1397-06-01 10:59
1150
0
56323
"سپاه" حامی جهادگران و امید محرومان؛

همراهی با مردم از دفاع مقدس تا محرومیت زدایی

سپاه و بسیج سازندگی از ارگان‌هایی هستند که همیشه حامی جهادگران و امیدی برای مردم نیازمند در مناطق محروم بوده است حالا فرماندهی که در میدان نبرد و جنگ ۸ سال دفاع مقدس همراه و همگام با رزمندگان بود این بار هم در کنار جهادگران است.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم؛ بسیج و سپاه همواره به عنوان نیروی پای کار انقلاب اسلامی که برخاسته از بطن مردم است مطرح بوده و همین مردمی بودن سبب شده تا دشمنان نظام و انقلاب در برهه‌های مختلف پس از تشکیل بسیج احساس خطر کنند و به تبلیغات منفی علیه آن دست بزنند.

فعالیت‌های سازمان بسیج و سپاه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، معرفتی، امنیتی، خدماتی و سازندگی انجام می‌پذیرد و بررسی کارنامه عملکرد این نهاد مردمی و انقلابی در این حوزه‌ها نشان از ظرفیت بالای موجود در این تشکیلات دارد.

نیروی انسانی پای کار و متعهد از جمله ظرفیت‌های غیرقابل انکار بسیج است که مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفته و ایشان در این ارتباط فرمودند که «یکی از ظرفیت‌های مهم ما در بسیج ظرفیت نیروی انسانی است» همچین ایشان بسیج را به عنوان یک نیروی کارآمد برای همه میدان‌ها معرفی می‌کند و معتقد است که انکار آن خیانتی عظیم بر کشور است.

چند سالی است که برگزاری اردوهای جهادی توسط اقشار مختلف بسیج انجام می‌گیرد و به دلیل گستره زیاد، خبر این فعالیت‌ها به تیتر روزانه مطبوعات و خبرگزاری‌ها تبدیل شده است و حالا در فصل تابستان با توجه به تعطیلی مراکز آموزشی برگزاری اردوهای جهادی دانش آموزی و دانشجویی در این فصل بیش از فصول دیگر انجام می‌گیرد.

و سپاه و بسیج سازندگی از ارگان‌هایی هستند که همیشه حامی جهادگران و امیدی برای مردم نیازمند در مناطق محروم بوده و حالا فرماندهی که در میدان نبرد و جنگ 8 سال دفاع مقدس همراه و همگام با رزمندگان بود این بار هم در کنار جهادگران است و آن‌ها را همراهی می‌کند.

گروه جهادی شهید سلیمانی در شهرستان فارسان علاوه‌بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، رنگ آمیزی مدارس هم خودشان انجام دادند و فرمانده سپاه حضر قمربنی‌هاشم(ع) استان و جمعی از بسیجیان نیز جهادگران را همراهی کردند.

وقتی درد و رنج مردم محروم دغدغه‌ای می‌شود برای جهادگران

وحید تاجی مسئول گروه اردوهای جهادی شهرستان فارسان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: گروه جهادی شهید سلیمانی شهرستان فارسان متشکل از 5 جهادگر آقا و 25 جهادگر خانم هستند که فعالیت‌های مختلف فرهنگی و عمرانی را انجام می‌دهند.

وی افزود: گروه جهادی شهید سلیمانی به مدت یک هفته به شهرستان کوهرنگ منطقه دشت زرین روستای علی آباد اعزام شد و کارهای فرهنگی مانند برگزاری جشن تکلیف برای دختران 9 ساله در منطقه، برگزاری دوره مشاوره روانشناسی، ویژه برنامه جشن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه (س)، دوره احکام، قرآن و سرود انجام شده است.

مسئول گروه جهادی شهید سلیمانی شهرستان فارسان بیان کرد: همچنین در طول این مدت دوره‌های مهارتی عروسک دوزی با نمد، خیاطی، نقاشی، دروس ریاضی و زبان انگلیسی و فعالیت‌های عمرانی شامل رنگ آمیزی و نقاشی مدرسه انجام شده است.

تاجی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این منطقه دارای مشکلات متعدد فرهنگی است بنابراین توسطاین گروه جهادی دوره‌های مشاوره ویژه زنان و کودکان برگزار شد چرا که براساس تحقیقات انجام شده بیشتر نوجوانان و جونان این منطقه اهل نزاع و درگیری هستند و زنان منطقه به دلیل خشونت همسران و عدم توان پاسخ به همسرانشان خشونت خود را بر سر کودکان پیاده می‌کنند و همین عامل سبب رفتارهای خشونت آمیز در فرزندان می‌شود.

وی با بیان اینکه درد و رنج مردم مناطق محروم دغدغه‌ای ما است، گفت: اختلافات قومی و قبیله‌ای، مشکلات اعتقادی در بین جوانان و نوجوانان، استفاده از ماهواره در خانواده از جمله مشکلات فرهنگی در این منطقه است که ما این مشکلات را در اولویت قرار داده و در این راستا تلاش کردیم تا مشکلات رفع شود.

مسئول گروه جهادی شهید سلیمانی شهرستان فارسان تصریح کرد: با توجه به اینکه در این گروه جهادگر حافظ قرآن، جهادگر طلبه و مشاوره متخصص حضور دارد ما در حوزه‌های مختلف برای مخاطبین محلی دوره‌هایی را برگزار کردیم که یک روز هم سردار اکبری فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم(ع) همراه ما بودند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.