1395-03-08 09:09
1183
0
32700
امام جمعه علی آباد کتول:

دشمن به روند نزولی رشد جمعیت کشور امید بسته است

امام جمعه علی آباد کتول با اشاره به اینکه کاهش و پیر شدن جمعیت کشور فرصتی برای نفوذ دشمن ایجاد می کند، عنوان کرد: دولت برنامه راهبردی برای روند افزایش جمعیت در زمان مناسب ارائه نکرد و به نظام جمهوری اسلامی ایران خسارت های جبران ناپذیری وارد شد و دشمن را به فکر نفوذ در آینده کشور انداخت.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی با تاکید بر اینکه دولت از دهه 70 باید تدبیری برای جلوگیری از روند رو به کاهش جمعیت می اندیشید، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل افزایش جمعیت شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» در دستور کار دولت قرار گرفت که این شعار با گذشت زمان، فرهنگ تعدد فرزندآوری را در خانواده ها تغییر داد اما دیگر از دهه 70  نباید به این شعار عمل می کردند و ضرورت داشت که شرایط را به حالت عادی بر می گرداندند.

وی درباره آمار جمعیتی در سطح جهان گفت: از میان 7 میلیارد جمعیت جهان تنها 1 میلیارد و 640 میلیون مسلمان وجود دارد که رقم اندکی از آن به جمعیت ایران تعلق می گیرد، کشوری که زنگ خطر روند نزولی رشد جمعیت در آن، سال های پیش به صدا درآمده است و نظریه پردازان خارجی به این آمارها اشراف دارند که بارها به مستکبران تاکید کرده اند برای آینده ایران شتاب نکنند و برای آن برنامه ریزی داشته باشند.

وی با اشاره به نظریه مالتوس درباره ایجاد تعادل بین جمعیت و تغذیه، اظهار کرد: نظریه بی پایه و اساسی که در قرن 18 مطرح شد و از لحاظ دینی و علمی مورد تایید نبود، براساس آن مالتوس به بالا رفتن سن ازدواج و حتی ترک آن اعتقاد داشت و از جنگ های منطقه ای نیز برای کاهش جمعیت استقبال می کرد تا بین تغذیه و جمعیت موازنه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه نیازهای مادی هر تعداد جمعیت با اجرای نظام اقتصادی اسلام در کشور تامین می شود، بیان کرد: با رشد مثبت جمعیت از امکانات طبیعی کاسته نمی شود بلکه استعدادهای ارزشمند بین انسان ها شکوفا و آن ها از نعمت های الهی بیشتر بهره مند می شوند ولی این به معنای اسراف کردن در منابع طبیعی نیست.

وی معتقد است با مدیریت فردی مدبر، توانمند دلسوز، کاردان، متخصص، متعهد، امانت دار اقتصاد کشور رونق می یابد، اذعان داشت: برای افزایش جمعیت منابع مالی و اقتصادی بسیاری در کشور داریم فقط برای اداره و تنظیم آن ها نیاز به مدیری است که توانایی مدیریت اسلامی داشته باشد.

وی در پایان به سخن رسول اکرم (ص) که «زیاد فرزند بیاورید؛ زیرا من در قیامت به وسیله شما به سایر امم مباهات می‌کنم» اشاره کرد و گفت: ازدواج به موقع و تصمیم زوجین بر داشتن حداقل 3 فرزند می تواند خطرات کاهش جمعیت و نفوذ دشمن به کشور را برطرف سازد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.