1396-04-09 09:20
802
0
40860
طی گفتگویی عنوان شد؛

نمره 12 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به وزیر صنعت و معدن/ اقداماتی که باید در وزارت صنعت دولت دوازدهم صورت پذیرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تبیین و تشریح ویژگی های های وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: کارهای اساسی تر و منسجم تری باید در بخش وزارت صنعت صورت پذیرد، یکی از محوری ترین مسائلی که باید در این زمینه رعایت شود توجه به تولید داخلی است.

به گزارش گلستان ما ؛ نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در تبیین و تشریح ویژگی های های وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: کارهای اساسی تر و منسجم تری باید در بخش وزارت صنعت صورت پذیرد، یکی از محوری ترین مسائلی که باید در این زمینه رعایت شود توجه به تولید داخلی است.

وی در خصوص توجه به تولید داخلی کشور اظهارداشت: امروز بسیاری از کارخانه ها و بنگاه های کوچک و بزرگ تعطیل شده اند و یا اینکه در حال تعطیلی هستند بنابراین یکی از اولویت های اصلی وزیر صنعت دولت دوازدهم باید توجه به تولید داخلی و حمایت از آن باشد و این امر هم از طریق جلوگیری از واردات کالاهای غیر ضروری امکان پذیر است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به افزایش واردات در سال اخیر بیان کرد: دولت در دو سال اخیر تولید داخلی را با افزایش واردات فلج کرد؛ مشاهده کردیم که در چند ساله اخیر دولت قراردادهایی را در زمینه صنایع پوشاک با کشور های همسایه امضا کرد و صنعت پوشاک کشور را با خاک یکسان کرد.

قاضی پور ادامه داد: در سایر صنایع نیز امروز می بینیم که تولیدات داخلی این صنایع با کاهش چشم گیری مواجه شده است ؛ افزایش 30 درصدی واردات و کاهش چشم گیر صاردات موجب شده است تا بسیاری از کارگران از کار بی کار شوند و صنعت کشور فلج شود، بنابراین ضروری است تا دولت نسبت به موضوع واردات و قاچاق سازمان یافته توجه ویژه ای داشته باشد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به موضوع اعطای تسهیلات به بنگ ها نیز بیان داشت: دولت باید طبق یک برنامه ریزی مدون تسهیلاتی را در اختیار واحد های صنعتی و بنگاه های کوچک و بزرگ قرار دهد تا این قبیل واحدها که نبض اقتصاد کشور هستند بتوانند در حال جنب و جوش و حرکت باشند و به نوعی موضوع اعتبار دهی و اعطای تسهیلات به آنها در دستور کار و اولویت وزات صنعت و معدن قرار گیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به اهمیت معادن و توجه به این بخش نیز عنوان کرد: در بحث معادن نیز باید توجه ویژه ای به کارگران معدن و یافته های معدنی شود؛ نباید دولت به راحتی تن به خام فروشی در بخض معدن دهد و باید تا جایی که امکان فراوری و ایجاد ارزش افزوده در مواد وجود دارد این امر صورت پذیرد.

قاضی پور ادامه داد: باید مواد معدنی در کارخانه ها فراوری و ارزش افزوده در آنان ایجاد شود و بعد از آن درکارخانه ها مورد استفاده قرار گیرد، اگر بخواهیم این مواد را بدون فراوری به سایر کشورها صادر کنیم ظلم بزرگی در بخش اقتصادی کشور کرده ایم.

وی در پایان در خصوص عملکرد وزیر صنعت و معدن در دولت یازدهم گفت: نمره ای را که می توانیم به عملکرد اقای نعمت زاده در دولت یازدهم بدهیم نمره 12 است، این بدان معنا نیست که اقای نعمت زاده اقدامات قابل توجهی در وزارت صنعت نداشته اند ولی با توجه به شرایط و امکانات موجود می توانستند بهتر از اینها کار کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.