1395-02-15 14:56
1641
0
31488
با حضور مدیر کل سیاسی و انتخابات استاندار ؛

همایش شوراهای بخش مرکزی علی آباد کتول برگزار شد + تصاویر

همایش شوراهای اسلامی بخش مرکزی علی آباد کتول با حضور میرباقری مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان، دادستان، فرماندار، اعضای شورای اسلامی، شهرداران و دهیاران و جمعی از مسئولان ادارات این شهرستان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ فرماندار علی آباد کتول در این همایش گفت: با ساخت درمانگاه تخصصی قائم در علی آباد کتول و مراکز بهداشتی در دهستان ها و روستاها، کیفیت خدمات بهداشت و سلامت در این شهرستان 60 درصد افزایش یافته است.

احمد تجری مفرد با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا در مرحله اول باید همدل باشند، بیان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید پل ارتباطی مردم و مسئولان باشند و با ایجاد همدلی و همزبانی در تحقق اهداف نظام، دولت را یاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه شوراها جایگاه مناسبی در هسته مدیریتی شهر و روستا پیدا کرده اند، به وظایف آن ها اشاره کرد و افزود: ارائه مصوبات شوراها به کمیته انطباق فرمانداری و تایید آن طبق ضوابط قانونی به دستگاه های اجرایی الزامی و قابل اجرا است که در حوزه وظایف شوراهای شهری و روستایی قرار دارد. 

تجری مفرد در ادامه با اشاره به سیاست های کلان و عملکرد مناسب در سیاست های خارجی و داخلی دولت، گفت: دولت تدبیر و امید، وابسته به هیچ جناح و گروهی نیست و سیاست های آن براساس سیاست های ریاست جمهور و دور از هرگونه افراط و تفریط است.

وی عنوان کرد: فعالیت های دولت در مهار تورم و رکود، تغییر در معیشت مردم، ایجاد زیرساخت های لازم، اقتصاد و اشتغال و سیاست در امور خارجه که اثر داخلی دارد، جزئی از عملکرد مثبت دولت است و نشان از متانت و آرامش در امور سیاسی و اقصادی دولت دارد.

فرماندار علی آباد کتول در راستای اینکه هدف و فلسفه وجودی دولت، خدمت به مردم است، خاطر نشان کرد: باید برای ارتقاء سطح رفاه و معیشت مردم گام برداشت همانطور که برنامه ریزی های دولت یازدهم در عرصه دیپلماسی سیاسی و اقتصادی در سال جدید بستر مناسبی را برای حرکت در مسیر رشد و توسعه هر چه بیشتر فراهم کند.

مروری بر فعالیت های سال 94 دولت در علی آباد کتول

تجری مفرد در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دولت در علی آباد کتول اشاره کرد و اظهار کرد: احداث جاده های بین مزارع کشاورزی و مسیرهای کوهستانی، روکش جاده ها و احداث چند حلقه چاه در شمال شهرستان برای حل مشکل قحطی آب قابل شرب مردم علی آباد کتول از جمله اقدامات سال 94 دولت برای در شهرستان بوده است.

وی همچنین ساخت باشگاه ورزشی و مدرسه در حوزه روستایی و شهری، اقدامات فرهنگی و گردشگری برای جذب توریست و رونق شهر و ارائه طرح ساخت تله کابین در کبودوال را از دیگر اقدامات دولت برشمرد.

 شوراهای شهر و روستا ساخت و سازها و حفاری های غیر مجاز حوزه خود را اطلاع دهند

تجری مفرد درباره توسعه و حفظ آب های زیر زمینی علی آباد کتول گفت: استفاده از آب سد کبودوال و در آینده ای نزدیک بهره برداری از کانال های فرعی متصل به آن و استفاده از سیستم آبیاری قطره ای و بارانی در زمینه آبیاری کشاورزی صرفه جویی در آب را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با برداشت های غیر اصولی از آب های زیر زمینی، منطقه با مشکل کم آبی مواجه شده است، تشریح کرد: شوراهای روستایی باید گزارش حفاری های غیر مجاز را به دادگستری و دادستانی بدهند و همچنین نقاط آسیب پذیر در مقابل سیل و دیگر بلایای طبیعی که بر اثر ساخت و سازهای غیر مجاز روی کانال ها اتفاق افتاده است را شناسایی کنند و برای حل مشکل چاره ای بیاندیشند.

فرماندار علی آباد کتول ایجاد اشتغال برای جوانان شهر و روستا را از شوراها و دهیاری ها خواستار شد و عنوان کرد: نوسازی و راه اندازی حداقل کارگاه های نیمه تعطیل و راکد شهرک صنعتی و اختصاص اعتبارات با سود کمتر توسط شوراهای اسلامی به مردم سبب اشتغالزایی جوانان منطقه می شود.

وی با بیان اینکه شوراها و دهیار در ابتدا باید جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز را بگیرند، تصریح کرد: برای اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز، عوارض اجتماعی برای دولت، شهرستان و روستا نداشته باشد در ابتدای کار باید با آن ها برخورد شود چون با تخریب توسط دادگستری سبب هدر رفت سرمایه دولت و خود شخص می شود.

تجری مفرد اذعان داشت: دهیاران و شهرداران بازرسین افتخاری در حوزه خبازی باشند تا نان باکیفیت به دست مردم برسد.

فرماندار علی آباد کتول وظیفه شورا و دهیاران را خدمتگزاری به مردم، توسعه و مشارکت در مدیریت کشوری، شهرستانی و روستایی دانست و خاطر نشان کرد: شوراهای شهر و روستا با نگاه خدمت به مردم آمدند و زیبنده نیست که وارد یکسری اختلافات شوند که برای مردم خوشایند نباشد، آن ها باید به دولت برای بهتر عمل کردن کمک کنند.

شوراها در حفظ امنیت شهرستان با دادستانی همکاری کنند

رمضان جمشیدی دادستان علی آباد کتول نیز در این همایش به وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: اعضای شورای اسلامی با ارائه گزارش به موقع به دادستانی به حفظ امنیت، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و پاسداری از فرهنگ شهر و روستا کمک کنند.

سید علی میرباقری مدیر کل امور سیاسی و انتخابات استانداری گلستان نیز در این همایش بیان کرد: وظیفه شوراها هم افزایی است و باید به گونه ای عمل کنند که در آینده ایرادی به کار انجام شده ی آن ها گرفته نشود.

وی همچنین خطاب به شوراها تاکید کرد: در امر شورایی منیت ها را باید کنار بگذاریم و از اعمال نظرات و سلایق شخصی که به مصلحت جامعه نیست بپرهیزیم.

میر باقری گفت: وقتی هدف خدمت باشد جز رضای خدا و خشنودی حضرت حق هیچ چیز مفهومی ندارد لذا با ورود به عرصه شورایی باید من بودن را کنار زده و ماشدن را در خود پرورش دهیم.

shorai1

shorai1

shorai1

shorai1

shorai1

shorai1

shorai1

shorai1

shorai1

shorai1

shorai1

shorai1

shorai1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.