1396-03-18 14:58
1144
0
39999
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراوه تپه:

دید سطحی خانواده ها به مواد مخدر، بزرگترین عامل در اعتیاد فرزندان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراوه تپه گفت: دید سطحی و کوتاه و بعضا نادرست نسبت به مواد مخدر مانع بزرگی بر سر توجه به حقایق و ماهیت پلید مواد مخدر است .

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان؛ حجت الاسلام حسینعلی امیرشاهی در کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در جمع مردم روستای گوگدره مراوه تپه اظهار کرد: ناآگاهی و اطلاع نادرست از اعتیاد و انواع مواد مخدر و ماهیت دقیق این بیماری باعث بوجود آمدن باور های نادرست و اشتباه بین مردم می شود .

وی ادامه داد: این باور که مصرف تفریحی مواد مخدر اعتیاد آور نیست، نیز جزو یکی از همین باورهای نادرست و اشتباه است بسیاری از افرادی که دچار اعتیاد شده اند با همین فکر شروع کرده اند که مصرف گاه و بیگاه و تفریحی مواد مخدر حتی قلیان و سیگار و امثالهم .... اعتیاد آور نیست ، که این بزرگ ترین اشتباه و خطا در زندگی ما محسوب می شود .

کارشناس مسائل دینی و مذهبی تاکید کرد: پژوهش ها و تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که مصرف مواد مخدر باعث تحریک قسمت های مختلف مغز انسان می شود و احساس لذت مصنوعی ، کاذب و کوتاه مدت را برای انسان بوجود می آورد و همین طور دانشمندان معتقدند با مصرف آن معضلات و مسائل و مشکلات عدیده ای برای انسان بوجود می آید و همینطور که انسان به لحاظ روحی ، روانی و جسمی به آن وابسته می شود بدن انسان به تدریج شروع می کند به ازبین رفتن و نابود شدن .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراوه تپه تصریح نمود: از جمله مهمترین آثار و نتایج مصرف مواد مخدر این است که انسان دچار توهم، هذیان، اختلال در خواب، بی اشتهایی، شادی کوتاه مدت و کاذب و ..... می شود . مردم باید بدانند که مصرف این مواد مخدر یک خطر جدی و مهم برای آن محسوب می شود و اگر آن را برای تفریح مصرف می کند بداند که این کار برای تفریح نیست و حتی با یک بار مصرف پیامدهای خطرناک فراوانی به همراه دارد .

حجت الاسلام حسینعلی امیر شاهی تاکید نمود: بعضی از مردم معتقدند که اجازه دارند برخی از رفتار های را در طول دوران نوجوانی و جوانی خود انجام داده و تجربه کنند از جمله مصرف انواع مواد مخدر، اما حقیقت آنست که همین افراد دید ساده و کوتاه نسبت به مواد مخدر دارند و این نگاه مانع بزرگی بر توجه به حقایق خطرناک مربوط به مصرف مواد مخدر است. بنابراین این گونه کارگاه ها سعی در ازبین بردن این دید کوتاه و سطحی نسبت به مواد دارد . 

دید سطحی خانواده ها به مواد مخدر، بزرگترین عامل در اعتیاد فرزندان

دید سطحی خانواده ها به مواد مخدر، بزرگترین عامل در اعتیاد فرزندان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.