1393-09-03 18:58
2407
0
6219
نخستین نشست شورای مشورتی در علی آبادکتول؛

جوانان علی آبادی به کمک مدیران اجرائی شهرستان می آیند

جوانان شهرستان علی آبادکتول در نخستین نشست شورای مشورتی جوانان، لایه های مختلفی از مشکلات را مطرح کردند و فرماندار نیز از آنان خواست برای توسعه شهرستان به کمک مدیران اجرایی بیایند.

به گزارش گلستان ما به نقل از خبرنگار زرین نامه؛ احمد تجری مفرد در این نشست که به میزبانی حوزه مشاور جوان فرمانداری علی آبادکتول برگزار شد، با اشاره به ضرورت تشکیل شورای مشورتی جوانان در سطح شهرستان گفت: هدف ما از تشکیل این شورا، توسعه و پیشرفت شهرستان با استفاده از ایده های و راهکارهای جوانان است.

فرماندار شهرستان علی آبادکتول اظهار کرد: ما در شهرستان علی آبادکتول با داشتن با 2 دهنه محمدآبادکتول و زرین گل، منطقه نمونه گردشگری کبودوال، دشت ترکمن صحرا، دو کارخانه صنعتی، زمین های کشاورزی حاصلخیز دارای پتانسیل های خوبی جهت ارتقاء وضعیت گردشگری، کشاورزی و صنعت هستیم که باید قدر آن را بدانیم.

توسعه شهرستان در گرو تصميمات درست

تجری مفرد تصریح کرد: حضور جوانان در کارگروه های تخصصی مختلف شورای مشورتی و ارائه نظرات و ایده های خود به مسئولین اجرایی می تواند زمینه ساز اتخاذ تصمیمات صحبح برای توسعه شهرستان باشد.

وی پیشرفت شهرستان را در گرو تصمیم گیری صحیح برای اجرای پروژه های مختلف در شهرستان دانست و افزود: لازم است جوانان خوش فکر و صاحب ایده با حضور در این شورا و ارتباط نزدیک با مسئولین شهرستان، خوراک فکری مناسب جهت تصمیمات کارآمد ارائه کنند.

علی نصیبی مشاور جوان استاندار گلستان گفت: بر اساس آخرین آمار سال 93 بیش از 39 درصد جمعیت گلستان را جامعه جوان 15 تا 34 سال تشکیل می دهند که در همه ی عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، ورزشی، فضای مجازی و مطبوعات اثرگذار هستند.

وی تصریح کرد: میل جوانان برای حضور و مشارکت در عرصه های مختلف از ویژگی های بارز آن ها است که دولت می تواند با استفاده از این میل مشارکت گام های کارآمدتر و موثرتری در جهت رشد و توسعه کشور و استان بردارد.

مشاور جوان استاندار گلستان تشکيل و استفاده از ظرفيت شوراي مشورتي جوانان را آغاز تحول در شهرستان دانست و عنوان کرد: هدف از تشکيل شوراي مشورتي جوانان بيان مطالبات جوانان و ارائه راهکار برای برون رفت از مشکلات در مسیر توسعه است.

نصيبي با بيان اين که پس از تشکيل شوراي مشورتي استان، این شورا در شهرهای علي آباد، گميشان و گنبدکاووس تشکيل شده، تصريح کرد: شوراي مشورتي جوانان با استفاده از ظرفيت و توانمندي هاي جوانان با گرايش هاي سياسي مختلف تلاش دارد اشتباهات گذشته را کنار گذاشته و به علیرغم اختلافات سليقه اي و ديدگاه هاي مختلف سياسي، علمي و... در سايه همگرايي زمینه ساز اقدامات موثر در استان و شهرستان ها باشد.

از ایده های جوانان در برنامه ریزی ها استفاده شود

در ادامه محمدعلي ديلمي يکي از جوانان شهرستان با ارائه تعريفي از توسعه پايدار گفت: ديدگاه هاي مختلفي در تعريف درست از توسعه پايدار وجود دارد اما بدترين تعريف اين است که توسعه پايدار مساوي با رشد اقتصادي تعبير شود. رشد پايدار، در واقع پيشرفت همه جانبه در اقتصاد، فرهنگ، هنر، زيست محيطي و ... است که بدون نقش آفريني مردم ميسر نمي شود.

وی افزود: در حال حاضر حوزه مشورتي يک حوزه کاملا تئوريک است و اگر بخواهد زمينه ساز تحول در شهرستان شود بايد استراتژي ها و اولويت هاي شهرستان شناسايي و ايده هاي جوانان در برنامه ريزي هاي مديران اجرايي شود.

دیلمی از فرماندار خواست تا در تدوين سند چشم انداز شهرستان از نظرات جوانان نخبه و تحصيل کرده علي آباد استفاده شود.

بیکاری مهم ترین ضلع مشکلات جوانان است

يکي ديگر از جوانان شهرستان با بیان اینکه مشکلات حوزه جوانان در ۳ ضلع يک مثلث خلاصه مي شود، بيکاري را اصلي ترين معضل اين حوزه دانست و افزود: بيکاري، طلاق و اعتياد ۳ ضلع معضلات جوانان است که اعتياد و طلاق نيز ريشه در بيکاري دارند.

طاهری زاده با بيان اينکه هرچند آمار دقيقي از ميزان بيکاري جوانان در کشور ارائه نمي شود، اما روند رو به رشد طلاق، اعتياد و همچنين جرائم در سال هاي اخير نشان مي دهد ما نيازمند ایجاد فرصت هاي شغلي بيشتری براي کاهش آسيب هاي اجتماعي هستيم.

همچنين يکي ديگر از جوانان گفت: کارآفريني و اشتغال يکي از دغدغه هاي جدي شهرستان است که شروع آن در دولت گذشته با فعال کردن تعاوني ها و کارآفرينان آغاز شد.

وحيده مزيدي افزود: هرچند شروع اين برنامه بسيار ارزنده بود اما به دليل فراهم نشدن زيرساخت هاي لازم تاکنون نتوانسته ايم از ظرفيت تعاوني ها و بخش خصوصي که در تاکيدات مقام معظم رهبري در اجراي اصل 44 و اقتصاد مقاومتي نيز ديده مي شود، به درستي استفاده کنيم.

طرح و برنامه ورزشي نياز اصلي شهرستان

در ادامه نيز يکي از جوانان فعال در زمينه ورزش گفت: ورزش پس از نفت و گردشگري سودآورترين صنعت روز دنياست که ما در استفاده از اين ظرفيت غفلت کرده ايم.

جابر صفرخاني با بيان اينکه مشکلات ورزش جوانان به دليل کمبود اعتبار نيست، خاطر نشان کرد: ايجاد بستر مناسب براي حضور علمي، ورزش و ضمانت اجرايي بخشيدن به جلسات شوراي مشورتي مي تواند زمينه ساز تحولات در حوزه جوانان باشد.

محمد صادق سالاری مشاور جوان فرماندار علي آبادکتول نيز کمک به روند توسعه پایدار علی آبادکتول را اولویت اول این شورای مشورتی دانست و گفت: شوراي مشورتي با هدف شناسايي مشکلات و انتقال مناسب آن به مسئولان ذيربط با استفاده از ظرفيت تمام اقوام، نخبگان و تحصيل کرده هاي شهرستان تشکيل مي شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد این شورا بتواند بازوی مشورتی مناسب و مفیدی برای دستگاه ها، نهادها و ادارات شهرستان باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.