1395-02-12 11:57
1784
0
31312
با حضور مسئولان آموزش و پرورش برگزار شد؛

آیین اختتامیه دومین المپیاد ورزشی در علی آباد کتول + تصاویر

آیین اختتامیه دومین المپیاد درون مدرسه ای شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ در این مراسم تعدادی از مسئولان اداره کل آموزش و پررش گلستان، ریاست و معاونین اداره آموزش و پرورش علی آباد کتول، اعضای شورای اسلامی شهر، رییس کانون شهید بهشتی، قلیان معاون دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از پیشکسوتان ورزش و خانواده های دانش آموزان این شهرستان حضور داشتند.

دانش آموزان در این مراسم به اجرای حرکات ورزشی و رزمی پرداختند.

محمد علی علمشاهی رییس آموزش و پرورش شهرستان علی آباد کتول در این مراسم با تاکید بر اهمیت ورزش و پرورش جسم، گفت: دانش آموزان باید به مقوله درس و ورزش به طور همزمان توجه کنند تا آینده سازانی سالم و توانمند داشته باشیم.

محمد علی اسلانی کارشناس مسئول تربیت بدنی علی آباد کتول نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: دانش آموزان در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای به طور همزمان به بازی های رشته های مختلف ورزشی در یک دوره زمانی مشخص از سال تحصیلی می پردازند.

وی اظهار کرد: با توجه به امکانات مدرسه، ویژگی ها و شرایط اقلیمی منطقه و مناسبت های تقویم این بازی ها در داخل مدارس به صورت مسابقات ورزشی بین کلاسی و درون مدرسه ای با هدف شناسایی استعدادهای ورزشی آن ها و تشکیل تیم های ورزشی آموزشگاه برگزار می شود.

اسلانی افزود: حضور دانش آموزان منتخب در مسابقات بین مدرسه ای شهرستان و راهیابی به مسابقات استانی و کشوری و هدایت افراد با استعداد به کانون های ورزشی مدرسه و خارج از مدارس از اهداف این المپیاد است.

 امید کبیری کارشناس ارشد تربیت بدنی نیز در خصوص ضرورت برگزاری چنین المپیاد هایی به خبرنگار ما گفـت:  با توجه به اینکه آموزش و پرورش می‌تواند در شناسایی استعدادها و توسعه ورزش پایدار تاثیرگذار باشد، باید در آینده موازی‌کاری‎ها را از بین برده و برنامه‌هایی از این دست برگزار کنیم. 

وی افزود: در واقع هدف از برگزاری المپیاد درون مدرسه ای تحقق شعار تحصیل، تهذیب و ورزش در مدارس، ارتقاء سطح سلامت، نشاط و شادابی دانش آموزان و افزایش سرزندگی در محیط مدارس، بهبود و توسعه آمادگی جسمانی و مهارت های ورزشی و حرکتی دانش آموزان و افزایش نرخ پوشش دانش آموزان در فعالیت های فوق برنامه ورزشی، غنی سازی اوقات فراغت و تشویق و ترغیب دانش آموزان به شرکت در فعالیت های ورزشی است.

کبیری ادامه داد: بهره مندی از توانمندی و مشارکت معلمین، والدین و دانش آموزان در سازماندهی و اجرای رویداد های ورزشی، ایجاد فرصت مشارکت برای دانش آموزان به منظور تمرین کار تیمی، بهبود روحیه سخت کوشی، مسئولیت پذیری و ترویج احساس مفید بودن از طریق حضور و همکاری در اجرای فعالیت های اجرایی و مدیریتی ورزش آموزشگاه، توسعه و ترویج نهضت داوطلبی در فعالیت های ورزشی آموزشگاهی،ترویج اصول ورزش پهلوانی، بازی جوانمردانه، دوستی و منش اخلاقی و تربیتی در مدارس، مشارکت نهادهای برون سازمانی مانند خانواده، مساجد و شورای محله در فعالیت های ورزشی دانش آموزی، آموزش مهارت های اجتماعی و افزایش ایمنی دانش آموزان، تعمیق دوستی ها و ترویج وفاق و سازگاری در رفتارهای اجتماعی در سایه رقابت همراه با رفاقت از دیگر اهداف برگزاری المپیاد درون مدرسه ای است.

در خاتمه از ورزشکاران و دانش آموزان ساعی در امر ورزش مدرسه با اهدای جوایزی قدردانی شد.

Olampiad1

Olampiad1

Olampiad1

Olampiad1

Olampiad1

Olampiad1

Olampiad1

Olampiad1

Olampiad1

Olampiad1

گزارش: وحید حاج سعیدی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.