1393-11-18 06:59
2610
11
10098

خواسته تاریخی مردم علی آبادکتول، نوروزی را به برنامه "اصل 50" شبکه یک کشاند ! / نوروزی: هیاهوی اتفاق افتاده درباره جاده ابر سیاسی است

در پی حملات مکرر به خواسته تاریخی مردم نسبت به تکمیل جاده ابر و درخواست نماینده علی آباد کتول از ریاست صدا و سیما، نوروزی را به برنامه "اصل 50" شبکه یک سیما کشاند.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه، رحمت اله نوروزی نماینده علی آباد کتول درابتدای سخنان خود گفت: این جاده از جنگ جهانی دوم محل عبور و مرور بوده و کاروانسرا های آن نیز موجود است.

وی اظهار کرد: از سال 1363 مطالعات در مورد این جاده در دستور کار مسئولان قرار گرفت و در دولت نهم و دهم در استان سمنان و گلستان چند مصوبه و ردیف بودجه دارد.

نوروزی با شاره به صرفه جویی در مصرف سوخت از طریق راه اندازی این جاده تصریح کرد: در بحث صرفه جویی در مصرف سوخت اگر بخواهیم بنزین را با لیتری 400 تومان محاسبه کنیم با راه اندازی این جاده در سال 35 میلیار تومان صرفه جویی در انرژی داریم.

نوروزی هیاهوی اتفاق افتاده در مورد جاده سیاسی را سیاسی دانست و گفت: چطور کارشناسان محیط زیست در دولت قبل با احداث این جاده موافقت کردند، مگر آن ها از بدنه دولت نبوده اند؟

نماینده علی آباد کتول در بخش دیگری از دفاعیات خود اذعان داشت: ما حافظ محیط زیست هستیم، محیط زیست نباید محیط ایست باشد، اگر یک درخت سرخدار در مسیر جاده وجود داشته باشد ما از این جاده صرف نظر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اظهار نظرهای اخیر در مورد جاده ابر شتابزده بود، افزود: قرار بر این بود، نماینده گانی که از کمیسیون کشاورزی، اصل 90، عمران و فراکسیون محیط زیست که در تاریخ 18 دی ماه از جاده ابر بازدید کردند پس از جلسه کارشناسی در تهران به یک جمع بندی رسیده سپس اظهارنظر کنند، اما برخی نماینده گان شتابزده به اظهار نظر شخصی پرداختند.

نوروزی مطرح کردن جنگل ابر بعنوان منطقه حفاظت شده را کاری غیر کارشناسانه و شتاب زده دانست و افزود: اگر ثابت شود که گونه های نادر وحوش در این منطقه وجود دارد بنده نیز با ایجاد این جاده مخالف هستم.

نماینده مردم علی آبادکتول در قسمت پایانی سخنان خود گفت: جنگل ها را داس و اره و تبر از بین نمی برد، جنگل های منطقه ما با اره موتوری غارت می شوند.

در پایان دست اندر کاران برنامه اصل 50 وعده دادند از نزدیک واقعیات این جاده را برای روشن شدن اذهان عمومی به تصویر بکشند.

خبرنگار افتخاری زرین نامه: امین الله منتظری

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

امین

جناب آقای نوروزی لازم است که به فکر طبیعت و حیواناتی که در آنجا زندگی میکنند هم باشید انها هم حق زندگی دارند مگر استان چند راه نیاز دارد به سمت شاهرود - جاده گرگان توسکستان شاهرود- جاده رامیان شاهرود - جاده ازادشهر شاهرود . این راهها کافی نیست پس حفظ محیط زیست چه میشود

0
0
پاسخ
1393-11-18 07:45
احسان

درود برنماینده غیور و مردمی علی اباد

0
0
پاسخ
1393-11-18 12:49
دیلم

سلامبنده با اینکه بومی علی آباد هستم ولی مطمئنم که متأسفانه دستهای درکاراست این جاده به بهانه محیط زیست ایجاد نشود.تمامی اندک کسانی هم که محیط زیست آنها را اجیر میکند و پلاکارد دستشان می دهد به بهانه محیط زیست شعار بدهند خودشان هم نمیدانند فریب می خورند.بنده خودم عاشق طبیعت و محیط زیست هستم و از کودکی این موارد را به فرزندانم آموزش می دهم .ولی کمی واقع بین و منصف باشیم همین یک قلم که نماینده عنوان نمودند صرفه جویی در مصرف سوخت و استهلاک خودروها چقد به اقتصاد کشور کمک میکند...

0
0
پاسخ
1393-11-18 12:53
مهدی

خدا به شما خیر دهد که سخت در تلاشی تا این جاده درست شود .ما همه دعا گوی شما هستیم .

0
0
پاسخ
1393-11-18 19:35
یک گلستانی

آقای نوروزی نماینده مردم علی‎آبادکتول در جلسه استانداری: حدود 5 هزار نیروی غیربومی در ادارات گلستان جذب شدند.به آقای نوروزی باید صبح بخیر گفت که بالاخره از خواب ناز بیدار شده اند ! تا حمایت شما و نمایتدگان استان از مدیران غیربومی ادامه داشته باشد همین آش هست و همین کاسه ! راستی اگه استان گلستان نباشه پس جوانان استانهای همجوار خصوصاً مازنی ها کجا برن سرکار ؟تازه بعد نیست یک احوالی از کارمندان گلستانی که با مدیران مازنی کار می کنند بپرسی ؟ که چه می کشن؟صد البته ! بقول قدیمی ها اگه دوست دشمنی کند شکایت به کی برم ؟البته یک گلایه از گلستان ما دارم چرا این خبر را حذف کرده است ؟

0
0
پاسخ
1393-11-19 05:03
مسعودی

آنهاییکه با این جاده مخالفند یا اطلاعات کامل از مزیتهای این جاده ندارند ، یا با توسعه و پیشرفت منطقه خصوصا شهرستان علی آباد کتول مخالفند ، و گرنه در هر نقطه کوهستانی که جاده ای درست شود مشکلات محیط زیستی ایجاد میشود که با تدبیر و رعایت برخی اصول میتوان مردم را از راههای ارتباطی بهره مند کرد ، در ضمن این راه روستایی است و این همه بوق و کرنا نداره .

0
0
پاسخ
1393-11-20 19:26
REZA1539

درودبر احمدی نژآد واقع بین از تلاشهای حاج اقانوروزی در خصوص پیگیری جاده کمال تشکر وقدر دانی فراوان بعمل می اید فقط میتوانم بگویم خوشا بحال جنگل ابر این همه خاطر خواه داره اینها کجا بودند با امدن دولت تدبیر بامصوب دولت اقای احمدی نژاد مخالفت خودشان را اعلام میکنند البته این را به جرات میگویم این تعداد اندکی که ساز مخالف میزننداصلا نمیدانند جاده ابر کجاستاگر بهشان بگی ما را جنگل ابر ببرید اشتباهی جنگل گلستان میبرند فقط شنیدن.......

0
0
پاسخ
1393-11-20 21:16
محمد

صرفه جویی در مصرف سوخت وکاهش استهلاک . یا تلاش برای نزدیکی شاهرودی های مقیم علی آباد کتول به سرزمین مادریشان و....آقای صادقی مرحوم آب چشمه شاه پسند را با پمپاژبه پشت بسطام فرستاد ونوروزی هم جاده صاف کن شاهرودی های علی آبادشده ، معلوم نیست اینها نماینده علی آبادکتول هستند یا نسبت به شاهرودی ها دینی دارند ؟

0
0
پاسخ
1393-11-22 17:42
امین اله منتظری

دوست گرامی محمد آقا این جاده مطالبه قبل از انقلاب مردم است از زمان نمایندگی دوره اول مجلس شورای اسلامی آقای حق شناس تا الان همه نمایندگان شهرستان علی آبا د کتول پیگیر این جاده بوده اند ، مدارک موجود است . درخدمتم منتظری 09113730639

0
0
پاسخ
1393-11-22 20:23
دوست دار طبیعت

با سلام من تمام جاده های ارتباطی شاهرود به استان گلستان را رفتم ، هیچکدام به کوتاهی مسیر جاده ابر نمیرسند ، جاده دارد اگر مسئولان همت کنند ، مقداری اصلاح نیاز دارد . آرزوی تحقق را داریم.

0
0
پاسخ
1393-11-23 18:51
عماد شريعتي

به نام آنكه هر چه داريم از اوست جاده ابر كوتاهترين مسير رسيدن به سعادت و ترقي است سوال اساسي و شبه برانگيز اينجاست چرا عده اي كه منافع نامشروع خود را در خطر مي بينند با احداث جاده ابر مخالفت مي كنند؟ و چرا به جزيره اشوراده كه قلب محيط زيست استان است سري نميزنند و جلوي نابودي آن را نمي گيرند؟اميدوارم خداوندگار آنها را در راه و مسير درست هدايت كند

0
0
پاسخ
1393-12-04 14:09

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.