1395-02-11 15:58
7070
0
31259
با حضور بیش از 200 ماهیگیر از سراسر استان برگزار شد؛

تصاویر/ نخستین جشنواره ماهیگیری در آب بندان کرد آباد علی آبادکتول

اولین جشنواره ماهیگیری با حضور بیش از 200 ماهیگیر از سراسر استان گلستان و خانواده های علاقمند به این رشته ورزشی در آب بندان کردآباد شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه، اولین جشنواره ماهیگیری به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت و روز بزرگداشت ملی خلیج فارس در آب بندان روستای کرد آباد شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.  

در این جشنواره که بیش از 200 ماهیگیر از شهرهای مختلف استان گلستان و جمع زیادی از خانواده‌های شهرستان علی آباد کتول حضور داشتند و ماهیگیران در فضایی سالم و جذاب با هم رقابت در صید ماهی پرداختند. 

مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور فرماندار، رییس اداره شیلات، معاون اداره تربیت بدنی  و جمعی از مسئولان ادارات شهرستان و اعضای شورای شهر علی آباد کتول برگزار شد و داوران به معرفی نفرات برتر پرداختند که پوریا رنجبر از شهرستان علی آباد کتول به صاحب مقام اول شد و احمد فر از علی آبادکتول و ابوالفضل نژاد حسین از گرگان به ترتیب عناوین دوم و سوم این جشنواره را از آن خود کردند.  به نفرات برتر این مسابقات لوح تقدیر و جوایزی به رسم یادبود اهدا شد. 

جلال کریمی نیز در این جشنواره به عنوان مسن ترین ماهیگیر شناخته شد و مورد قدردانی قرار گرفت. 

آدینه بوریا باف مسئول برگزاری جشنواره هدف از برگزاری این برنامه را  رونق تفریحات سالم، توجه به گردشگری و معرفی هر چه بیشتر ورزش پور شور و نشاط ماهیگیری عنوان کرد. 

وی درباره ماهی های رها شده در آب بندان گفت: با همکاری اداره شیلات شهرستان و شورای شهر تعدادی ماهی کپور، قزل آلا و آمور در آب بندان روستای کرد آباد رها سازی شد و ماهیگیران از صبح تا ساعت 14 عصر به ماهیگری پرداختند که بعد از چند ساعت رقابت، نفرات برتر مشخص شدند. 

عیسی کرمی از پیشکسوتان ماهیگیری استان گلستان نیز در حاشیه این جشنواره به خبرنگار زرین نامه گفت: ورزش ماهیگیری از ورزش های کم خطر و مفرح است که با کمترین امکانات نیز قابل انجام است. خوشبختانه استان گلستان دارای پتانسیل بالای ماهیگیری است. وجود دریا، رودخانه های مختلف، سدها و آب بندان های فراوان در این استان، این استان را به یکی از مکان های جذاب توریستی به ویژه ماهیگیری تبدیل کرده است که هر هفته علاقه مندان زیادی را به خود جلب کرده و در غنی سازی اوقات فراغت نقش موثری دارند.

وی تاکید کرد: با وجود چنین پتانسیلی جا دارد این مسابقات در سطح استانی و کشوری برگزار شوند که امیدواریم مسئولین نسبت به برگزاری این مسابقات اهتمام بیشتری از خود نشان دهند و شاهد افزایش تعداد این مسابقات در سطوح مختلف استانی و حتی ملی باشیم. 

mahigiri1

mahigiri1

mahigiri1

mahigiri1

mahigiri1

mahigiri1

mahigiri1

mahigiri1

mahigiri1

mahigiri1

mahigiri1

mahigiri1

mahigiri1

mahigiri1

mahigiri1

mahigiri1

mahigiri1

mahigiri1

mahigiri1

mahigiri1

mahigiri1

mahigiri1

mahigiri1

گزارش: وحید حاج سعیدی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.