1398-03-13 14:57
1321
0
63676
مدیرعامل شرکت آرد شهرستان علی آبادکتول عنوان کرد؛

رغبت کم کشاورزان گلستانی برای تحویل گندم به مراکز دولتی

مدیرعامل شرکت آرد شهرستان علی آبادکتول گفت: امسال کشاورزان گندمکار رغبت کمتری به تحویل محصولشان به مراکز خرید تضمینی دولتی دارند.

به گزارش گلستان ما، عظیم جرجانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: میزان خرید گندم توسط شرکت غله استان و حتی شرکتمان چندان قابل توجه نیست. سال‌های گذشته در این تاریخ گندم فراوانی توسط دولت خریداری می‌شد. خرید گندم با این میزان اندک بی‌سابقه بود.

وی، یکی از علت های اصلی‌ تحویل کم گندم به مراکز خرید دولتی را پرداخت نکردن به موقع بهای گندم دانست و افزود: طی دو سال اخیر دولت بهای گندم را به موقع پرداخت نکرده و با توجه به نیاز کشاورز به پول، محصول خود را به کارخانجات به طور آزاد و یا به دلالان می‌فروشد تا با سرعت بیشتری به پول برسد.

جرجانی به علت‌های دیگر این موضوع اشاره کرد و گفت: برخی از کشاورزان تصور می‌کنند پس از شروع خرید گندم قیمت افزایش پیدا می‌کند و در حال حاضر میلی به فروش ندارند.

وی بیان کرد: برای برطرف کردن این مسئله نیاز است سندیکاها برای گندم خارج از استان بارنامه صادر نکنند و دولت نیز به پلیس راه اعلام کتبی کند که از تردد وسایل نقیله حاوی بار گندم در فصل خرید به بیرون از استان جلوگیری کند. در این حالت بلافاصله گندم جذب مراکز خرید استان می‌شود.

مدیرعامل شرکت آرد شهرستان علی آبادکتول تصریح کرد: برای افزایش رونق خرید گندم توسط دولت در مراکز خرید نیاز است نماینده ای از جهاد کشاورزی در مراکز خرید حضور داشته باشد تا در صورتی که نام فردی در سامانه پهنه‌بندی نبود و نمی‌توانست گندم را به غله ارسال کند، به سرعت مشکلش را برطرف کند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.