1394-05-23 18:24
3184
0
19004
روز گذشته با حضور مسئولین استانی و شهرستانی؛

نخستین جشنواره پسته وحشی در مراوه تپه برگزار شد + تصاویر

با هدف فرهنگ سازی در زمینه نگهداری درختان چند صد ساله پسته و همچنین معرفی پسته ارگانیک و صد در صد طبیعی اولین جشنواره پسته ارگانیک روز گذشته در شهرستان مراوه تپه برگزار شد.

به گزارش گلستان ما، با هدف فرهنگ سازی در زمینه نگهداری درختان چند صد ساله پسته و همچنین معرفی پسته ارگانیک و صد در صد طبیعی اولین جشنواره پسته ارگانیک با حضور رجبی نماینده مردم شرق استان، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان، قاسم سمیعی مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان و سایر مسئولین و مردم شهرستان مراوه تپه در منطقه قازانقایه برگزار شد.

پسته یکی از محصولات صادراتی سرزمین ایران می باشد که از قدیم در این آب و خاک می روییده است. از آن پسته های اصیل این روزها فقط و فقط در شهرستان مرزی مراوه تپه و آن هم در منطقه قازانقایه یافت می شود. این منطقه يكي از ذخاير ژنتيكي نادر پسته كشور است كه درختان پسته آن ٨٠٠ سال قدمت دارد.

باغهای پسته سمنان، کرمان و سایر مناطق کشت این محصول در کشور به شکل باغی می باشد،  این محصول در دهستان پالیزان به صورت صد در صد طبیعی و وحشی می باشد.

باغ هفت هزار هکتاری پسته وحشی واقع در روستای قازانقایه شهرستان مراوه تپه، تنها بانک ژنتیکی این نوع محصول در ایران و تنها بازمانده پسته اصیل ایرانی است که تا کنون از پسته های این منطقه بهره برداری علمی و اصولی نشده است.

peste-1

peste-1

peste-1

peste-1

peste-1

peste-1

peste-1

peste-1

peste-1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.