1397-08-05 19:02
1380
0
58223
رییس دانشکده امام خمینی (ره) علی آباد کتول:

هدف ما تربیت پنجه های کارآمد است/ جوان گرایی و بومی گرایی در اولویت

رییس دانشکده امام خمینی (ره) علی آباد کتول با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که این کشور به موازات نیاز به علم، به پنجه های کارآمد نیاز دارد، گفت: هدف ما در این واحد آموزشی تربیت پنجه های کارآمد است.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ سید مرتضی نصرتی در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری تحلیلی بیان کرد: دانشکده امام خمینی (ره) علی آباد کتول 176 مدرس دارد که بیش از 90 درصد آن ها بومی همین شهرستان هستند.

وی جوان گرایی و بومی گرایی در جذب اساتید را از اولویت های این واحد آموزشی عنوان کرد و افزود: اساتید مورد نیاز خود را در درجه اول از میان فارغ التحصیلان همین دانشکده و در درجه دوم از میان تحصیلکردگان بومی شهرستان انتخاب کنیم.

نصرتی در بخش دیگری از این گفت و گو با بیان اینکه یکی از اهداف ما در حوزه آموزشی توسعه رشته ها بر اساس نیاز شهرستان علی آباد کتول است، تصریح کرد: امسال 3 رشته خدمات پس از فروش، سازه های بتنی و حسابداری مالیاتی در مقطع کاردانی و 2 رشته مهندسی معماری و مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی به رشته های تحصیلی این دانشکده اضافه شد.

رییس دانشکده امام خمینی (ره) شهرستان علی آباد کتول با اشاره به اینکه 1100 دانشجو در این واحد آموزشی مشغول تحصیل هستند، اظهار کرد: فلسفه وجودی ما، سوق آموزش ها به سمت کارهای عملی و تربیت تکنسین ماهر بر اساس نیاز بازار است که این امر ما را از سایر دانشگاه ها متفاوت می سازد.

نصرتی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین دانشگاه فنی و حرفه ای، فرمودند که «این مملکت به موازات نیاز به علم، به پنجه های کارآمد هم نیاز دارد»، ما نیز در راستای تحقق این مهم، سعی کردیم آموزش ها کارآمد باشد. به طور مثال پیش از این دانشجویان صنایع چوب کارهایی را طراحی کرده و می ساختند، اما بلااستفاده در کارگاه باقی می ماند، اما در حال حاضر از بیرون سفارش کار می گیریم که دانشجو هم کار در بازار را می آموز و هم برای خود و دانشکده درآمدزایی می کند.

وی افزود: در رشته تربیت بدنی نیز شرایط آموزش و دریافت گواهینامه مربی گری و داوری را در دانشکده فراهم کردیم تا دانشجویان این رشته بعد از فارغ التحصیلی راحت تر وارد بازار کار شوند.

رییس دانشکده فنی و حرفه ای امام خمینی (ره) علی آباد کتول با تاکید بر لزوم شاداب سازی محیط دانشکده، گفت: برگزاری همایش های علمی همچون همایش کارآفرینی با رویکرد گردشگری، برگزاری نماشگاه پنجه های کارآمد و در حاشیه آن جشنواره موسیقی مقامی علی آباد کتول با هدف ایجاد شور و نشاط میان دانشجویان برگزار شد.

نصرتی از بهسازی سلف سرویس دانشکده با اعتبار 60 میلیون تومان، بهره برداری از خوابگاه دانشجویی با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون تومان، اخذ سند مالکیت دانشکده به نام دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در علی آباد کتول را از جمله کارهای عمرانی حدود دو سال اخیر این دانشکده برشمرد.

رییس دانشکده فنی و حرفه ای امام خمینی (ره) این شهرستان خاطر نشان کرد: تکمیل پروژه ساختمان آموزشی که از سال 88 مسکوت مانده، احداث خانه سرایداری که موافقت نامه آن اخذ شده، به روزرسانی تجهیزات کارگاه های آموزشی متناسب با علم روز و برگزاری یادواره شهید گمنام دانشکده، توجه ویژه به درآمدزایی از طریق تولیدات صنایع چوبی و فلزی از جمله برنامه های ما در سال تحصیلی جاری برای این دانشکده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.