1393-09-15 14:57
3824
0
6841

اجرای آیین تعزیه در قوشکرپی علی آبادکتول + تصاویر

در آستانه فرارسیدن ایام اربعین حسینی، مجلس تعزیه قمربنی هاشم (ع) توسط گروه هنری امیرالمومنین (ع) شهرستان علی آبادکتول در روستای قوشکرپی برگزار شد.

به گزارش گلستان ما، علی شکرکتولی مدیر گروه هنری امیرالمومنین (ع) در گفتگو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: مجلس تعزیه خوانی شهادت قمربنی هاشم (ع) به درخواست اهالی روستای قوشکرپی عصر امروز (جمعه14 آذر) در حسینیه این روستا برگزار شد.

وی با اشاره به استقبال مردم روستا از این مراسم اظهار کرد: دکتر حسین زنگانه با بیان زبان حال امام حسین (ع) و ابوالفضل زنگانه با بیان زبان حال حضرت عباس (ع) از اولیاء خوانان این مراسم بودند.

شکرکتولی با اشاره به اجرای زبان حال حضرت زینب (س)، توسط زید پویا افزود: فاطمه زنگانه، ساناز زنگانه و الینا شکرکتولی نقش کودکان امام حسین (ع) را در این تعزیه برعهده داشتند.

علی شکرکتولی که در این مراسم نقش ابن سعد را اجرا کرد یادآور شد: علی زنگانه به عنوان کارگردان، در نقش شمر شمر بن ذي‌الجوشن، هادی زنگانه در نقشه حکم بن طفیل و علی خیراندیش در نقشه حرمله ایفای نقش کردند.

وی تصریح کرد: خداداد ملک حسینی نوازنده شیپور و حسین خسروی کتولی نوازنده نی تعزیه قمربنی هاشم (ع) بودند.

مدیر گروه هنری امیرالمومنین (ع) در پایان خاطر نشان کرد: جمعه 21 آذرماه ساعت 14 نیز مراسم تعزیه ای به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین امام حسین (ع) در مسجد امیرالمومنین (ع) محله جنگلده علی آبادکتول برگزار می شود.

به گزارش زرین نامه؛ اعضای شورای اسلامی، دهیاری و هیات امناء حسینیه روستای قوشکرپی به نمایندگی از مردم در پایان این مراسم از گروه تعزیه امیرالمومنین (ع) تقدیر کردند.

 انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.