1394-02-26 19:16
1743
0
14699
مراسم سالروز تولد مختومقلی فراغی در مراوه تپه؛

آیت الله نورمفیدی: مختومقلی فراغی متعلق به ماست/ قربان اُف: مختومقلی یکی از مفاخر مشرق زمین می‌باشد

آیت الله نورمفیدی گفت: من به دو دلیل مختومقلی فراغی را دوست دارم.

به گزارش گلستان ما به نقل از اترک، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در مراسم گرامیداشت دویست و هشتاد و دومین سالروز تولد شاعر بزرگ ترکمن، در خصوص این شاعر گفت: مختومقلی فراغی شاعر بزرگ ترکمن متعلق به ماست و متعلق به استان گلستان و همه کشور ایران است.

امام جمعه گرگان افزود: برای من امروز روز فرخنده ای است، من به دو دلیل به مختومقلی فراغی ارادت دارم، یکی به این دلیل که این شاعر بزرگ در همه زمینه ها از جمله خداشناسی و عرفان گرفته تا مسائل اجتماعی و وحدت و یکپارچگی، شعر سروده است و در مجموع من مختومقلی فراغی را شاعری جامع می شناسم.

وی ادامه داد: دلیل دوم ارادت من به مختومقلی فراغی این است که مختومقلی متعلق به استان گلستان است. او در این سرزمین و این استان در دو سه قرن پیش متولد شده و امروز توجه جهانیان را به سوی خود جلب کرده است.

مختومقلی فراغی یکی از مفاخر مشرق زمین می باشد

احمد قربان اف سفیر ترکمنستان در ایران، در این مراسم گفت: امروزه مختومقلی فراغی را در جهان یکی از مفاخر مشرق زمین به حساب می آورند.

وی ادامه داد: ادبیات و اشعار مختومقلی فراغی امروز با شاعران بزرگ مقایسه می شود.

احمد قربان اف ضمن تشکر از رهبران دو کشور ایران و ترکمنستان در خصوص فراهم آوردن امکانات لازم برای گرامیداشت شاعر بزرگ ترکمن گفت: در دو سال گذشته مقالات و کتاب های مختلفی در خصوص مختومقلی فراغی نگارش شده و رو به گسترش است.

سفیر ترکمنستان همچنین از طرح های بسیار خوبی که بین ایران و ترکمنستان به امضاء رسیده خبر داد و افزود: استان گلستان نقش ویژه ای در توسعه مناسبات ایران با کشورهای آسیای مرکزی دارد.

وی در پایان افتتاح خط آهن بین ایران و ترکمنستان را در توسعه این روابط بسیار مفید دانستند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.