1395-11-11 07:49
3790
0
34435
کارشناس دادگستری علی آبادکتول:

سلاح امروز دشمن، رسانه هاي نوين است

کارشناس دادگستری علی آبادکتول گفت: دشمن امروز (بعد از جنگ تحمیلی)، جنگ مسلحانه دیگری را آغاز کرده است که در آن موبایل ها جای تفنگ ها را گرفته اند و محتواهای مسموم از راه شبکه های اجتماعی هر لحظه به سوی ما شلیک می شوند.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه، علی میلانلو در جمع فعالان فضای مجازی شهرستان علی آباد کتول با بیان اینکه با همان سرعتی که برف از آسمان می بارد، از کشورمان برای تامین اینترنت کاربران، ارز خارج می شود، اظهار کرد: استفاده از اینترنت و شبکه های مجازی در سال های اخیر به سرعت در میان ما فراگیر شده و با همان سرعت دشمن از مرزهای ما گذشته و وارد خصوصی ترین فضای زندگی ما شده است تا نقشه های خود را در جامعه ما پیاده کند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال از بین بردن بنیان خانواده با استفاده از ابزار شبکه های اجتماعی و موبایل است، افزود: ایجاد فضای امن در خانه جهت استحکام و پایداری خانواده و رشد سالم فرزندان برای ورود به اجتماع و پذیرش مسئولیت ها از مهمترین وظایف والدین است.

میلانلو در ادامه به لزوم آشنایی والدین به نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی اشاره کرد و گفت: والدین باید هوشیار باشند که اینترنت را به صورت مستقیم و بدون نظارت در اختیار فرزندان قرار ندهند.

اطلاعات خصوصی را در اینترنت به اشتراک نگذارید

وی با بیان اینکه یکی از خطرهایی که خانواده ها و فرزندان آن ها را تهدید می کند، استفاده نادرست از فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی است، هشدار داد: اشتراک عکس و فیلم و اطلاعات شخصی در فضای ناامن اینترنت زمینه سواستفاده مجرمین و فرصت طلبان را برای اذیت و اخاذی از خانواده ها فراهم می سازد و همچنین تا کنون عامل بروز بسیاری از اختلافات خانوادگی و جدایی همسران از یکدیگر بوده است.

این کارشناس دادگستری شهرستان علی آبادکتول تاکید کرد: اولین راه مقابله با حربه های دشمن در فضای مجازی، فراگیری استفاده صحیح از اینترنت و آشنایی با آسیب های اجتماعی در فضای مجازی و آموزش این موارد در سنین پایین به فرزندان است.

2 اشتباهی که عامل بروز بیشتر جرایم اینترنتی است

میلانلو در ادامه با اشاره به چند اشتباه کاربران در شبکه های مجازی که بیشتر جرایم اینترنتی و آسیب های اجتماعی را سبب می شود، گفت: فضای شبه رایگان و تصور عدم کنترل و شناسایی در فضای مجازی 2 اشتباهی است که سبب بروز بیشتر جرایم اینترنتی می شود، در حالی که وقوع جرم در فضای مجازی، در حوزه جرایم فضای عمومی دسته بندی شده و دستگاه قضایی هم بدون هیچگونه مسامحه ای با مجرمین آن برخورد می کند.

کارشناس دادگستری علی آباد کتول همچنین با تاکید بر لزوم فراگیری سواد رسانه ای و آشنایی با قانون جرایم اینترنتی کاربران شبکه مجازی، متذکر شد: ادمین های گروه های شبکه های اجتماعی پیش از ورود کاربران به گروه هایشان ابتدا هویت آن ها را شناسایی کرده و از عضویت افراد ناشناس در گروه های خود پرهیز کنند، زیرا در صورت وقوع جرم کاربران در فضای تحت اختیار ادمین ها، آن ها هم مجرم شناخته می شوند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.