1393-11-24 08:59
2690
10
10445
در جمع مردم شهرستان علی آباد کتول عنوان شد؛

نادران: جاده ابر مجوز محیط زیست نمی خواهد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت احداث جاده ابر و لزوم شکستن این بن بست گفت: جاده ابر راه روستایی است و مجوز محیط زیست نمی خواهد.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه، الیاس نادران در جمع مردم شهرستان علی آباد کتول با اشاره به علت اجرایی نشدن مصوبه در خصوص جاده ابر دولت بیان کرد: مسئولان استانی و برخی از مسئولان ملی اراده ای برای عملیاتی کردن این خواسته مردم ندارند.

وی با بیان اینکه در دولت قبلی توافق نامه ای با حضور معاونان محیط زیست مبنی بر انجام این پروژه امضاء شد، اظهار کرد: بعد از این توافق، در کمیسیون ماده 32 قانون برنامه چهارم با توجه به اینکه هر طرح عمرانی که بخواهد اجرا شود باید ملاحظات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی آن لحاظ شده باشد، این پروژه در کمیسیون تائیدیه گرفت و سپس در کمیسیون ماده 32 نیز مصوب و برای آن ردیف بودجه تعیین شد.

این نماینده مجلس اذعان داشت: مانع اصلی مسئولان استانی دستگاه های اجرایی هستند که نمی خواهند این کار انجام شود و بهانه شان محیط زیست است.
نادران با اشاره به اینکه جاده درجه 3 روستایی موافقت محیط زیست نمی خواهد، افزود: سالانه 10 ها هزار کیلومتر در داخل کشور جاده روستایی کشیده می شود که یکی از آن ها هم موافقت محیط زیست نگرفته است.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه جاده ابر به عنوان یک جاده درجه 3 روستایی تعیین شد که باز هم مخالفت می شود، تصریح کرد: اراده ای برای اجرای این پروژه وجود ندارد اما باید همه تلاش کنیم تا این کار انجام شود.

این نماینده در ادامه با پاسخ به کسانی که می گویند جاده آزادشهر به شاهرود در حال چهار بانده شدن است و نیاز به جاده ابر نیست، گفت: اگر جاده آزادشهر به شاهرود اتوبان هم شود مشکل اتصال شمال به شاهرود حل نمی شود و چرا که این جاده مالرو بوده و بعداً به یک جاده نظامی بین پادگان نوده و چهل دختر تبدیل شده که قبل از انقلاب آسفالت سرد ریختند و هر بار هم مقداری از پیچ هایش را برداشتند وهم مقداری آن را تعریض کردند.

وی اذعان داشت: جاده غیر مهندسی را هر چه صاف کنند استاندارد نمی شود زیرا اتوبان و آزادراه از لحاظ شیب، پیچ و سرعت استانداردهای خاص خود را دارند.

نادران ادامه داد: با یک سیل جاده جنگل گلستان بسته می شود و فقط یک جاده می ماند که با وجود این همه گرفتاری برای ما، آقایان به آن توجهی ندارند.

وی با بیان اینکه مخالفان به دلیل عدم حضور در این منطقه به اهمیت وجود جاده ابر پی نبرده اند، اظهار کرد: کسانی که نگران جاده ابر هستند باید اینجا زندگی کنند تا متوجه مشکلات مردم و علت این خواسته آن ها شوند.

نادران تصریح کرد: این جاده جدا از مسائل اقتصادی و کوتاه شدن مسیر به لحاظ بسیاری از مسائل انسانی و امنیتی کشور نیز مهم است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پروژه جاده ابر را علاوه بر مسائل اقتصادی از لحاظ انسانی و امنیتی نیز برای کشور مهم دانسته و گفت: با تعریض جاده های موجود در استان مشکلات مردم برطرف نمی شود بلکه احداث جاده ابر بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

امین اله منتظری خبر نگار زرین نامه

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

محمد

آقای نادران نگرانی مردم جاده ابر نیست نگرانی مردم اشتغال ، تورم ، گرانی ، بی توجهی برخی مسئولین به مشکلات اساسی کشور هست که روز به روز شرایط زندگی را سخت می کنه

0
0
پاسخ
1393-11-24 09:19
فشفشو

1- اعلام کاندیداتوری آقای نادران از علی آباد کتول!2- فهمیدیم جاده ابر جاده درجه سه روستایی است ولی قابلیتش برای چهاربانده شدن بیشتر از جاده خوش ییلاق است!3- جاده رامیان به شاهرود و گرگان به شاهرود هم که دوطرف جاده ابر نیستند!4- آقا علی آباد موضوعات مهمتر دیگری هم دارد. ولی گویا آقای نادران به دلیل رسیدگی به مشکلات تهران از آنها مطلع نیست!

0
0
پاسخ
1393-11-24 10:37
دوست دار محیط زیست

بامید حل این مشکل و پیشرفت استان ، راه یکی از مولفه های پیشرفت و توسعه است .

0
0
پاسخ
1393-11-24 12:05
شاهینی

زهی خیال باطل!عمرا اگه این جاده احداث شه.شما اومدی برای همایش مذاکرات عزتمندانه یا جاده ابر.الکی خودتونو اذیت نکنید (ر . ن ) دیگه کارش تمومه این دوره

0
0
پاسخ
1393-11-24 16:13
alirezakf

بی خیال جاده ابر بشید فکر می کنید چرا دیگه ما مثل قدیما زمستان برفی نداریم یا تا تابستان کمی باران میاد سیل رخ می دهد به خدا برای همین قطع درختان و تخریب جنگل است .

0
0
پاسخ
1393-11-24 20:43
امین اله منتظری

دوست عزیز محمد آقاسخنرانی آفای نادران در مورد مسایل کشور بود ، که در پاسخ به سوالات به این موضوع پرداخته شد و جاده ابر بعنوان یک خواسته اصلی همیشه در ذهن مردم علی آباد متصور است .

0
0
پاسخ
1393-11-25 11:20
شهروند

باسلام،اولا باید گفت که تقاضای بلا استثنا نزدیک به 70 درصد شاهرودیان ساکن علی آباد احداث جاده ابر می باشد.دوما اصلا نماینده تهران چه نیازی دارد که برای نمایندگی از علی آباد اقدام نماید........خدا عقل داده به کار بگیرید چیزی خوبی است.ضننا سفر آقای نادران هیچ گونه رسمیتی نداشته است..و بدون اطلاع قبلی بوده .همایش مذاکرات و سخنرانی ابر طبق سوال اینجانب از برگزار کننده های مراسم ،به اصرار مردم بوده است.وگرنه هیچ سودی برای خودش ندارد...........حب و بغض های شخصی خود را کنار بگزارید.......نادران یک علی آبادی است...و سفرش صرفا برای بازدید از خانواده به این منطقه بوده است

0
0
پاسخ
1393-11-25 14:14
حسین

آدمایی با دید و منطق شما لیاقت داشتن نماینده ای مث(ر.ن) ندارن...

0
0
پاسخ
1393-11-25 14:30
REZA1539

وقتی مدیران دولت تدبیر و امید به این پروژه مهم (جاده ابر) با دید سیاسی نگاه میکنند از بعضی ها انتظاری نیست همین پروژه ای بود که در دولت اقای دکتر احمدی نژآد چندین مصوبه اجرایی در سمنان و گلستان صادر شد حالا اجرای ان مصوبات خورده به این دولت تدبیر محیط ایست را بهانه گرفتند این پروژه ردیف اعتباری داره. متاسفم از بعضی ها که اخرت خود را به این دنیای بی ارزش میفروشند ندانسته نظر مخالف میدهند نمایندگان محترم را بی جهت مورد اتهام قرار میدهند از خدا بترسید ندانسته قضاوت نکنید

0
0
پاسخ
1393-11-25 21:24
عماد شريعتي

به نام پروردگار دو گيتيبنده واقعا تاسم مي خورم از افرادي كه شعار حمايت از محيط زيست را ميدهند و در عمل حاضر به جمع كردن حتي پوسته ي اشغالي نيز نيستند چطور دايه مهربانتر از مادر مي شوند و مخالف احداث جاده. در صورتي كه جاده باعث پيشرفت شگرف و غير قابل انكار علي اباد كتول مي گردد اما عده اي كه چشم ديدن ترقي شهر مارا ندارند با ان مخالفت مي كنند و با ادعاي واهي و دروغي مانع توسعه ما مي شوند كه از خداوند بزرگ مي خواهم دل هاي مريض انان را شفا دهد .الهي آمين

0
0
پاسخ
1393-12-04 14:02

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.