1396-03-04 10:47
1279
0
39479
در مراوه تپه برگزار شد:

کارگاه "نقش خانواده و جامعه در پیشگیری از اعتیاد"

عصر روز گذشته در اداره تبلیغات اسلامی مراوه تپه کارگاهی با موضوعیت نقش خانواده و جامعه در پیشگیری از اعتیاد برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان؛ حسین یاری کارشناس و پلیس مبارزه با مواد مخدر در خصوص آشنایی با انواع مواد  مخدر و آسیب های آن اظهار کرد: مواد مخدر به آن دسته از ترکیبات شیمیایی گفته می‌شود که مصرف آنها باعث دگرگونی در سطح هوشیاری و عملکرد مغز می شود بعبارت دیگر ، اعتیاد نوعی بیماری مغزی مزمن، پیشرونده و عود کننده است که باعث می‌شود با وجود پی آمدهای ناگوار مصرف مواد، فرد معتاد باز هم برای به دست آوردن یا مصرف مواد مخدر ، خود را به هر دری بزند .

پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه یکی از بدترین انواع مواد مخدر کراک است تصریح کرد: کراک خطرناک‌ترین نوع ماده اعتیادآوری است که به حدی وابستگی‌آور است که یک بار مصرف آن، فرد را معتاد می‌کند. در حقیقت کراک نوعی کوکائین شیمیایی است. بعبارت دیگر يك ماده اسيدي قدرتمند مي باشد که در تهيه آن، اسيدهايي همچون آمونياك و اسيدهاي دست ساز ديگر و قرص هاي روان گردان، معجون مخرب و ويرانگري بوجود می آید كه ديگر نمي توان نام ماده مخدر به آن اطلاق كرد و بهتر است در يك كلمه آن را ماده مخرب ناميد .

یاری در پایان با بیان توصیه های پیشگیرانه خود به خانواده ها، جوانان و نوجوانان تاکید کرد: برای پیشگیری باید موارد ذیل را رعایت کرد: خطرات و عوارض مصرف مواد اعتیاد‏آور را خوب بشناسیم، به هر كس كه به ما، مواد تعارف كرد محكم و قاطع بگوییم نه ، اینكه ما بتوانیم به دوست خودمون نه بگوییم خودش یك هنر است.

این کارشناس مواد مخدر در پایان گفت: افراد خوش فكر هر تعارفى كه مخالف سلامتى آنها باشد به راحتى رد مى‌كنند، مواد مخدر را حتى یك بار هم امتحان نكنیم ، یادمان باشد كه كشیدن سیگار مقدمه ا‏ی براى به اسارت افتادن در چنگال اعتیاد به موادمخدر، از رفت و آمد در مكان‏هاى آلوده و دوستى با افراد مشكوك پرهیز كنیم ، مواد اعتیاد آور سم كشنده ا‏ی است كه اثراتش به تدریج ظاهر می‏شود و در اعتقادات و پایبندى مذهبى خودمان را تقویت كنیم . 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.