1396-03-12 16:57
1383
0
39773
در گفتگو با نفر اول انتخابات شورای شهر فاضل آباد مطرح شد؛

استفاده از ظرفیت نخبگان شهر با تشکیل کارگروه و اتاق فکر تخصصی

انتخابات شورا ها به پایان رسید و نفرات اصلی و اعضای علی البدل نیز مشخص شدند و تا چند روز دیگر نیز سکان هدایت شورای شهر به اعضای جدید واگذار می گردد. بدون شک مردمی که افراد جدیدی را برای شورهای این دوره انتخاب کردند، خواستار ایجاد تحول و تغییرات منطقی در عرصه فعالیت های عمرانی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی در شهر و روستای خود هستند.

به گزارش گلستان ما، شهر فاضل آباد نیز از این امر مستثنی نیست و گفتگوی میدانی با مردم موید این مطلب است که اکثریت قریب به اتفاق جامعه شهری خواستار اجرای برنامه ها و طرح های سازنده و رو به جلو در خصوص شهرشان هستند. در همین راستا گفتگوی کوتاهی با «محمد رضا گزمه» نفر اول انتخابات شورای اسلامی فاضل آباد انجام داده ایم که حاوی نکات تخصصی فراوانی است:

خودتان را معرفی بفرمائید:

محمد رضا گزمه هستم کارشناس ارشد مدیریت تحول، عضو انجمن مدیریت علمی ایران

چه اهداف و برنامه هایی برای این دوره چهار ساله دارید؟

ضمن تقدیر و تشکر از اعضای شورای محترم قبلی، مردم شریف شهر که با حضور حداکثری خود بار دیگر حماسه آفریدند و تقدیر از اعتمادی که به بنده و اعضای جدید شورا نمودند. بدون شک اهداف و برنامه در گرو تصمیمات منطقی و به دور از احساس است.

 در طول زمان تبلیغات برخی دوستان از وعده های بزرگی سخن به میان آوردند. رفع بیکاری، ساخت و ساز آنچنانی ، اشتغال و کارآفرینی وسیع ، احداث شهر بازی، ورزشگاه بزرگ ، پارک بانوان با امکانات گسترده  و ... برخی طرح های دیگر که دوستان در خلال تبلیغات شورا ها وعده های آنها را داده بودند سوای اینکه نیاز به بودجه فراوان دارد، اصلاً در صلاحیت و حیطه کاری شورا ها نیست.

 بنابراین ما قصد داریم در راستای وظایف تعیین شده برای شورا ها با تشکیل کارگروه های تخصصی متشکل از نخبگان شهر، در درجه اول مشکلات شهری را شناسایی و درجه بندی کنیم و به رفع آنها بپردازیم. در همین حال نیز بنا داریم با نیاز سنجی و رجوع به افکار عمومی، خواسته های فرهنگی و اجتماعی آحاد جامعه را شناسایی کنیم و با برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و  بلند مدت برنامه های متناسب با فرهنگ شهر و در خور شهروندان اجرا کنیم.

در واقع برنامه های شما به دو بخش رفع مشکلات و اجرای برنامه های جدید تقسیم می شود؟

دقیقاً همین طور است و ما سعی می کنیم برای هر از کدام از برنامه هایی که قصد اجرای آن را داریم از متخصصین بومی شهر و در صورت نیاز از متخصصین غیر بومی و استانی و حتی فرا استانی بهره بگیریم.

برنامه های شما برای کسب درآمد بیشتر چیست؟

درآمد پایدار در شهرداری ها نقطه قوت هر شهرداری محسوب می شود. سعی می کنیم در طول این دوره با طرح های جدید و توسعه و تقویت طرح های قبلی که شورای گذشته آنها را کلید زدند، به مسیر درآمد پایدار نزدیک شویم. باید از فرصت های موجود قبل از تبدیل شدن به تهدید نهایت استفاده را برای خدمت به شهروندان برد. به عنوان مثال فرصت باران نعمت بارش باران یکی از مهمترین نعمات خداوند منان است اگر مسولین و متولیان امر برای بهره مندی از این موهبت الهی برنامه ریزی نموده و زیرساخت ها را فراهم کرده باشند از این فرصت نهایت استفاده را برای آبادانی خواهند برد ولی در صورتیکه دست روی دست گذاشته و زیرساخت های لازم را ندیده باشند این فرصت عظیم تبدیل به تهدید سیل میشود که جان و مال مردم را به خطر می اندازد.پس باید فرصت ها را دریابیم و بلکه بالاتر تهدیدها را نیز تبدیل فرصت کنیم برای توسعه و آبادی شهر.

هر ساله میلیون ها مسافر و زوار آقا حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام از شهرمان عبور می کنند ما از این فرصت چه استفاده ای برده ایم؟ فقط تهدید ترافیک بالا و تصادف نصیب شهرمان بوده است. اگر بتوانیم فضای مناسب با عنوان پارک یا فضای سبز مسافر در شهر ایجاد کنیم و فقط برای یک شب میزبان مسافران عزیز باشیم بازهم تاکید می کنم فقط یک شب ، فرصت های شغلی خوبی در شهر ایجاد میشود و چرخه اقتصادی به خوبی خواهد چرخید.

 و طرح های دیگر که اجازه بدهید بعد از تحویل شورا ها جزئیات آنها را بیان کنیم. ولی ذکر این نکته ضروری است که بدون شک طرح های قبلی را با تمام توان پیگیری و تقویت می کنیم و طرح های جدید را به همت مردم به سرانجام می رسانیم.

چه برنامه های فرهنگی و ورزشی برای شهر در نظر گرفته اید؟

متاسفانه در طول سال های اخیر تمام برنامه های فرهنگی در اکثر شهر های استان به اجرای مراسم «موسیقی» و «دعوت از سخنران» خلاصه می شود. برنامه های فرهنگی با محوریت مساجد و شهداء ،هماهنگی با اساتید حوزه فرهنگ و هنر، تلاش در جهت افزایش نشاط و شادابی در سطح شهر با استفاده از ظرفیت های  شهرستانی، استانی و کشوری از برنامه های مد نظر ما است .

با اجرای برنامه های که در نظر داریم می توانیم فاضل آباد را به قطب برخی برنامه های فرهنگی تبدیل کنیم و این مستلزم حمایت شهروندان و بخش خصوصی است که از هنرمندان حمایت کنند. هر چند حمایت دولتی از طرح های فرهنگی و ورزشی نیز می تواند در تداوم این برنامه ها اثر گذار باشد. ولی با اطمینان عرض می کنم هر از گاهی یک برنامه فرهنگی، ورزشی ، هنری و ... در شهر خواهیم داشت که به موقع در خصوص آنها اطلاع رسانی می شود و برنامه ریزی روی تعدادی از آنها از همین الان آغاز شده است!

چه برنامه ای برای انتخاب شهر دار دارید؟

چندین گزینه مد نظر داریم که سعی می کنیم بهترین گزینه را بعد از مطالعه و مشورت با اهالی فن انتخاب کنیم.

سخن پایانی

از حسن انتخاب و اعتماد مردم عزیز کمال تقدیر و تشکر را داریم.

بدون شک اجرای طرح ها و برنامه های گسترده در شهر نیاز به همدلی همه اهالی خوب و شریف شهر فاضل آباد ، فارغ از مسایل قومیتی و سیاسی دارد. پس از همه عزیزان درخواست می شود برای ساختن شهری زیبا فارغ شکاف های قومی و قبیله ای دست در دست شورای منتخب نهاده و تلاش نمایند.

نگاه ما فرا قومیتی است و به هیچ وجه قومی نیست چرا که ملاک برتری تقواست و در مسیر تحقق اهداف انقلاب، آرمانها، وصایای امام راحل و شهدا و  منویات مقام معظم رهبری تلاش خواهیم نمود.

وحید حاج سعیدی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.