1393-08-18 05:07
3616
0
5509
چرا باید آسمان برای "کتول" ابری باشد؟!

بخوانید و بعد "کتول" را حذف کنید!/ علی آبادکتول ده ها مشکل دیگر دارد

برخی گمان می کنند با حذف یک واژه می توان همه ی مشکلات را حل کرد اما حذف واژه "کتول"تنها یک بی تدبیری بود که امیدها را نسبت به برخی ها نامید کرد! لذا لازم دانستیم لیستی از مشکلات دیار پرآوازه علی آبادکتول ارائه دهیم تا قبل از حذف واژه "کتول" به این کارهای برزمین مانده رسیدگی شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ شهرستان علی آبادکتول که به گفته برخی از تاریخ شناسان قدمتش به بیش از 7 هزار سال می رسد و اینک آسمان واژه های با اصالش همانند هوای دل چند روز اخیر مردمانش کمی ابریست!

چهاردهم آبان ماه دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری با انتشاری خبری تامل برانگیز موجبات ناراحتی اقوام اصیل و ولایتمدار شهرستان علی آبادکتول را فراهم ساخته که قطعاً از اصول تدبیر و امید به دور است.

حذف واژه "کتول" جز ایجاد التهاب و حذف اصالت یک منطقه دردی از مردم درمان نمی کند، بلکه مشکلات مردم این دیار انقلابی مسائلی فراتر از حذف یک نام است که بصورت کوتاه به برخی از آن ها جهت یادآوری اشاره می کنیم تا مسئولین محترم با تدبیرشان در تامین این نیازمندی ها و حل مشکلات امیدبخش دل آزرده مردم این شهرستان شوند.

مشکلات ناشی از تهدیدات طبیعی:

1- علی آبادکتول دائما در معرض تهدیداتی همچون آتش سوزی جنگل ها و یا جاری شدن سیلاب قرار دارد، هشتم خردادماه امسال هم شاهد سیلی بزرگ بود که آسیب فراوانی به زیرساخت ها و مزارع کشاورزی این شهرستان وارد شد، اما در کمال تعجب دیدیم بخش قابل توجهی از بودجه تعریف شده به سمت شهرستان رامیان جاری شد، البته با تلاش مسئولین این مبلغ بازگشت اما همچنان خسارات باقی و هنوز کار چندانی صورت نگرفته است.

پروژه های عمرانی و زیرساخت های نیازمند توجه علی آبادکتول:

2- جاده غیراستاندارد کمربندی علی آبادکتول از زمان افتتاح تا کنون تبدیل به قربانگاه انسان های بی گناه شده است و هر چند روز حداقل یک تصادف در آن اتفاق می افتد و تا کنون ده ها نفر جان خود را در این تصادفات از دست داده اند.

3- روگذر های فاضل آباد- علی آباد و علی آباد - آزادشهر قطعاً می تواند از میزان تصادفات جاده ای کم کرده و همچنین بازگشت دوباره تعدادی از گردشگران از دست رسته این شهرستان بود، همچنین ساخت رو گذر علی آباد - مزرعه چندسالی است آغاز شده اما هنوز تا بهره برداری راه درازی دارد، لطفا پیگیری کنید.

4- زمزمه های تاسیس دانشگاه صنعتی علی آبادکتول از چند سال گذشته به گوش می رسد و مسئولین شهرستان علی آبادکتول نیز تا کنون تلاش هایی کرده اند، اما نیازمند توجه ویژه استاندار و مسئولین ملی است تا راه اندازی و نقطه اوجی برای جوانان غیرتمند و توانمندمان و همچنین زمینه ساز توسعه و پیشرفت گلستان و علی آبادکتول شود.

5- دانشگاه پیام نور این شهرستان آماده بهره برداری است و اما تنها مشکلش راه ارتباطی آن می باشد، لطفا برای آن فکری کنید!

6- ساختمان چند مدرسه در چند روستای این شهرستان فرسوده می باشد که لازم است مسئولین پیگیری کنند.

7- کلنگ بیمارستان بقیه الاعظم این شهرستان سال 67 به زمین زده شد و چندسالی هم هست، که افتتاح شده، اما با وجود این مدت زمان طولانی برای ساخت و بهره برداری، همچنان تجهیزات و کادر کافی ندارد و مردم برای درمان بیماری های خود باید به سایر شهرها استان و کشور بروند.

8- جاده علی آباد کتول به شاهرود چندین سال است که معطل مانده و هنوز کسی تکلیف این جاده روشن نکرده است که آیا بالاخره تکمیل می شود یا خیر؟( لازم به ذکر است تکمیل این جاده می تواند زمینه ساز رونق و ورود خیل عظیمی از گردشگران بخش مرکزی ایران به علی آبادکتول شود.)

9- بیش از یکسال از تاسیس شهرهای مزرعه کتول و سنگدوین می گذرد، اما هنوز زیرساخت ها و امکانات مناسبی ندارند و شهروندان این شهرها هنوز نمی توانند تفاوت چندانی میان شهر یا روستا بودن این دو قائل شوند، لطفا پیگیری کنید.

10- تعداد زیادی از روستاهای این شهرستان با مشکل بی آبی و کم آبی مواجه اند و این درحالی است که چندین حلقه چاه در دهنه محمدآبادکتول برای تامین آب شهرگرگان حفر شده است! لازم است بجای زیره به کرمان بردن و آب شهرستان گرگان از چشمه های اطراف همان شهر تامین و در خصوص تامین آب شرب روستاهای شهرستان علی آبادکتول اقدام جدی صورت پذیرد.

11- شبکه اینترنت بی سیم در این شهرستان پوشش مناسبی ندارد، لطفا در این زمینه برنامه ریزی و اقدام شود.

نیازمندی های حوزه اقتصاد، صنایع و گردشگری

12- این شهرستان دارای 2 شهرک صنعتی است که تعداد زیادی کارگاه و کارخانه ورشکسته و از کارافتاده در آن خوابیده و این در حالی است که نرخ بیکاری در شهرستان و استان بیداد می کند و عامل بسیاری از بزهکاری ها شده است.

13- این شهرستان علیرغم داشتن هنرمندان خبره و توانمند هنوز بازاری برای فروش صنایع دستی خود ندارد که این مهم می تواند منبعی خوب برای تامین معاش خانواده ها باشد و البته توجه به آن ما را به اهداف اقتصاد مقاومتی نیز نزدیک می سازد.

14- تنها آبشار تمام خزه ای جهان در این استان و دقیقا در شهرستان علی آبادکتول قرار دارد اما تاکنون برای ایجاد زیرساخت های مناسب و جذب گردشگر در این منطقه نمونه گردشگری چه کار اساسی انجام شده؟ برنامه ریزی برای جذب سرمایه گذار شاید بتواند چاره ساز باشد لطفا برای آن برنامه ریزی و تدبیر کنید.

حوزه کشاورزی و دامداری

15- شغل اصلی اکثر مردم شهرستان علی آبادکتول کشاورزی است، اما کشاورزان در خصوص فروش محصولات با مشکلات فراوانی مواجه هستند و خرجشان به دخلاشان نمی خواند.

16- در گذشته شغل دامداری در این شهرستان رونق زیادی داشت، اما چندسالی است که از تعداد دام ها به دلیل هزینه های تامین غذای دام و فروش کم قیمت محصولات لبنی کاشته شده است. همچنین چندین دامداری صنعتی در این شهرستان تعطیل شده که با ارائه تسهیلات شاید بتوان به فعال سازی تعداد زیادی از آن ها کمک و به اشتغال شهرستان کمک کرد.

17- جنگل ها امسال با قطع بی رویه ای مواجه شدند که موجب از بین رفتن بخش زیادی پوشش سبز این منطقه شد که البته می توان یکی از دلایل آن را طرح خروج دام از جنگل و به دنبال آن مهاجرت بسیاری از روستاییان به شهرشد، اشاره کرد که این موضوع نیازمند پیگیری جدی است.

مشکلات و نیازمندی های فرهنگی - اجتماعی

18- طلاق و اعتیاد در اجتماع این شهرستان به دلیل نبود اشتغال یکی از تهدیدهای جدی برای این دیار پرآوازه و اصیل است، لطفاً پیگیری کنید.

19- علی آبادکتول سومین شهرستان پرجمعیت استان است اما هنوز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ندارد!

20- علی آبادکتول نیازمند تاسیس یک سالن چند منظوره فرهنگی هنری می باشد که بتواند بخشی از نیاز جوانان و مردم این دیار را تامین کند. لطفا پیگیری شود.

21- با توجه به تبدیل زندگی های سنتی به مدرن، بانوان که یکی از ارکان مهم جامعه را تشکیل می دهند، در معرض آسیب جدی قرار دارند و باید برای ارتقاء سلامت آن ها تمهیداتی اندیشیده شود. در این زمینه تاسیس پارک بانوان می تواند مفید باشد، لطفا پیگیری کنید.

بله، مشکلات مردم این دیار حذف واژه کتول نیست، بلکه مواردی است که تنها بخشی از آن ها در بالا ذکر شد. لذا خواهشمندیم قبل از خذف این واژه که ریشه در تمدن و تاریخ یک منطقه دارد، به آن ها رسیدگی شود.

مطالب مرتبط:

بازگشت کتول به سرزمین مادری / علی آباد کتول همچنان استوار !

انتقاد شدید نماینده علی آباد کتول از استاندار گلستان / پشت پرده حذف واژه "کتول" اهداف شوم سیاسی است

حذف پسوند "کتول" علی آباد در تقسیمات کشوری گلستان ! + عکس

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.