1396-04-15 10:50
1617
0
41099
بخشدار کمالان مطرح کرد:

دهیاری ها، تجلی علم و تجربه در مدیریت نوین روستایی

بخشدار کمالان شهرستان علی آباد کتول با بیان اینکه رشد صنعت گردشگری و توریسم در روستاها موجب رونق تولید و اشتغال شود، گفت: دهیاران علم و تجربه را در مدیریت نوین روستایی متجلی ساخته و در سال های اخیر سبب رشد و پیشرفت روستاها شده اند.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ سید رحمت اله میردیلمی جمع خبرنگاران بیان کرد: تا قبل از سال 77 بسیاری از روستاها به دلیل خلاء ها و سوء مدیریت ها در حال تخلیه بودند اما با ظهور دهیاری ها در سال های اخیر شاهد مهاجرت معکوس به روستاها و رونق دوباره آن ها هستیم.

وی با بیان اینکه برخی اعمال سلیقه ها دهیاری ها را مورد بی مهری قرار داده و سبب متزلزل شدن این نهاد می شود، اذعان کرد: در این مسیر هنوز نواقص و کاستی هایی وجود دارد، که لازمه رفع آن، استفاده از تجربیات کارشناسان و دهیاران برای اصلاح قوانین است.

قانون دهیاری ها نیازمند پالایش است

میردیلمی گفت: یکی از ضرورت های امروز مدیریت روستایی ما، پالایش قانون دهیاری هاست، زیرا هر سال شاهد تحصیل و فراغت کارشناسان جوان زیادی در رشته های مختص روستایی و معماری هستیم که می توانند دهیاران خوبی برای روستاها باشند.

میردیلمی با تاکید بر اینکه رشد صنعت گردشگری و توریسم در روستاها را عامل رونق تولید و اشتغال را رونق دانست و افزود: مهاجرت معکوس به روستاها موجب افزایش استعدادها در بخش شوراها، دهیاران، معتمدین و افراد صاحب نظر و تجربه شده است که می توانند در چرخه پیشرفت روستایی وارد شوند.

بخشدار کمالان با قدردانی از دهیاران فعال این بخش شهرستان علی آباد کتول خاطر نشان کرد: با عزمی جمعی و بهره مندی از افکار و راهنمایی های افراد با استعداد و با تجربه، روستاهایمان را به سوی جهشی بزرگ در راستای توسعه پایدار با تولید و اشتغال هدایت کنیم که این مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری و برنامه جامع دولت تدبیر و امید است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.