1393-10-19 20:22
2849
0
8550

وضعیت بد آب آشامیدنی روستاهای علی آباد کتول / آب در لوله ها جریان دارد؛ افسوس غیر قابل شرب است ! / آبی که به علی آبادکتول رواست به گرگان حرام است ! + عکس

بعد از طی فصول کم آبی در برخی از روستاهای علی آبادکتول انتظار رفع این مشکل در زمستان می رفت اما اگر چه آب در لوله های آب شرب این روستاها جریان دارد ولی افسوس؛ آبی است غیر قابل آشامیدن!.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه، معضل کم آبی و بی کیفیت بودن آب از مهم ترین مشکلاتی است که مردم روستاهای برفتان، محمدآبادکتول، الامن و سایت مسکن مهر محمدآبادکتول بخش کمالان شهرستان علی آبادکتول هر روز با آن دست به گریبانند.

این روستاها در بهار و تابستان امسال یکی از کم آب ترین روزهای خود را گذراندند و روستاییانی که شغل اکثر آن ها نیز کشاورزی و دامداری است، با معضل شدید قطعی آب شرب مواجه بودند.

آب آشامیدنی این روستاها که بخشی از آن نیز به صورت مشترک از یک چاه تامین می شود، همیشه کم بوده تا حدی که کمبود و قطعی آب امسال در فصل پاییز هم ادامه داشته و هر چند روز یک بار قطع شده است.

در این میان آنچه موجبات نگرانی روستائیان را فراهم آورده وجود جلبک های سبزرنگی است که در آب لوله کشی مخصوص شرب روستاهای برفتان  و محمدآبادکتول مشاهده شده و سلامت مردم روستاها را تحت شعاع قرار داده است.

Abbareftan 4.JPG - 71.48 کیلو بایت

جلبک های سبز مشاهده شده در آب آشامیدنی برفتان

این آلودگی به حدی است که وقتی آب آشامیدنی برای چند ساعت در یک ظرف تمیز می ماند، جلبک های سبز رشد کرده و قطعات ریز آن درشت می شود، همچنین در روزهای بارانی و تا چند روز بعد از آن نیز آب به شدت آلوده و گل آلود می شود و این در حالی است که همه به این نکته اذعان دارند آب مایه حیات است و نقش کلیدی در سلامت و ادامه زندگی انسان ها دارد. بر همین اساس دستگاه هایی نظارتی بر تامین سلامت آب روستاییان موظف به انجام وظایف خود می باشند.

آبی که به علی آباد کتول رواست به گرگان حرام است !

نکته قابل توجه اینکه این مشکلات در شرایطی بروز کرده که گفته می شود قرار است آب چندین حلقه چاه شهرستان علی آبادکتول برای تامین آب شرب مورد نیاز مردم گرگان به مرکز استان منتقل شود!.

در نهایت باید گفت روستاییان زحمت کشی در این میان هستند که بهار و تابستان علیرغم نیاز فراوان به آب، بر قطعی آن صبر کرده اند و در پاییز و زمستان هم که اندکی از مشکل کم آبی کاسته می شود باید با آلودگی آب سرکنند!.

زرین نامه براساس درخواست های مردمی پیگیری این ماجراست و منتظر دریافت پاسخ های مسئولین مرتبط در این زمینه می باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.