1395-02-12 17:57
7135
0
31324

مراوه تپه سرزمین ثعلب استان گلستان + تصویر

برداشت گیاه دارویی ثعلب در مراتع و مناطق جنگلی شهرستان مراوه تپه آغاز شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه اترک، گیاه ثعلب یک گیان دارویی است که از دیرباز در صنایع غذایی و دارویی استفاده های زیادی داشته است.

این گیاه پیازی دارد که پیاز آن مورد استفاده است. گیاهی با گلهای آبی واژگون است. از پیازاین گیاه بعد از خشک و پودر کردن برای بستنی سازی استفاده می شود زیرا این گیاه دارای مواد نشاسته ای می باشد. معمولاً غده‌ ثعلب‌ در اوایل‌ تابستان‌ می‌رسد.ثعلب‌ دارای‌ ئیدرات‌ کربن‌، قند، مقداری‌ موسیلاژ شبیه‌ باسورین‌، آمیدون‌ تغییرشکل‌ یافته‌، مواد پروتئیدی‌، و در آردی‌ که‌ از فکول‌ غده‌ به‌نام‌ ثعلب‌ بدست‌ می‌آیدمقدار زیادی‌ مواد لعابی‌ (موسیلاژ) و ماده‌ای‌ شبیه‌ صمغ‌ غربی‌ و نشاسته‌ و مواد رنگی‌ و مقدار کمی‌ املاح‌ معدنی‌ و مقدار جزئی‌ اسانس‌ است‌ که‌ پس‌ از خشک‌شدن‌ گیاه‌ به‌صورت‌ کومارین‌ درمی‌آید.

در برخی از نقاط شهرستان مراوه تپه گیاه ثعلب به وفور یافت می شود و از زمان آغاز برداشت ثعلب، به عنوان شغلی فصلی برای اهالی محسوب می شود.

کاشت، داشت و برداشت گیاه ثعلب در شهرستان مراوه تپه به طور طبیعی صورت می گیرد و مردم برای جمع آوری این محصول به دامان طبیعت و به همراه اعضای خانواده می روند.

قیمت این روزهای ثعلب در منطقه که توسط واسطه گران از اهالی خریداری می شود حدود ۲۰ هزار تومان است.

بچه ها نیز در روزهای تعطیل به همراه خانواده های خود به امر جمع آوری ثعلب می پردازند.

salab12

salab11

اینهم ثعلبی که خبرنگار راه اترک توانست پیدا کند.

salab13

هنوز مسئولین استانی و شهرستانی فکری برای استفاده بهینه از این محصول طبیعی که به وفور نیز در شهرستان یافت می شود، نکرده اند .

مقدار زیاد این محصول به قدری است که می توان، مراوه تپه را سرزمین ثعلب در استان گلستان نامید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.