1396-03-22 15:02
1088
0
40175
رئیس اداره تبلیغات مراوه تپه:

منشاء لذت روحی و معنوی پایدار درک عظمت خداوند متعال است

رئیس اداره تبلیغات مراوه تپه گفت: قرآن کریم یک چشمه ای پاک و زلال است که جامعه ی اسلامی و انسانی را به لذت های روحی و معنوی میرساند که این لذت ها پایدار خواهد بود.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان؛ حجت الاسلام حسینعلی امیرشاهی  با عرض قبولی طاعات و عبادات در مراسم محفل  نورانی انس با قرآن کریم در دانشگاه الزهراء (س) شهرستان علی آباد کتول در خصوص لذت زندگی از منظر قرآن کریم اشاره کرد و اظهار کرد: قرآن کریم یک چشمه ای پاک و زلال است که همیشه جاری و در دل های افراد مشتاق و نیازمند به کمال را از معارف زلال خویش سیراب می کند .

کارشناس مسائل دینی و مذهبی اظهار داشت: زندگی افراد صالح و تمامی مومنان سرشار از لذت های عمیق مادی و معنوی است و چون با زیور ایمان آراسته شده است سرخوش از حقایق و عنایاتی است که در دنیا انسان می تواند از آن بهره مند گردد. 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراوه تپه در ادامه با بیان اینکه ، کارشناسان لذت ها را به دو دسته لذت جسمی و مادی ، لذت روحی و معنوی تقسیم نموده ان تصریح کرد: لذت های جسمی مانند خوردن ، خوابیدن ، آشامیدن و .... اما لذت های روحی و معنوی شامل مناجات با خداوند متعال، حب الهی و .... است . این نوع لذت نسبت به لذت جسمی برتر است زیرا لذت روحی و معنوی یک لذت پایدار است که منشا آن درک عظمت خداوند متعال و محبت نسبت به اوست و بگونه ای است که انسان در همه ی احوالات خود آن را درک خواهد کرد . 

حجت الاسلام حسینعلی امیر شاهی افزود: ویژگی های زندگی افرادی که در جستجوی لذت روحی و معنوی هستند شامل « خداشناسی ، پیروی از انبیاء الهی (ع) دوری از گناه و عذاب وجدان، مناجات با خدا ، اشتیاق به مرگ ، دوست داشتن دوستان خدا ، بهرمندی مشروع از نعمت های مادی » می باشد . 

وی در پایان تاکید نمود: نکته ای که قابل توجه است اینست که در اصول و فقه دینی ما هرگز مسلمانان از لذت های مادی و جسمی محروم نشده اند بلکه در آیات قرآن کریم مومنان به استفاده از زیبایی ، شادمانی و لذت های حلال دنیوی  نیز ترغیب شده اند . خداوند چندین مرتبه واژه کلو را مطرح کرده که یعنی از رزق و روزی خدا گوارا استفاده کنید اما زیاده روی ، اسراف در کام جویی و لذت طلبی نکنید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.