1396-07-24 13:02
786
0
45336
مدیرکل ستاد بحران گلستان:

افتتاح مدرسه ابن سینا در روستای طرح کوچ یک تصمیم شهرستانی بوده است

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: تصمیم برای راه اندازی مدرسه در روستای طرح کوچ قپان، یک تصمیم شهرستانی بوده و مدیریت بحران در جریان این امر نبوده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه اترک، چندی پیش و در حالی که هنوز چند روزی از آغاز سال تحصیلی نگذشته بود، صدا ترمز خودروی عبوری، جان رسول 7 ساله ساکن روستای قپان را گرفت.

انگار همین دیروز بود که مدرسه این روستا بعد از چندین سال با ذوق و شوق بچه ها و خانواده ها دوباره باز شد ولی...

در حالی که مدیریت آموزش و پرروش مراوه تپه اعلام کرده است که قبل از بازگشایی مدرسه در این روستا، که روستای طرح کوچ بوده، مراتب به همه اطلاع رسانی شده است و این افتتاح قانونی بوده و حتی مدیرکل آموزش و پرورش استان به نحوی اداره راه را مقصر عدم نصب تابلوهای هشداردهنده و پل عابرپیاده و حتی سرعت گیر و خط کشی عابر پیاده مطرح کرده است ولی مدیرکل بحران در این بین مطالب دیگری را عنوان می کند.

صادقعلی مقدم، مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان به خبرنگار راه اترک گفت: طبق گفتگوهای مطرح شده با فرماندار مبنی بر ایمن بودن بخشی از روستای قپان، مقرر شد که طرح مطالعات بازنگری در خصوص تغییر طرح کوچ این روستا آغاز شد ولی هنوز این مطالعات به نتیجه نرسیده است.

مقدم در خصوص چگونگی اجازه انتخابات شوراها هم در این روستا گفت: موضوع برگزاری انتخابات یک موضوع مربوط به امور سیاسی منطقه است و در خصوص نتیجه مطالعات اثری ندارد.

وی اضافه کرد: مدیریت بحران هنوز تصمیم قطعی برای اعلام اجازه برای سکونت مردم در روستای طرح کوچ قپان نداده و تصمیم به راه اندازی مدرسه در این روستا با ما هماهنگ نشده و یک تصمیم شهرستانی بوده است.

شهرستان مرزی مراوه تپه در استان گلستان قرار دارد و چندین روستای آن به خاطر سیل های سنوات گذشته شامل طرح کوچ شدند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط:

«رسول کوچولو» رفت، مقصر کیست؟

دانش آموز 7 ساله مراوه ای درگذشت

ایمن سازی مدارس حاشیه جاده طرح جدیدی نیست که هرساله تقاضا شود

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.