونی شهرستان را نگران کننده دانست و اعلام کرد براساس آمار نفوس و مسکن سال 95 ، حدود80 درصد واحدهای مسکونی کم دوام و یا بی دوام هستند که اگه حادثه ای طبیعی رخ دهد ، قطعا شاهد بحرانی عظیم خواهیم بود.

vamrusta1

صابری، از شوراها و دهیاران خواست تا نسبت به اطلاع رسانی مردم از پرداخت تسهیلات مسکن روستایی بمیلغ 18 و 20 میلیون با کارمزد 4 درصد و دوره بازپرداخت 15 ساله اقدام کنند.

مهندس محسنی کارشناس مسول اعتبارات طرح ویژه مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گلستان هم در این جلسه، گزارش مبسوطی از روند مقاوم سازی در استان و شهرستان مراوه تپه ارائه نمود وگفت: علیرغم پیگیری ها و مقاوم سازی ها در استان، 56 درصد واحدهای مسکونی کم دوام و بی دوام هستند که این عدد در مراوه به حدود 80 درصد میرسد و همه ما شوراها دهیاران بانکها و همه مسئولیم.

vamrusta2

اسماعیل تاجی قره جه، فرماندار مراوه تپه هم در این جلسه با اشاره به زلرله بم، وذرقان و کرمانشاه، این حوادث را هشداری برا همه دانستند و عنوان نمودند که با پیشگیری این گونه حوادث را با مقاوم سازی کنیم .

تاجی قره جه گفت: دولت تسهیلات خوبی جهت مقاوم سازی در نظر گرفته پرداخت وام 20 میلیونی در نقاط مرزی و 18 میلیونی در دیگر روستاها و تفاهم نامه های دیگر بنیاد مسکن با بنیاد مستصعفان، بهزبستی و کمینه امداد حضرت امام اقدامات خوب ک مناسبی است که اکنون وظیفه دهیاران و شوراها ک بخشداران هیت تا با اطلاع رسانی و تشویق بتوانند روند مقاوم سازی را تندتر کنند.

وی همچنین از ناظرین و طراحان نظام فنی روستایی خواستند تا با دقت بیشتر نظارت بر واحدها را در برنامه خود قرار دهند .

در پایان تاجی قره جه ضمن تشکر از فعالیت بنیاد مسکن شهرستان در بخش مقاوم سازی خواستار  همراهی بیشتر بانکها با توجه به آمار بسیار تامل بر انگیز 80 در بی دوام شهرستان شدند .و عنوان کردند که وظیفه بانکها مساعدت و همراهی با مردم در این بخش می باشد.

شهرستان مرزی مراوه تپه در استان گلستان قرار دارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.